Zoveel mensen, zoveel smaken... Ik had in iedergeval zelf nog niet aan een Kanstul gedacht (maar de prijzen die ik hier in de buurt even snel gevonden heb voor zo'n nieuwe liggen toch wel een stuk hoger

) Ik ga hem in iedergeval wel proberen!
En tja... en 2e hands trompet zoals gezegd: je hebt snel een kat in de zak. (Mijn leraar wil overigens wel een keertje mee gaan kijken, dus da's weer mooi).
De bach (standaard model 37) vind ik zelf prima spelen, maar daar hoor ik weer van dat de lak een probleem kan geven. (Ik zoek overigens naar een verzilverde, vind ik persoonlijk vaak een net wat mooier uiterlijk en het is vlgs mij ool wel duurzamer).
Voor de Yamaha heb ik wel eens een instap model gespeeld, en ook dat ging redelijk, dus ik verwacht bij een wat duurder model, en gezien ervaringen van sommige mensen, ook zo zal zijn. Maar dan zit ik weer met de "kat" van vastlopende ventielen

.
Zijn er wellicht nog handige tips waar ik op kan letten bij de aanschaf van een gebruikte trompet?
(Zo heeft ieder merk denk ik wel zijn eigenaardigheden.
Zelf dacht ik al aan:
- wellicht overbodig, maar even spelen, en wellicht een paar dagen rustig thuis spelen
- garantie (?)
- uiterlijk, maar vnl. binnenzijde leadpipe
- Kan alles los, zonder speling op de ventielbuizen en stembuis. (mn. 2e ventiel). Lekkages dmv. "plop".
- slijtage aan de ventielen, scheef gesleten ventielen, gruis onder in de doppen, corrosie vorming langs het schroefdraad aan de onderzijde.
- deuken, krassen, slijtage van de lak.
- zichtbare reparaties (soldeer etc...)
- staat van viltjes, kurkjes, rubbertjes
- ???