trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trumpet Party 2006 en (7 oktober) 2007!!!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 07:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 28  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 mei 2006 16:11 

Yamahaddatdangezegd schreef:

Dit herinnert me aan nog een ergernisje (daarna stop ik met zeiken over Morrison): hij speelde de leadpartij mee, en dan op het slotakkoord een tertsje erop!

Volgens mij ergerde Wim zich ook hieraan, het is in ieder geval op zijn minst onfatsoenlijk.

Maar ik vind dat als je kan en hebt gedaan wat hij kan en heeft gedaan, dat je op dat moment dat ook wel kunt maken.

Een gemiddled genomen trompettist is ook wel een beetje een uitslover, en zoalng het niet ten kosten gaat van de kwaliteit van de muziek, is daar niks mis mee.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 mei 2006 18:49 

Met de leadtrompettist meebrullen gaat wel degelijk ten koste van de muziek; twee kapiteins op een schip, dat is vragen om een catastrofe.

En dat was het dus ook, de totale balans en samenklank was door dit machogedrag helemaal om zeep. Erg jammer.

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 mei 2006 19:18 

Ik had niet het idee dat dat zondag ook zo was!
Zoals gezegd zag ik Wim Both (inderdaad zelf van wereldklasse!) ook vol bewondering naar James kijken!
Maar ik kan het mis hebben, natuurlijk!
Je wordt als (amateur) toeschouwer zo overdonderd door James Morrison dat dat soort dingen niet meer opvallen!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 mei 2006 20:19 

Met het gevaar afgeschoten te worden toch maar even een opmerking over "het gedrag van Morrison".

Als amateur valt je dit inderdaad (denk ik) niet op. Hij speelt zo fenomenaal (voor een amateur als ik in ieder geval wel) dat me dit allerminst zou hebben gestoord als het me wel opgevallen zou zijn. Ik denk ook dat als je dit echt irriteert je beter naar een regulier concert kunt gaan in plaats van een trupmpetparty alwaar er zonder al te veel repetitietijd een flink aantal indrukwekkende stukken ingestudeerd worden. Kortom: om te horen wat andere kunnen was het prachtig. Dat het mogelijk niet altijd "correct" was dat is dan jammer maar mag je volgens mij ook niet verwachten. Hulde iig aan de organisatie!!!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 mei 2006 22:59 

je verwacht en hoop't toch juist dat james morrison er op 't eind nog even overheen knalt!
daar is ie toch voor gekomen 8)
de bigband was op dat moment begeleiding...en ook superstrek! (en hoog)
goed...'tis geen dweilband maarja...ik vond 't prachtig dat ie wat extra mee zat te knallen :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 mei 2006 00:07 

ik ben het met je eens jopie.

Ik hoorde niemand in het publiek trouwens boeeee roepen toen die eroverheen ging.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 mei 2006 00:27 

jopie schreef:
je verwacht en hoop't toch juist dat james morrison er op 't eind nog even overheen knalt!
daar is ie toch voor gekomen 8)
de bigband was op dat moment begeleiding...en ook superstrek! (en hoog)
goed...'tis geen dweilband maarja...ik vond 't prachtig dat ie wat extra mee zat te knallen :wink:

Robin schreef:
ik ben het met je eens jopie.

Ik hoorde niemand in het publiek trouwens boeeee roepen toen die eroverheen ging.

Ik denk dat het Yamaha... dan ook niet over die eindnoot, want in dat akkoord zal de balans van de band wel in orde zijn geweest.

Echter in de andere passages waar James meespeelde met Wim, zit je dus met een dubbele lead, hetgeen de balans wel degelijk beïnvloedt zal hebben...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 mei 2006 09:39 

Mijne heren (en evt. dames)

Mag ik jullie erop attenderen dat de muziek die Morrison (en natuurlijk de Band) speelden van de hand van Morrison zelf kwam! Dat betekent dan uitsluitend den heer Morrison bepaalt hoe iets moet klinken en wat hij er zelf van maakt. Of de Holland Big Band heren het daar mee eens zijn of niet, dat is niet van belang. James heeft zelf de arrangementen geschreven voor zover ik begrepen heb hetgeen wil zeggen dat alleen hij bepaalt hoe het eindresultaat zal zijn, en dus alle vrijheden heeft om "zijn" partij neer te zetten.

Groet,
Henry

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Laatst bijgewerkt door Henry op 24 mei 2006 13:24, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 28  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur