trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Courtois of Getzen of Yamaha?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 02:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 maart 2006 19:43 

ruben schreef:
normaal vooral de prijs
:mrgreen:

Profiel  

Berichttitel: Re: Courtois of Getzen of Yamaha?
BerichtGeplaatst: 27 maart 2006 21:32 

Jog schreef:
de kans is best groot dat het trompetspelen erg tegenvalt en uiteindelijk niet lukt om fatsoenlijk trompet te spelen.

Waarom is de kans groot :?: Is trompet spelen moeilijker dan een ander blaasinstrument, of sowieso moeilijker dan ieder ander instrument.....

En heb je dat gelezen of is dit je eigen ervaring!!

Groetjes Martijn

Laatst bijgewerkt door Martijn_71 op 28 maart 2006 12:05, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 maart 2006 07:50 

nouwja t kan aan mij liggen, maar als je begint met trompet heb je toch echt wel 2/3 jaar nodig om een beetje niveau te kweken en ja dat kan natuurlijk niet echt motiverend werken. Gitaar ofzo kun je leren in een half jaartje zal ik maar zeggen. Dan een ander blaasinstrument denk ik trouwens niet echt dat zal wel ongeveer gelijk liggen.

Maarja het is volgens mij gebruikelijk dat je ongeveer 3 jaar doorbrengt met lessen voordat je plaats mag nemen bij het 3e partijtje in een fanfare. En dan heb je nog redelijk moeite met die 3e partij. Uitzonderingen uitgezonderd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 maart 2006 09:27 

Kikken schreef:
Maarja het is volgens mij gebruikelijk dat je ongeveer 3 jaar doorbrengt met lessen voordat je plaats mag nemen bij het 3e partijtje in een fanfare. En dan heb je nog redelijk moeite met die 3e partij. Uitzonderingen uitgezonderd.

Dan moet het wel een super Fanfare zijn, of je hebt er uitzonderlijk lang over gedaan.
Bij de Harmonie waar ik bij was (Ere-afdeling) was plm. 1 jaar les gebruikelijk voor je bij het korps geplaatst werd. Uiteraard zijn er zowel positieve als negatieve uitzonderingen.Natuurlijk speel je dan die 3e partij niet feilloos, dat snap ik ook wel maar na een maand of 6-8 partijen studeren kon je goed meekomen.

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 maart 2006 09:52 

Walther01 schreef:

de kans is best groot dat het trompetspelen erg tegenvalt en uiteindelijk niet lukt om fatsoenlijk trompet te spelen.

Dat heb ik dus NIET geschreven!!! Iemand zei dat, die ook het advies had om een goedkope trompet te kopen om die reden.

Okee 2e hands BACH. Niet iedereen is het met je eens? Moet eerlijk bekennen dat ik liever een nieuw instrument koop.

Zijn de " top" merken (voor die prijs) Yamaha & Bach?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 maart 2006 12:14 

Ja sorry Walther, ik had de verkeerde " ge-quote"

ik heb het inmiddels veranderd!!! het moest "Jog" zijn.......

Naar verluidt schijnen Yamaha's makkelijk te spelen....Ik heb dat nooit geprobeerd maar mijn docent noemde die naam als eerste toen ik er een moest kopen :!:

groetjes Martijn

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 maart 2006 16:25 

daar zijn de meningen over verdeelt mijn ervaringen met yamaha zijn niet zo geweldig

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 maart 2006 16:42 

De prijs/kwaliteit verhouding van de Yamaha's zijn erg goed. Een Bach is over het algemeen wat duurder. Ik vind een goede Bach Strad. mooier klinken dan de 8000 serie van Yamaha. Getzen maakt ook goede goedkopere modellen. Daar zitten dezelfde ventielen op als de duurste serie.

Een collega heeft laast een fantastische Bach ML43 Sterling 2ehands gekocht voor 1200,- (mijn "oude" Bach). Hij had daar een super deal mee. Daar zou ik geen nieuwe trompet voor kopen.

Maar Yamaha heeft veel meer keuze in de goedkopere modellen. De nieuwe serie Artist Models zijn ook erg goed maar kosten dan wat meer...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur