trompet.nl > forum > Toon onderwerp - aaargh zoveel merken & berichten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 20:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jul 2006 22:19 

Citaat:
    In Assen staat één vincent Bach, en voor de rest niets bijzonders...toevallig ben ik er laatst nog geweest, aangezien ik soms in Assen werk.
    Je krijgt daar dus niet echt vergelijkingsmateriaal.
    Wat dat betreft kun je beter naar Fryslân, in een zaak in H'veen, hebben ze meer keus, kun je in ieder geval goed vergelijken, maar zijn ze naar mijn smaak wel vrij prijzig.
    Maareh...wat voor soort trompet zoek je, en waar wil je m voor gaan gebruiken

Ik ben een ontzettende amateur en speel in een marching showband. Maar ben wel van mening dat ook amateurs een "goed" instrument nodig hebben, want een instrument van 2/3 honderd euro daat geloof ik niet zo in. Hoewel ik geen idee heb wat het verschil is.
Wat ik zeg... ik ben een leek wat instrumenten aangaat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jul 2006 22:26 

jenneke schreef:
Citaat:
    In Assen staat één vincent Bach, en voor de rest niets bijzonders...toevallig ben ik er laatst nog geweest, aangezien ik soms in Assen werk.
    Je krijgt daar dus niet echt vergelijkingsmateriaal.
    Wat dat betreft kun je beter naar Fryslân, in een zaak in H'veen, hebben ze meer keus, kun je in ieder geval goed vergelijken, maar zijn ze naar mijn smaak wel vrij prijzig.
    Maareh...wat voor soort trompet zoek je, en waar wil je m voor gaan gebruiken

Ik ben een ontzettende amateur en speel in een marching showband. Maar ben wel van mening dat ook amateurs een "goed" instrument nodig hebben, want een instrument van 2/3 honderd euro daat geloof ik niet zo in. Hoewel ik geen idee heb wat het verschil is.

Iets wat waar is :

Als een (nieuw) instrument 250,- kost, dan is dat prijs kwaliteit vaak ook in orde, Dan heb je een hele mooie bloemenvaas.
als je meer betaalt, heb je al snel een mooie toeter.
Maar voor (800 - 1200) kun je heel leuk uitkomen met een instrument."
Op het moment dat je een tweedehands gaat kopen, moet je wel uitkijken dat je geen miskoop maakt. Als maar geen Roy Benson, Parrot of andere rommel koopt, dat zou zonde zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jul 2006 20:55 

Dus een nieuwe trompet voor niet al te veel geld, of eigenlijk met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Moet tegen een stootje kunnen in een showband. En het liefst een beetje in de buurt te proberen.
Dan is er eigenlijk maar één keus: Yamaha. Bij vd. Glas hebben ze er wel een paar liggen. Evt. kun je ook nog de Jupiter professionele lijn proberen. Made in Taiwan, geloof ik, maar wel van steeds betere kwaliteit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jul 2006 09:32 

jenneke schreef:

als je het verschil niet weet, maakt het dan uit???

sorry voor deze opmerking, maar wat je niet kent mis je niet. Dus dan zou een trompet van 2 a 300 euro toch best voldoen....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jul 2006 09:43 

camel schreef:
jenneke schreef:

sorry voor deze opmerking, maar wat je niet kent mis je niet. Dus dan zou een trompet van 2 a 300 euro toch best voldoen....

Zo simpel moet je het niet zien.
Jenneke vraagt via dit forum om expertise die ze zelf niet heeft. Ze wil voorkomen dat ze een 'kat in de zak' koopt
Als ik bv een 2ehands auto wil kopen, en ik heb totaal geen verstand van auto's, dan neem ik een kennis mee die er wel verstand van heeft. Of ik laat me adviseren door een kennis. Die kennis kan dan uit zijn ervaring vertellen dat auto A heel betrouwbaar is en nog minsten 5 jaar mee kan. Dat auto B er wel heel gelikt uitziet, maar dat 'ie van 0 tot 100 km/u anderhalve minuut bezig is. Dat 'ie waarschijnlijk binnen 2 maanden van ellende uit elkaar valt etc. etc.

Ik ken dan zelf de problemen niet maar zou wel graag op de hoogte worden gesteld.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jul 2006 10:53 

Citaat:

En bedankt... er zijn inderdaad altijd mensen die zich te goed voelen om andere mensen te helpen, want hoe moet je je kennis uitbereiden met zulke opmerkingen hè! Het geeft niet ik heb al goede tips gehad.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jul 2006 10:56 

Citaat:
Zo simpel moet je het niet zien.
Jenneke vraagt via dit forum om expertise die ze zelf niet heeft. Ze wil voorkomen dat ze een 'kat in de zak' koopt
Als ik bv een 2ehands auto wil kopen, en ik heb totaal geen verstand van auto's, dan neem ik een kennis mee die er wel verstand van heeft. Of ik laat me adviseren door een kennis. Die kennis kan dan uit zijn ervaring vertellen dat auto A heel betrouwbaar is en nog minsten 5 jaar mee kan. Dat auto B er wel heel gelikt uitziet, maar dat 'ie van 0 tot 100 km/u anderhalve minuut bezig is. Dat 'ie waarschijnlijk binnen 2 maanden van ellende uit elkaar valt etc. etc.

Ik ken dan zelf de problemen niet maar zou wel graag op de hoogte worden gesteld.

Inderdaad ik vind het erg moeilijk, omdat ik jaren op hetzelfde instrument heb geblazen, heb ik me er dus ook nooit in verdiept.
Ik speel inmiddels 10 jaar op een vrij redelijk niveau, dus ik zal het verschil absoluut wel merken, maar er zijn zoveel verschillen muziekstijlen waar zeer waarschijnlijk andere merken voor gebruikt worden. (Jazz etc) maar bedankt voor je steun haha

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jul 2006 16:11 

camel schreef:

Dit meen je toch niet serieus, hè?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur