Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Berend Klompsma
|
Berichttitel: Een beetje laat maar toch.... Geplaatst: 04 maart 2006 22:00 |
|
|
|
Morgen, zondag 5 maart, voor de liefhebbers een try-out concert in de Centrumkerk te Winsum Groningen.
Dit concert is een gezamenlijk initiatief van de muziekverenigingen De Bazuin uit Winsum, Joost Wiersma uit Jistrum , Oranje uit Grootegast en een koperensemble van de Waldsang te Buitenpost. De muziekverenigingen spelen elk een aantal werken in voorbereiding op hun deelname aan de Nederlandse Fanfare Kampioenschappen dan wel aan een Bondsconcours.
Datum try-out concert: zondag 5 maart 2006
Plaats : Centrumkerk, Hoofdstraat W 38 Winsum
Aanvang : 15.30 uur
Toegang : gratis
_________________ Zuiver vals spelen is moeilijk.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
diederik
|
Berichttitel: Geplaatst: 04 maart 2006 22:17 |
|
 |
| Moderator |
 |
Geregistreerd: 03 okt 2005 08:52 Berichten: 2388 Woonplaats: Hoek van Holland
|
|
Beetje (te) ver voor mij Berend,
Hoe zit het met je eigen rol in deze ? speel je al weer lekker mee?
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Berend Klompsma
|
Berichttitel: Geplaatst: 04 maart 2006 22:44 |
|
|
|
Jammer dat het te ver voor je is. Het beloofd namelijk een top concert te worden.
Wat betreft mijn eigen rol: sinds het trekken van mijn gebit en het plaatsen van een kunstgebit is al weer heel wat gebeurd. Ik moet zeggen dat ik een klein beetje geforceerd aan het studeren ben, maar ik wil kost wat kost aan het concours meedoen. Ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt. De lage tonen gaan super, beter dan voorheen. Maar het hoge register valt niet mee. Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat de achterzijde van de tong nu eerder contact heeft met het nepgehemelte bij het spelen van hoge tonen, waardoor de luchtstroom wordt gehinderd. Ik probeer mijn onderkaak nog verder te laten zakken en een grotere mondholte te creeren. Soms gaat het goed, maar zoals bijvoorbeeld gisteren bij een sectierepetitie...bagger. Gelukkig heeft onze dirigent begrip voor mijn situatie. Hij adviseert "playbacking" wanneer ik voel dat het mis gaat. Ik heb nogmaals in de hoogte moeite met projectie. Maar zoals Brederoo zei: "Alles zal rechkom".
_________________ Zuiver vals spelen is moeilijk.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|