trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Wie kan me helpen.
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 08:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jul 2006 22:04 

Rolando schreef:
Ze zijn er ook wel. FF zoeken of zelf een nieuwe band beginnen.

Wij zijn met Recover destijds doorgestart vanuit een andere band. Uiteindelijk na wat wisselingen zijn we nu op een punt dat het stabiel is en dat het klikt met de mensen die er bij zitten. De neuzen staan de zelfde kant op en de ideeen worden besproken. Wat niet haalbaar is wordt ook niet gedaan, maar wel altijd geprobeerd.

Succes

Thnx man, ik hoop echt ooit in een bigband te kunnen meespelen, ik moet erg veel de diverse BB sites in de gaten houden voor vacatures trompet, had ik er laatst een repeteren ze op zaterdag ochtend als ik aan het werk ben :cry:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jul 2006 16:47 

Haha dit is echt erg, maar ik geloof dat ik niet eens weet welke noot een G4 is :oops: is de C1 de pedaal-C? Dan kan ik er wel achter komen. Als ik nu gelijk heb dan zou dat betekenen dat een G4 toch vrij hoog is, ik kom er niet aan in elk geval, tenminste niet als ik zonder pressie probeer te spelen :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jul 2006 16:50 

ToinePiters schreef:
Haha dit is echt erg, maar ik geloof dat ik niet eens weet welke noot een G4 is :oops: is de C1 de pedaal-C? Dan kan ik er wel achter komen. Als ik nu gelijk heb dan zou dat betekenen dat een G4 toch vrij hoog is, ik kom er niet aan in elk geval, tenminste niet als ik zonder pressie probeer te spelen :P

C1 is de C onder in de Balk... de G4 is 2 oktaven boven de G op de balk

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jul 2006 16:55 

ToinePiters schreef:

Veel oefenen en goed je best doen dan kom je er wel, tijdens m,n oefeningen kom ik nu tot F3 een echte klote noot!!
Maar tijdens het spelen in de fanfare waar ik vaak slotnootjes speel kom ik tot D3 D#3.
Qua bereik kom ik steeds hoger waardoor alles eronder makkelijker te spelen is en dat is erg lekker kan ik je zeggen, het gaat er niet om hoe hoog je kan spelen maar bedenk dat als je wel aardig de hoogte in kan dat je alles eronder steeds beter onder controle krijgt en dat merk ik nu.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jul 2006 11:21 

sorry maar als je een g4 met pressie wel kunt spelen is dat toch best hoog.

volgens mij moet je voor dat soort noten wel heel veel oefenen bijna een f3 is voorlopig echt nog geen g4 lijkt mij.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jul 2006 11:33 

broek76 schreef:
sorry maar als je een g4 met pressie wel kunt spelen is dat toch best hoog.

volgens mij moet je voor dat soort noten wel heel veel oefenen bijna een f3 is voorlopig echt nog geen g4 lijkt mij.

Ik zeg ook niet dat je dat zonder pressie spelen kan en nee een F3 is geen G4, bij lange na niet en voor velen onder ons waarschijnlijk ook onbereikbaar, maar met veel oefenen/studeren kom je een heel eind.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jul 2006 11:39 

ik vond gewoon dat je er wat makkelijk over deed:veel oefenen dan kom je er wel!
maar goed dan liggen we op een lijn.
dat over pressie was niet voor jou bedoelt maar een paar berichtjes eerder zei iemand dat hij zonder pressie geen g4 kon spelen,nou ik met pressie ook niet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jul 2006 11:45 

Kijk je moet natuurlijk ook wel enige aanleg hebben voor het hoge register dat helpt altijd, er zullen vast mensen zijn die C3 als top hebben maar vreselijk mooi spelen kunnen en dat is vaak het probleem he, super hoog kunnen spelen maar mooi :?: :roll:

F3 speel ik ook niet zonder pressie hoor, maar met oefenen kan je jezelf wel treinen om met minder pressie te spelen meen ik.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur