trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Van Laar occasions --> opinions ?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 19:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 maart 2003 10:52 

Voor de mensen die van Monette houden,

Hoe kun je vinden dat deze de beste zijn en als beste bekend staan???

Ik ken namelijk niemand, ook niet in beroepscicuit die op een monette speelt. :cry:
Dus......

Ben even benieuwd naar hoe jullie dat ervaren.........

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 maart 2003 11:41 

Ja Kenny, daar spreek je in de derde zin de eerste twee al tegen: hoezo Monette de beste? Is dat niet ook persoonsgebonden? Misschien zijn er wel mensen die het ondingen vinden! :x

Ik dacht altijd dat Schilke de beste trompettten maakte (dat speel ik zelf namelijk.... :mrgreen:)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 maart 2003 12:37 

Een Monette is volledig aangepast aan jouw speelsituatie en kunnen. Naar het schijnt begeleidt dat team je ook fantastisch bij de keuze. Doordat deze trompetten héél veel geld kosten zijn ze niet zo veel in gebruik. Ik ken één iemand hier in de buurt die er een heeft en die is er speciaal in Amerika om geweest. Het is niet omdat men ze in ons deel van Europa zo weinig gebruikt dat men ze ondingen vindt, ze kosten enkel hopen geld en dat is het grootste bezwaar. Ze zijn perfect afgewerkt en worden echt wel algemeen erkend als van de beste. Vraag het maar eens in de nieuwsgroep: rec.music.makers.trumpet. Dat er iets van tegenstelling zit in wat ik wil zeggen is wel waar maar ik denk dat m'n punt algemeen duidelijk is. Ik heb persoonlijk niet graag veralgemeningen maar ik vind het toch gepermitteerd dit te zeggen... en trouwens, het gaat niet om een negatieve veralgemening (zoals 'Van Laar zouden wel eens slechte trompetten kunnen zijn'). Ik kan enkel zeggen dat alle Monette-spelers die ik ken (zowel nationaal als internationaal) heel tevreden zijn... Eneuh, persoonsgebonden, akkoord, maar toch minder dan algemeen wordt aangenomen. Heb je al ooit eens gedacht op welke 'trompetten' bijvoorbeeld Theo Charlier speelde? En die man haalde het er ook uit!

KNY

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2003 11:15 

Ja ok KNY ik snap je tekst, maar je zegt weer alle mensen die ik ken nationaal en internationaal die op monette spelen...........: ik wil wel graag eens weten wie er van de meer bekende trompetgoden op zo'n monette spelen............

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2003 11:20 

Marsalis, toch.....

Profiel  

Berichttitel: monette
BerichtGeplaatst: 07 maart 2003 11:52 

http://www.monette.net/newsite/recordings/record.html

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2003 13:00 

Euhm, de helft van de bestuursleden van de International Trumpet Guild speelt Monette. Als je ook op internationale fora rondsurft of vaak de nieuwsgroep raadpleegt (rec.music.makers.trumpet) kom je nogal veel mensen tegen die Monette spelen. Op de pagina die 'veldkampbrass' aanhaalt vind je een lijst met opname-artiesten zoals Terrence Blanchard, den Wynton Marsalis, ... Ook Charles Schlueter, de principal van het Boston Symfonieorkest (met volgens mij één van de beste trompetsecties in de wereld) speelt Monette. En het fijne is dat je geen negatieve berichtgeving er rond hoort. Als ik eens geld genoeg (te veel) heb ruil ik misschien toch m'n bach waarvan ik overigens uitermate tevreden ben in voor een Monette. Maar wanneer dat gebeurt... :cry:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 maart 2003 15:15 

Je zou het eens kunnen proberen met een Taylor Custom Chicago. :idea:
Deze is (qua geluid en kwaliteit) vergelijkbaar met de zware jongens van Monette, alleen is een Taylor wel betaalbaar.
Het is geen goedkope kopie van de Monette, daarmee zou je Andy Taylor zwaar tekort doen, alleen de prijzen zijn veel realistischer dan van Monette.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur