trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Nieuweling Eb
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 02:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jul 2006 20:32 

captain schreef:
A3aan schreef:
Vergeet de DW speciaal voor es-cornet....ik heb hem ook....ligt diep onderin de la...

naar mijn bescheiden mening een rot-ding.

Dat is overdreven hoor. Ik heb er een tijdje op gespeeld en dat viel echt wel mee ! Als ik me niet vergis speelt Steven Devolder, toch één van de gerenomeerde namen op soprano in de benelux, op een DW 's', en als je hoort wat hij uit zijn toeter krijgt ...

daarom stond er ook onder naar mijn bescheiden mening

de ene speler is de andere niet, en ook mijn mening is ook dat DW butmondstukken zijn

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jul 2006 20:36 

Mondstukken zijn heel persoonlijk en het niveau van Steven Devolder is dusdanig veel hoger dan van een beginnende amateur dat er mijns inziens geen vergelijk meer opgaat voor op welk mondstuk de een of de ander speelt. Zelf ben ik afgelopen jaar over gestapt van een Schilke 20 naar een Schilke V1. Door de grootte van de mondstukken kost het allebei veel kracht (vind ik prettig) maar de V1 heeft een veel diepere cup waardoor de klank een stuk verbeterd is. Nu nog net zo veel studeren als Steven en wie weet hoe ver ik kom. :lol:
Wat mondstukken uitzoeken betreft kan ik dan ook alleen maar adviseren om naar de winkel te gaan en flink veel uit te proberen. Op een gegeven moment krijg je vanzelf door wat je prettig vindt en wat voor jou goed werkt. Succes er mee.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jul 2006 21:19 

Ik wou maar gewoon zeggen ... zo slecht kan die DW 's' toch niet zijn hé :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jul 2006 21:40 

captain schreef:
2de hands Es-cornet ? Wat heb je in je handjes laten duwen ? (gewoon uit nieuwsgierigheid ...)

Een Getzen Eterna

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jul 2006 21:51 

We dreigen hier off-topic te raken, het feit dat een mondstuk erg persoonlijk is, en de voor en tegenstanders van de DW mondstukken deze aspecten zijn ruimschoots behandeld in andere topic's
Wat mijzelf betreft, ook weer persoonlijk natuurlijk : :wink:
Voor die weinige keren dat ik es speel, is het 7C op de es-cornet, op de Bb trompet speel ik een paar maatje's groter.
Die 7C maakt het wat makkelijker wat betreft hoogte en uithoudingsvermogen. :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jul 2006 07:33 

Laat ik me dan anders uitdrukken:

IK kon niet uit de voeten op een DW, en ik vind ze over het algemeen niet erg bijzonder.

On-topic:

Ik ben zelf altijd erg te spreken over de diverse combinaties die er mogelijk zijn met Warburton-mondstukken....dat vind ik toch wat anders dan 1 model mondstuk voor es-cornet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jul 2006 11:53 

Ik gebruik op mijn Schilke Es Cornet een Yamaha 11c4 mondstuk. Dit mondstuk heeft een niet al te grote cup en een grote boring.
Vergeet inderdaad niet (wat al zo vaak gezegd is op dit forum) dat mondstukken zeer persoonlijk zijn. Op een Es Cornet spelen is ook zeer moeilijk. Oefening baart kunst, ook al duurt het misschien erg lang.
Toen ik ermee begon heb ik mijn bugel aan de kant gelegd. Nog steeds speel ik alleen maar Es.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jul 2006 12:00 

volgens mij is het toch goed te combineren met trompet/bugel.
als ik moest kiezen ging bij mij de es-cornet in de verkoop,maar gelukkig hoeft dat niet.
in het begin is het een kwestie van veel doen omdat het anders speelt en je daaraan moet wennen,maar na een tijdje heb je het wel te pakken.
ik speel de laatste tijd alleen es-cornet op repetities en optredens thuis oefen ik (bijna)alleen op trompet,volgens mij maakt het niet zoveel uit als je maar oefent.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur