Ik huur momenteel een Eb-cornet bij Adams. Als ik ze over wil kopen betaal ik hiervoor 750 euro. Het is een Getzen Eterna van 15 jaar oud. Ik moet deze wel laten verzilveren en er moeten nieuwe ventielen op, voor de rest is ze in perfecte staat. Met andere woorden, dit gaat me over de 1000 euro kosten.
Is dit nog de moeite voor deze cornet of zou ik best naar een andere uitkijken?
Geregistreerd: 22 jun 2002 16:08 Berichten: 1845 Woonplaats: Groningen
Ik zou een andere nemen.. ventielen vervangen is een ERG duur geintje, en dan weet je nog niet of ze wel lekker ge-aligned zijn, het ventielhuis kan al ingesleten zijn, m.a.w. er kan speling optreden tussen de ventielen en het huis
Maar heeft er iemand suggesties voor goede es-cornetten. Ik heb al eens rondgekeken op het forum, maar kan niet echt een antwoord vinden. Als ik dezelfde cornet nieuw moet kopen kost me dit € 2600. Een Schilke is ook al niet veel goedkoper. Mijn budget is tussen de 1000 en 2000 euro. Meer kan ik er niet aan geven. Suggesties?
Geregistreerd: 24 feb 2005 18:24 Berichten: 547 Woonplaats: venhorst
ik heb een yamaha en die koste toen rond de 1600euro geloof ik.
hij speelt niet slecht maar ik heb nooit een andere gehad dus kan ik hem met niks anders vergelijken.
Geregistreerd: 10 jan 2002 19:54 Berichten: 1038 Woonplaats: Groningen
Dan zou ik die Courtois uit de advertentie in ieder geval gaan proberen. Ergens op 4barsrest staat nog een vergelijking tussen Schilke en Courtois, waarbij ook de courtois erg goed uit de bus komt, helemaal de prijs in aanmerking genomen....
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen