Daniël,
Fijn om weer eens wat van je te lezen. Op een aantal punten ben ik het zeker met je eens, iedereen mag zeggen wat hij wil, mits er beschaaft gediscussieerd wordt. Dat is dus ook zeker mijn bedoeling geweest vanaf het eerste moment dat ik het 1e bericht van Hornblower las. Je zult het me toch niet kwalijk kunnen nemen dat ik mij verdedig tegen persoonlijke aanvallen die ik vervolgens krijg op een reactie van mij op dat 1e bericht? Daar ik al in het begin van dit forum meerdere malen mijn hoofd heb gestoten kijk ik wel beter uit, om dingen te zeggen die anderen beledigen of gewoon niet kloppen. Als ik dan vervolgens wordt beticht van het kleineren van de amateur, schiet dat bij mij in het verkeerde keelgat. Ik had dus ook liever een "volwassener" antwoord van onze Hornblower gezien, maar helaas.
Wat betreft jou volgende uitspraak:
Citaat:
En dan heb ik het nog niet eens dat als je in een sectie speelt dat je het beste, voor het mengen, allemaal op hetzelfde merk kan spelen.... en aangezien bijvoorbeeld (!!) 99% waarschijnlijk een bach heeft, wordt de Van Laar misschien ook een buiten beentje.... (enkel als voorbeeld, zelf geen ervaring hoe dingen in een sectie klinken overigens!)
Laat me je vertellen dat me dat nog nooit problemen heeft gegeven. Een goede trompettist speelt met z'n oren en probeert zich aan te passen naar de sectie waar hij bij aanschuift (als remplaçant dan). Het is altijd zo dat zoiets bij de ene sectie heel makkelijk gaat en bij de andere sectie iets moeizamer. Ik denk persoonlijk dat het meer te maken heeft met de stijl van spelen, dan met je instrument. Je kunt met een sectie vol met verschillende trompetten beter klinken, dan als een sectie met allemaal hetzelfde instrument en ieder z'n eigen speelstijl, of er maar eentje in hebben die anders speelt. Het is belangrijker dat je samen speelt en elkaar ondersteunt en elkaar opzoekt in de menging van geluid en de balans, dan dat je allemaal dezelfde trompet speelt. Zo denk ik er in ieder geval over. Verder was ik het inderdaad wel eens met veel van wat je zei.
Groetjes, Jeroen.