diederik schreef:
hier wordt iig met Taylor gespeeld:
http://incognito.org.uk/video/colibri_live/playWat het mengen betreft, Roel, in de orkest(j)(en)(s) waar ik in speel iig geen enkel probleem. Maar ja, ik speel op een amateur-nivo; wellicht dat bij JWFKMK of Marinierskapel e.d. zulke zaken een grotere rol spelen......
Mijn dirigenten(s) zijn iig erg enthousiast over de Taylor. Mooie ronde sound etc, maar enfin daar heb ik al genoeg over gezegd. In de ff passages moet je wel een beetje uitkijken dat je de overige 2 trompetten (bij ons in de harmonie dan)niet omver blaast, maar dat went snel
Henry en Hans hebben met lead-ervaringen meer recht van spreken.......dat laat ik dus aan hen over.
Lead-werk op een Taylor (Chicago V 46) is wel degelijk mogelijk. Sterker nog.. het bevalt mij uitstekend! Geweldige klank, en vwb de genoemde toon-vastheid: Ik maak de mooiste glijers op dit instrument! Oefening baart kunst mensen!
1 ding is wel wat kritisch, dat moet ik toegeven. Het mixen in een sectie. Maar ook dat kun je met voldoende aandacht en geconcentreerd spel met gemak elimineren.
Mocht je een Taylor willen: Ga naar Hans. Die geeft je de kans (hee dat rijmt!) om hem eens een weekje te proberen. Kun je zelf ervaren hoe zo'n toeter zich gedraagt in diverse situaties.
Sterkte.
Henry