trompet.nl > forum > Toon onderwerp - uitproberen exclusieve instrumenten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 22:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 okt 2006 21:44 

diederik schreef:
hier wordt iig met Taylor gespeeld:
http://incognito.org.uk/video/colibri_live/play

Wat het mengen betreft, Roel, in de orkest(j)(en)(s) waar ik in speel iig geen enkel probleem. Maar ja, ik speel op een amateur-nivo; wellicht dat bij JWFKMK of Marinierskapel e.d. zulke zaken een grotere rol spelen......
Mijn dirigenten(s) zijn iig erg enthousiast over de Taylor. Mooie ronde sound etc, maar enfin daar heb ik al genoeg over gezegd. In de ff passages moet je wel een beetje uitkijken dat je de overige 2 trompetten (bij ons in de harmonie dan)niet omver blaast, maar dat went snel 8)
Henry en Hans hebben met lead-ervaringen meer recht van spreken.......dat laat ik dus aan hen over.

Lead-werk op een Taylor (Chicago V 46) is wel degelijk mogelijk. Sterker nog.. het bevalt mij uitstekend! Geweldige klank, en vwb de genoemde toon-vastheid: Ik maak de mooiste glijers op dit instrument! Oefening baart kunst mensen!
1 ding is wel wat kritisch, dat moet ik toegeven. Het mixen in een sectie. Maar ook dat kun je met voldoende aandacht en geconcentreerd spel met gemak elimineren.
Mocht je een Taylor willen: Ga naar Hans. Die geeft je de kans (hee dat rijmt!) om hem eens een weekje te proberen. Kun je zelf ervaren hoe zo'n toeter zich gedraagt in diverse situaties.

Sterkte.
Henry

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 okt 2006 21:48 
Moderator

He Henry je bent toch gewoon te horen door op "demo" te klikken op jullie site:
http://www.vavoom.tk/

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 okt 2006 08:12 

Citaat:
Ik ben wel benieuwd hoe dat klinkt; ik heb op diverse Taylors gespeeld, en vind ze eigenlijk allemaal klein aanvoelen (hetgeen vreemd is, want de boring is groot)

De meeste Taylors zijn ML, ik heb nog nooit een L (.470) verkocht. Dus is het niet zo gek dat ze niet groot aanvoelen.
Ik heb zelf een tijd lead gespeeld op een Taylor V46 maar er komt zoveel herrie uit dat er voor de medesectieleden geen beginnen aan is om dat te volgen. Ben dus wat kleiners gaan spelen, mn oude vertrouwde B7L. (tot voor kort dan, ben nu druk bezig met prototypes :D )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 okt 2006 12:01 

Dat verklaart veel. Ik heb op de Musikmesse op een paar 470s gespeeld en dat beviel wel iets beter. Ik wist niet dat jij alleen 460s had liggen. Als je nog eens een grote Tayllor hebt kom ik nog eens opnieuw proberen Hans. Kan ik misschien nog wat prototypes uitproberen...

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 okt 2006 15:05 

Hans schreef:
...ben nu druk bezig met prototypes :D )

Het lijkt mij heel interessant om te weten hoe dat in zijn werk gaat:
Het ontwikkelen van een nieuwe trompet met twee verschillende trompetbouwers.

Kan je ons vertellen hoe zoiets in zijn werk gaat?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 okt 2006 15:21 

Eigenlijk heel simpel. Ik had het idee hoe de toeter moest klinken en spelen al van tevoren in mn hoofd. Daarna ben ik gaan kijken wie dat zou kunnen realiseren. En aangezien Andy Taylor een fantastische bekermaker is, en niemand een trompet kan bouwen als Franz Straub, ben ik met ze gaan praten en ze waren bereid met mij dit plan van de grond te tillen :D Dus veel op en neer reizen naar Engeland en Duitsland om allerlei dingen te testen en aan te passen gedurende de ontwikkeling, tot het naar mn zin was.
Voor beiden was het een nieuwe uitdaging omdat ik andere eisen stelde dan dat ze aan hun eigen instrumenten stellen, maar het is erg goed uitgepakt.
Over een paar maanden zijn de eerste exemplaren leverbaar.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 okt 2006 17:03 

Hans schreef:
Ik heb zelf een tijd lead gespeeld op een Taylor V46 maar er komt zoveel herrie uit dat er voor de medesectieleden geen beginnen aan is om dat te volgen. :D )

Zo'n toeter kan idd veel kabaal maken, ben ik met je eens.
Maar een mooie piano behoort zeker tot de mogelijkheden; vraag maar eens aan Diederik! Hans, ik denk dat het ook een beetje aan je(ons)zelf ligt. Enthousiasme gaat vaak gepaard met FF spel. En dat is op een Taylor nou eenmaal net iets doordringender dan op een Bachje.
Maar goed, Ik ben dolgelukkig met m'n 460 en mijn Lead-rol bij de band lijdt er niets van. Integendeel, dat gaat stukken soepeler dan op de Bach.

Groet,
Henry

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 okt 2006 17:11 

Henry schreef:
Hans, ik denk dat het ook een beetje aan je(ons)zelf ligt. Enthousiasme gaat vaak gepaard met FF spel. En dat is op een Taylor nou eenmaal net iets doordringender dan op een Bachje.
Maar goed, Ik ben dolgelukkig met m'n 460 en mijn Lead-rol bij de band lijdt er niets van. Integendeel, dat gaat stukken soepeler dan op de Bach.

Oh dat ben ik direct met je eens, het ligt ook zeker aan mezelf. Maar bij dit instrument kreeg ik pas de kleur die ik zocht bij hogere volumes. 'Tis dus vooral een kwestie van persoonlijke smaak.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur