trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Zeer goedkope cornet aanschaffen gewoon voor de heb??
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 16:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Zeer goedkope cornet aanschaffen gewoon voor de heb??
BerichtGeplaatst: 10 okt 2006 10:03 

Op een ouwe fiets moet je het leren :wink: of eigenlijk vind ik: moet je het ook kunnen! Ben al eventjes op zoek naar een goede maar niet dure cornet. Ik speel nauwelijks tot niet cornet, maar laat ik nu net een snabbel hebben waar ik cornet voor nodig heb en misschien wil ik in de toekomst bij een brassband spelen. Ik wil graag een 2e hands maar heb geen verstand van merken, speel zelf een holton T103S Bb trompet en Yamaha Xeno C trompet. Ik geef niet veel geld uit aan iets waar ik weinig mee doe, en ik vind eigenlijk ook dat je zelf de klank maakt dus het niet uit zou moeten maken waar je op speelt. Natuurlijk, een toeter kan het je knap lastig maken maar bij af en toe maakt dat niet uit. Bovendien heb ik een dochtertje die de cornet over een paar jaar mag hebben mocht ze dat willen.

Nou ben ik op deze advertentie gestuit, een nieuwe cornet van slechts 89,99 euro!
Wat vinden jullie, gewoon doen risico nemen? Of aan de muur hangen?

"Deze splinternieuwe met de handgemaakt cornet is gemaakt van de beste kwaliteit koper, heeft een gepolijste goudkleurige 'look', een goede kwaliteit mondstuk en een gratis koffer! Deze trompet heeft drie ventielen zodat men een luide toon kan generen zonder veel moeite(haha wat een grappige insteek! :D ). Tevens een regelaar voor toonvariatie Bij de eerste en derde klep. (hoe noem je dat?? whoehahahaha!!)
De trompet is van het merk "EmpireBrass". Dit is één van de grootste fabrikanten van muziekinstrumenten in India. Deze trompet is gemaakt naar de hoogste standaard zodat u er nog vele jaren plezier van kunt beleven. Deze trompet heeft dan ook een erg sterke prijs kwaliteit verhouding. (dat zegt niks bij 90 euro...)
Verzend tijd is 2-3weken uw instrument komt namelijk direct uit India.

Wij verkopen ook klarinetten(zie 3e foto), kleine trompetten(zie 2e foto) en fluiten(zie 4e foto). Al deze instrumenten (behalve de klarinetten) zijn ook verkrijgbaar in een zilverkleurige uitvoering (jammer, laat ik nu net op zoek zijn naar een zilvere klarinet :? ). Zie onze andere advertenties.

Voor deze instrumenten is de verzend tijd 2-3weken. Express verzending (u heeft uw instrument binnen 5 dagen in huis) kost 10EURO extra"

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 okt 2006 10:20 

Leuke bloemenvaas!

Goedkoop is zeker duurkoop in dit geval!
Even verderop op marktplaats staat een King 602 cornet voor 150,-
Tip: leg er die 60 tientjes bij en je hebt iets goeds!

Groeten,
Henry

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 okt 2006 10:28 

Een vriend van me heeft een soortgelijke aankoop gedaan maar dan met een trompet.(uit nieuwschierigheid zeg maar) Het ding zit van kwaliteit ergens tegen een plastic trompet van intertoys aan. Ventielen lopen voor geen meter en over de klank wil ik het gewoon niet hebben.
Ik sluit me volledig aan bij het advies van Henry. Zeker als het instrument later nog gebruikt gaat worden als beginnersinstrument.......

Olaf

Yamaha YTR 6335
Yamaha YFL 631

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 okt 2006 10:57 

NIET DOEN INDERDAAD!!!

Er is voldoende aanbod "goedkopere cornetten". Bij Adams staat bjivoorbeeld nog een Getzen Eterna (vraagprijs 495) waar ik naar zou kijken, bij Steenbeek een paar Yamaha 2310's (220-250 euro, en ze zijn véél beter dan ze eruit zien), bij vd Glas nog een Courtois, een DEG enzovoort, enzovoort.

Profiel  

Berichttitel: cornet van 159 euro
BerichtGeplaatst: 20 okt 2006 20:17 

hoi,

ik heb sinds een paar weken een cornet van wtgmusic, het ding koste 159 euro en doet t prima, mooi geluid, en een mooi instrument.
Goedkoop is dus zeker geen duurkoop..........................

vincent

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 okt 2006 20:32 

Dat hangt er dus maar vanaf.

voor 159 euro heb ik het idee dat ik geen lekker spelend instrument krijg, maar ik ben dan ook kwaliteit gewend.

Ik wil wedden dat als ik een Schilke of een yamaha xeno solar naast een prulletje van 159 leg, dat ik wel weet welke het word...

Maar goed, ik ben dan ook een vreselijk elitaire bal...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur