trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Holton-Bach-VanLaar-Yamaha trompetten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 18:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Holton-Bach-VanLaar-Yamaha trompetten
BerichtGeplaatst: 05 okt 2006 20:09 

Beste,
ik ben een Belgisch amateur, maar wel volledig de muziekschool uitgedaan. Speel reeds ca 15 jaar op Holton LT101, maar ik wil een nieuwe. Speel voornamelijk in harmonies maar heb ook een koperkwintet, speel af en toe wat solo en speel mee in een coverband (rock,pop, disco, blues...).
Ik denk aan Holton ST308S, Bach Strad LR180 37-43-72, Yamaha of Hub Van Laar. Het is een open deur instampen, maar misschien aan de hand van eliminatie, welke zou men op het eerste zicht, gezien waarvoor het gebruikt moet worden, elimineren?

Koen
Oostkamp, Belgie

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel: elimeren
BerichtGeplaatst: 05 okt 2006 21:36 

Hallo kdfl,

Om te beginnen vraag je nogal wat van je trompet. In een harmonie spelen vergt andere eigenschappen van je Trompet dan het spelen in een Rock / Pop band.
Iedereen hier zal je adviseren om gewoon te gaan spelen op die toeters. Breng eens een bezoekje aan bijv. Adams te Ittervoort. Die hebben alle genoemde trompetten (behalve de van Laar natuurlijk) op voorraad. En als je dan toch in het schone Limburg bent, rij dan ook eens naar Marchraten (uitsl. op afspraak). Dan kun je de van Laar's proberen.
Ikzelf heb 23 jaar op een Strad. model 72 gespeeld en dat beviel prima. Zeker voor harmonie-toepassing een top instrument. Voor het lichte werk zou ik echter een 37 of een 43 prefereren, maar de van Laar B2 of B5 is zeker zo goed en kost notabene minder.
Verder zou ik bijv. een Conn Vintage One of een King 2070 voor dat werk zeker eens uitproberen.

Suc6.

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Berichttitel: Re: elimeren
BerichtGeplaatst: 05 okt 2006 21:41 

Henry schreef:
Hallo kdfl,

Om te beginnen vraag je nogal wat van je trompet. In een harmonie spelen vergt andere eigenschappen van je Trompet dan het spelen in een Rock / Pop band.
Iedereen hier zal je adviseren om gewoon te gaan spelen op die toeters. Breng eens een bezoekje aan bijv. Adams te Ittervoort. Die hebben alle genoemde trompetten (behalve de van Laar natuurlijk) op voorraad. En als je dan toch in het schone Limburg bent, rij dan ook eens naar Marchraten (uitsl. op afspraak). Dan kun je de van Laar's proberen.
Ikzelf heb 23 jaar op een Strad. model 72 gespeeld en dat beviel prima. Zeker voor harmonie-toepassing een top instrument. Voor het lichte werk zou ik echter een 37 of een 43 prefereren, maar de van Laar B2 of B5 is zeker zo goed en kost notabene minder.
Verder zou ik bijv. een Conn Vintage One of een King 2070 voor dat werk zeker eens uitproberen.

Suc6.

goeiedag zeg....

Margraten is nu ook weer niet zo bekakt dat het met ch geschreven moet worden....

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 okt 2006 21:52 

camel schreef:
goeiedag zeg....

Margraten is nu ook weer niet zo bekakt dat het met ch geschreven moet worden....

En wat is deze toegevoegde waarde voor dit topic?

Ik sluit me aan bij Henry

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 okt 2006 01:06 

Als ik het zo begrijp heb je een allround toeter nodig...

Ik speel zelf op een Bach180 LR 37, maar heb nog geen ervaring met Van Laar (staat nog wel in de planning). Ben over mijn Bach zeer tevreden. Heb ook een Yamaha (wel 4335) ook een prima toeter, maar niet te vergelijken met mijn bach

Je vraagt 'een instrument te elimeren'. In dat geval de Holton. Yamaha's zijn naar mijn idee allround toeters (met uitzondering van de shews na), iig waar voor je geld. Bachs prima, maar probeer er meerdere van hetzelfde type en holten, tsja.... te weinig ervaring mee.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 okt 2006 06:28 

Trompettor schreef:
camel schreef:
goeiedag zeg....

En wat is deze toegevoegde waarde voor dit topic?

Ik sluit me aan bij Henry

Thomas, je hoeft niet te reageren op dit soort antwoorden want deze inbreng is nou ook niet echt helemaal ontopic :idea:

Back ON Topic

Profiel  

Berichttitel: Bach, ja maar niet ieder Bach is goed...
BerichtGeplaatst: 06 okt 2006 13:51 

we gaan akkoord dat Bach-trompetten zeer degelijke instrumenten zijn maar: van eenzelfde type zijn er onderling heeeel veel verschillen. Is het ook niet zo dat Bach eigenlijk de laatste jaren niet meer zo inventief is tov bv Yamaha? of is het alleen marketing..
Klint een Bach met beker 37 helderder dan een beker 72? Ik dacht dat een 72 beter projecteert?

Vlaamse groeten,

kdfl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 okt 2006 22:20 

Barts schreef:
Als ik het zo begrijp heb je een allround toeter nodig...

Ik speel zelf op een Bach180 LR 37, maar heb nog geen ervaring met Van Laar (staat nog wel in de planning). Ben over mijn Bach zeer tevreden. Heb ook een Yamaha (wel 4335) ook een prima toeter, maar niet te vergelijken met mijn bach

Zuinig zijn op die Bach van je, dat is echt een hele mooie hoor. Ik heb hem zelf ook.
Mijn ervaring is dat welke andere trompet ik ook uitprobeer... uiteindelijk kom ik altijd weer bij Bach uit. Ook na een date met een aantal andere trompetten waaronder ook de populaire van Laar trompetten, blijf ik de Bach als beste beschouwen.
In mijn geval leverd die Bach zijn geld dubbel en dwars op.
Met mijn Bach c trompet heb ik dezelfde ervaring... Het zijn gewoon erg goeie trompetten.

Nog iemand een van Laar kopen?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur