trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bugel Vincent Bach
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 22:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 aug 2006 13:49 

Wauw, veel reacties al :lol:

Speel bij een drumfanfare, hebben 3 yahama's maar die zijn ook aan vervanging toe, dus dat zegt niet zoveel. Ikzelf heb nu een yamaha maar ventiel blijft hangen. Best moeilijk een goede keuze, iedereen heeft natuurlijk zijn persoonlijke voorkeur.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 aug 2006 13:50 

Wij zijn als fanfare overgestaopt van bachs naar van laar. Het probleem met die bachbugels was bij ons dat er goede en slechte exemplaren tussenzater. De re op die dingen gewoon totaal niet klonk in sectie en er bij het leven getriggerd moest worden. Maar het is een mooie bugel.

Nu overgestapt op van laar. Tsja zoals de meningen hier op het forum niets dan lof. Bovendien vindt ik die van laar zich toch iets beter lenen voor de lichte muziek. Tsja en als je kijkt naar het prijsverschil volgens mij worden die bachs iedere maand duurder.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 aug 2006 13:58 

Kikken schreef:
Wij zijn als fanfare overgestaopt van bachs naar van laar. Het probleem met die bachbugels was bij ons dat er goede en slechte exemplaren tussenzater. De re op die dingen gewoon totaal niet klonk in sectie en er bij het leven getriggerd moest worden. Maar het is een mooie bugel.

de re moet altijd getriggerd worden..... :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 aug 2006 13:58 

lodie schreef:
Speel bij een drumfanfare, hebben 3 yahama's maar die zijn ook aan vervanging toe, dus dat zegt niet zoveel. Ikzelf heb nu een yamaha maar ventiel blijft hangen. Best moeilijk een goede keuze, iedereen heeft natuurlijk zijn persoonlijke voorkeur.

Op zich is een Bach hier wel op z'n plaats. Mooi heldere gecentreerde klank. De d1 is inderdaad wat onzuiverder dan op de meeste bugels maar prima te corrigeren met de trigger (die helaas niet zo ergonomisch verantwoord uitgevoerd is).

M'n eigen Bach gaat als hij terugkomt van een uitleenperiode trouwens in de verkoop. Ik zou zeggen houdt de aanbodrubriek hier in de gaten, misschien is 't interessant voor je!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 aug 2006 15:07 

Kikken schreef:
Het probleem met die bachbugels was bij ons dat er goede en slechte exemplaren tussenzater.

Als je een nieuwe zou kopen, ga je dus best bij een grote verdeler langs, en probeer er zoveel mogelijk uit (of neem iemand me die er meer verstand van heeft). Bij Adams hebben ze er altijd wel een aantal staan...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 aug 2006 15:15 

Dat de re altijd getriggerd moet worden snap ik maar zo extreem als dit sloeg nergens op.

Dat je meerdere uit moet proberen is altijd zo natuurlijk dat is ook zo, maar ik geef alleen maar aan dat er dus slechte exemplaren tussen kunnen zitten en je er dus van te voren rekening mee moet houden. Bovendien hoeven zich niet meteen bij aankoop gebreken te vertonen.

IS de bach fabriek trouwens nog steeds in staking?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 aug 2006 15:24 

Kikken schreef:
Dat de re altijd getriggerd moet worden snap ik maar zo extreem als dit sloeg nergens op.

Dat je meerdere uit moet proberen is altijd zo natuurlijk dat is ook zo, maar ik geef alleen maar aan dat er dus slechte exemplaren tussen kunnen zitten en je er dus van te voren rekening mee moet houden. Bovendien hoeven zich niet meteen bij aankoop gebreken te vertonen.

IS de bach fabriek trouwens nog steeds in staking?

bij alle merken moet je wel proberen, welke je het beste ligt, dat is zelfs bij Yamaha zo, ook al claimen sommige mensen van niet.

en bij triggeren is het ook nog zo dat je uiteindelijk gewoon je oren moet gebruiken. De hoeveelheid triggeren is nauwelijks van belang.

Maar persoonlijk vind ik Bach bugels ook niet echt mooi hoor.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 aug 2006 15:25 

In de fabriek wordt volgens mij nog steeds gestaakt, maar ben al een paar dagen niet meer op het trumpetherald-forum geweest.

De afwijking op m'n Bach op d1 is trouwens nauwelijks groter dan op m'n Yamaha Shew en natuurlijk moet je op gehoor intoneren, maar een goed bedienbare trigger helpt je zeker.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur