trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Nieuw of beter 2e hands
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 16:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 maart 2006 23:08 

De Kanstul werd bij mij "dun" in de hoogte vond ik zelf.(G2 en hoger )
Wat de lak betreft van de Bach deze staat idd niet zo goed bekend, de vraag voor je zelf is of je dat belangrijk vindt of niet.
Voor de rest ben je al aardig op weg met de punten die je opnoemt.
Als je een 2e hands koop bij een muziekwinkel is er ook vaak sprake van een garantie en loopt je minder risico dan particulier
Succes toegewenst en laat maar eens horen wat het is geworden :) :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 maart 2006 23:37 

Zelf zou ik ook liever een goede Bach 2de hands kopen dan een Kanstul voor rond de 800€, maar daar wringt het schoentje net : net zoals bij de nieuwe modellen vind ik de prijs/kwaliteitsverhouding bij Bach okkasies vaak zoek. Wie een echt goede Bach heeft, verkoopt hem niet zomaar (en dan toch zeker niet voor 800€), en wat er dan nog op de tweedehandsmarkt overblijft voor die prijs, is vaak toch niet zo geweldig. Je betaalt dan echt wel de naam. Altijd grondig testen dus, en nooit een Bach tweedehands (of zelfs nieuw) kopen zonder grondig te proberen (geldt natuurlijk voor elke trompet). De prijs die ik betaald heb voor die Kanstul K-lIne was overigens 765€ gelakt, en de verzilverde gaat volgens mij voor zo'n 900€, dus als die prijzen bij jou in de buurt veel hoger liggen, dan moet je het toch ook wat verder gaan zoeken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 maart 2006 10:14 

Waar ga je de Trompet voor gebruiken? Welke muziek ga je ermee spelen?
Een Bach is een goed allround instrument. Maar voor de lichte muziek is een oude connstellation een echte aanrader. Hoewel het niet echt een beginnerstoeter is :?
Maar het zijn wel erg goede instrumenten met een vette klank.
Let erop dat je een Elkhart model koopt: Dat zijn de "goeie".
Kijk eens op marktplaats of Ebay.

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 maart 2006 16:44 

Ik heb vanochtend op een Kanstul gespeeld. Viel niet tegen, maar ik vind een Bach een net wat soepeler aanblazen en een wat meer heldere klank.

Ik ga overigens met mijn trompet in de harmonie spelen, momenteel speel ik 2e partij. De muziek is erg afwisselend, van klassiek, licht klassiek, pop, jazz, etc... Ik vind mezelf overigens geen top muzikant hoor, ik speel nu een jaar of 6 bij een harmonie. Dat is dan ook een van de reden waarom ik niet direct naar een nieuwe top of the bill trompet zoek en een budget heb gesteld :wink: , maar een goeie all-round trompet, waar je lang plezier van kunt hebben en die goed mee kan komen in een gemiddelde harmonie.

Een aardige opmerking waar ik zelf nog niets van wist: Elkhart Bach's zijn de goeie? Heb ik als leek nog even een vraagje over, staat dat in de gravure of is het in het algemeen de periode vanaf 1965 tot...??? Die ik op het oog heb is van 1982-83 (volgens serie nummer). Ik heb er nog niet op gelet maar ben wel erg nieuwschierig...

Kleine aanvulling:
Henry, ik val net toevallig in aan ander forum waar ik lees dat jij ook een Bach uit '83 hebt. Je hebt de leadpijp laten vervangen? Is dat een dure aangelegenheid of valt dat wel mee. De trompet die ik nu gezien heb heeft overigens (nog) geen last van rot in de pijp. (van die plekken als je erdoorheenkijkt of kleurverschillen in de lak).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 maart 2006 17:11 

mgdewalt schreef:
Een aardige opmerking waar ik zelf nog niets van wist: Elkhart Bach's zijn de goeie? Heb ik als leek nog even een vraagje over, staat dat in de gravure of is het in het algemeen de periode vanaf 1965 tot...??? Die ik op het oog heb is van 1982-83 (volgens serie nummer). Ik heb er nog niet op gelet maar ben wel erg nieuwschierig...

Nou nee: Elkhart Conn's zijn de goeie. Bij Bach ligt de top op de Mt. Vernon modellen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 maart 2006 17:23 

check! :oops:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 maart 2006 23:49 

Alle Bach's zijn Elkharts!!!
Bij Connstellations ligt dat anders. Daarvan zijn de Elkharts de beste.

(Bedankt Flugel!)

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 maart 2006 00:23 

Henry schreef:
Alle Bach's zijn Elkharts!!!

Volgens mij vanaf 1964, daarvoor was het Mt.Vernon, en daarvoor New York
Hier zie je de hele geschiedenis
http://www.electrotheremin.com/timeline.html

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur