Kijk dat waren nou nog eens oer-hollandse reactie's.. Niks bling bling.. Pas als je er verstand van heb dan bling bling..
Na alles wat ik heb gelezen kan ik tot de conclusie komen dat trompet spelen zeker niet makkelijk is ( wist ik al na 3 maanden spelen en maar 1,5 octaaf kunnen) en het uitkiezen van een trompet met mijn gebrek aan ervaring niet zal zitten in de kwaliteit van het geluid, maar meer naar makkelijkheid van spelen. Omdat ik het toch nog niet hoor en al zeker niet door hetgeen wat ik nu kan blazen.
Mijn keuze zal hoogstwaarschijnlijk toch vallen op de nieuwe Yamaha, want ik hoef niet zo zeer in fanfares te spelen, ( sterker nog liever niet) maar gewoon lekker muziek maken thuis en proberen mooie noten uit mijn toeter te krijgen.. Mijn keuze wordt dan dus niet gebaseerd op het moeten leren spelen en moeilijke stukken kennen ( hoewel dat wel een doel is natuurlijk), maar mooi geluid uit de toeter krijgen omdat je mooie muziek wil maken..( Hoeft dus geen Freddie Hubbard stukken te kunnen spelen, 180 noten in een halve seconde te spelen. Nog niet in ieder geval

Lekker nummer trouwens Soul Surge!! ) En daarvoor wil ik een instrument hebben met een mooi geluid die ook nog makkelijk speelt..
Allen heel hartelijk dank voor de goede discussie en vooral advies.. Ik laat wat weten zodra het zover is..!!!