trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trumpet Party 2006 en (7 oktober) 2007!!!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 13:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 28  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 mei 2006 10:56 

Ook ik heb mega genoten. Ben wel voorstander van ietsie meer "klassiek". Maar BigBand was mega goed. Ook de "solisten" weten je wel ff op de plaats te zetten. Was voor mij de eerste keer om iemand echt live zo hoog te horen spelen. Natuurlijk wel eerder cd's gehoord van bv Ferguson.

Ook de opening vond ik leuk. Vooral dat er ook hele jonge mensen mee deden. Kortom: leuke dag en volgend jaar ben ik er weer bij.

Is er trouwens een idee wanneer die DVD uit komt? Ik kan niet wachten namelijk :oops:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 mei 2006 11:12 

Wat een geweldenaar, die Morrisson!

Het is wel zoals Yamahadatdantochmaargezegd opmerkt een circusoptreden, maar daar kwamen we dan ook voor.

Het optrdeen van Raf was een geweldig intermezzo. Hij gaf aan dat je niet boven de balk hoeft te spelen om een zaal trompetliefhebbers te imponeren.

Kortom, het was een geweldige middag en een gezellige avond.

Schenkelaars Prestige Royal
Yamaha YCR8335S / Yamaha 14E

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 mei 2006 11:49 

Berend schreef:
Het optrdeen van Raf was een geweldig intermezzo. Hij gaf aan dat je niet boven de balk hoeft te spelen om een zaal trompetliefhebbers te imponeren.

Kortom, het was een geweldige middag en een gezellige avond.

Dat valt me inderdaad ieder jaar weer op, als er door iemand hoog wordt gespeeld, zijn er altijd een paar die dat dan geweldig vinden en dat laten blijken door te gaan gillen/juichen. :?
Zoals eerder gemeld, het technische verhaal van Raf was uitzonderlijk goed.

Genieten van muziek/jazz/trompet zit voor mij in ieder geval niet alleen maar in een paar hoge piepjes.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 mei 2006 13:21 

ik was er gisteren ook bij! en gelukkig maar! jeetje wat gaaf was het,....Ack van Rooyen erg van kunnen genieten wat heeft die vent een toon en waauw echt waanzinnig, ook leuk om te zien hoe de mensen van de bigband naar hem keken toen hij aan het spelen was! En dat was natuurlijk niet onterecht!
James Morrison ook mooi, en idd de hoge noten zijn leuk maar ik ga ook voor iets andere jazz gebeuren. Rik Mol ook echt een geweldig dingetje gedaan daar gaan we nog veel van horen!
Ik vond het een geslaagde middag! En kijk alweer uit naar volgend jaar ook al is het zoals Marcel zegt: moeilijk te overtreffen maar als dit te evenaren is dan is het helemaal super vind ik!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 mei 2006 15:50 

Erg genoten. Ik was onder de indruk van Diego Urcola. Wat een prachtige stijl heeft deze speler. Jim Manley hoeft voor mij persoonlijk niet zo, te plastic zeg ik maar... James Morrison is natuurlijk ongelooflijk. Maar wat dat betreft ben ik met Yamaha$%^& eens, petje af voor de soli van Loet en Kurt. Rik Mol was natuurlijk ook erg goed evenals onze Belgische collega Raf. Ik heb ook nog een tijdje met K.O. van Bob Reeves gesproken. Die weet dus echt alles over mondstukken. Het was dus zeer de moeite waard.
Trouwens, nog iemand op de V-Raptor gespeeld? Vond het wel een mooie toeter.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 mei 2006 16:38 

diederik schreef:
Dehaanmuziek schreef:
Nog een klein puntje:
er werd veel reclame gemaakt (Yamaha, Bob Reeves, Albert Heyn) prima, dat hoort er bij, is alleen maar goed denk ik!
Zal wel bescheidenheid zijn! :wink: (de bastrombone was weer geweldig!)
Op naar het volgende jaar!

Hoe vond je de reclame van Ack van Rooyen: "ik speel op een mondstuk van Albert Hein ?

Heb je nog gezocht Alex.....

Ja, was erg gevat van hem!
Ik stond steeds zo'n beetje bij de bar!
Waar anders? :wink:
Ik vond de reclame niet storend, hoor, voor de duidelijkheid!
Ik miste alleen even een bedankje voor de grote organisator!

Volgend jaar toch maar ook naar de afterparty! :lol:

Is de DVD al klaar!?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 mei 2006 15:12 

Wat mij vooral opviel was het vrij grote verschil tussen James Morrison en de overige solisten. Niet alleen wat betreft range en techniek maar ook (vooral!) wat betreft klank en volume. Ongelofelijk wat een power. Terwijl ook Jim Manley en Diego Urcola niet de minsten zijn...

Rik Mol: niet vlekkeloos, maar zeker erg goed. Prettig om naar te luisteren.

Raf van Looveren: prachtige toon (geen standaard brassband toontje, maar echt een prachtige solisten klank), goede techniek, ondanks de niet optimale concentratiemogelijkheden in deze zaal.
Ik vond het wel interessant dat er zelfs gelachen werd om de variaties op Rule Brittannia... zijn er dan nog echt mensen die dergelijke muziek nooit gehoord (laat staan gespeeld) hebben??

Al met al was het erg leuk, hoewel we er wel bijna 6 uur voor in de auto moesten zitten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 mei 2006 15:17 

Zaterdag viel me op hoeveel meer projectie Wim Both (zonder microfoon) heeft dan Morrison (met Microfoon). Wim kwam gewoon super duidelijk door tot in mijn oor.

Dit herinnert me aan nog een ergernisje (daarna stop ik met zeiken over Morrison): hij speelde de leadpartij mee, en dan op het slotakkoord een tertsje erop!

Volgens mij ergerde Wim zich ook hieraan, het is in ieder geval op zijn minst onfatsoenlijk.

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 28  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur