trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Courtois of Getzen of Yamaha?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 22:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 maart 2006 15:03 

mi trompeta schreef:
Ware het niet dat Bach instrumenten behoorlijk exemplarisch zijn.. met andere woorden, zelfs al heb je twee (in naam en type etc.) identieke instrumenten, kan de ene ruk zijn en de andere juist erg goed...

Ik heb een goeie :P

Is dat niet altijd zo? Hub Van Laar maakt ook meerdere trompetten en je kan dan ook van hetzelfde model de 'beste' eruit kiezen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 maart 2006 15:16 

alleen stuur je dan degene die je niet wil weer terug. en gaan bij bach de toeters gewoon allemaal de winkel in. en dan kan je daar wel uit kiezen .. maarjah .. als je vier niet zo geslaagde toeters (van bach) in een winkel hebt..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 maart 2006 16:11 

ja die kans heb je natuurlijk met alle instrumenten. Maar een goede tweedehands bach voor 1400 euro moet zeker lukken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 maart 2006 16:53 

cees schreef:
alleen stuur je dan degene die je niet wil weer terug. en gaan bij bach de toeters gewoon allemaal de winkel in. en dan kan je daar wel uit kiezen .. maarjah .. als je vier niet zo geslaagde toeters (van bach) in een winkel hebt..

Daar heb je ook gelijk in...
Ik ben alleen benieuwd wat er gebeurt met de trompetten die terugkomen. Lijkt me sterk dat Hub deze niet verkoopt (bijvoorbeeld via Jac. Schaap Muziekinstrumenten).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 maart 2006 18:20 

Een Schilke speelt lichter dan een Bach omdat het een lichtere toeter is (zo´n 150 gram). Een Hub van Laar speelt ook lichter dan een standaard Bach omdat Hub vaak lichtere bekers gebruikt voor ons. Hij bouwt voor de klassieke trompetisten ook dezelfde modellen met een zwaardere beker.

Je kunt bij Hub uit een serie trompetten de beste voor jou uitkieen. Iemand anders vindt mischien een andere lekkerder spelen. Ik geloof niet dat Hub slechte trompetten verkoopt. Ik heb er al een hele hoop bij hem getest en ben er nog geen 1 tegengekomen.[/code]

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 maart 2006 18:29 

Kikken schreef:
Als ik me niet vergis is het van studenten instrumenten redelijk de bedoeling om zwaarder te blazen om zo een beter conditie op te bouwen van de longen, ademsteun etc. Dus dit is zeker niet erg. Bovendien de dingen die Ruben noemt zijn natuurlijk wel erg persoonlijk.

Volgens mij is de bach stradivarius de meest gebruikte trompet ter wereld, door zowel professionals, als orkesten, fanfares etc. Dus met een bach is het moeilijk om fout te gaan.

Het blijft altijd persoonlijk of ik het nou typ of Erik en dat is ook helemaal de essentie van de discussie niet. Hoe meer meningen hoe meer je een beeld krijgt van waar je op moet letten en wat karakteristieken zijn.

Ik schreef bovenstaande vanuit de optiek dat het misschien fijner is (IK vind dat PERSOONLIJK) om op een lichter (makkelijker aansprekend) instrument te beginnen.

Ik zelf heb verschillende Bach Stradivarius modellen bespeeld (oud, nieuw, gelakt, verzilverd) dus ik durf voorzichtig te zeggen dat ik qua dit model toch redelijk weet waarover ik spreek.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 maart 2006 18:30 

Het maakt volgens mij ook uit wat voor weerstand je fijn vind. Ik vind b.v. een Bach 37ml opener spelen dan een Yamaha 8-serie. Recentelijk een van Laar B4 geprobeerd en die vond ik weer minder weerstand hebben dan een Bach. Zo zie je: Voor elck wat wilsch :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 maart 2006 19:34 

Nou, ik ben inderdaad erg blij met deze discussie.. Tuurlijk zal het, net als met mijn drumstel (Ook een Yammie!! Oak Custom), per instrument verschillend zijn hoe ze klinken, stemmen ( drums in ieder geval) en spelen.

Nu kan ik met mijn boeren-toeter-verstand nog niet weten welke goed is en welke niet, daarom was ik ook en nog steeds, erg benieuwd naar jullie mening over de toeter variatie's, merken en dergelijke, en hoe te spelen.

Voor is dan ook de hamvraag:
Waardoor is de een minder goed als de ander? Geluid? Of makkelijkheid van spelen?

Uiteraard laat ik het jullie weten welke het geworden is...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur