Ik kan je aanraden om eens een Bob Reeves 43S of 43ES te proberen. Deze mondstukken worden veel gebruikt voor lead. Brassimport heeft ook GR mondstukken, die spelen ook erg goed. Hans weet de goede maten wel. Je kunt natuurlijk ook een ondieper mondstuk van Bach, Schilke of Yamaha nemen.
Maar je moet ze gewoon uitproberen, in ieder geval hebben leadmondstukken een kleiner cupvolume om zo de hogere boventonen te benadrukken. Ze zijn dan vaak ondieper.
Het Br mondstuk 43es, waar is dat mee te vergelijken in de Vincent Bach serie?
Momenteel speel ik op de 1C of 1 1/4 C van VB.
Als je wil je kun je daar een heerlijke " grote toon" mee spelen.
Is BR 43es er ook zo een?
Het Br mondstuk 43es, waar is dat mee te vergelijken in de Vincent Bach serie? Momenteel speel ik op de 1C of 1 1/4 C van VB. Als je wil je kun je daar een heerlijke " grote toon" mee spelen. Is BR 43es er ook zo een?
De es is van extra swallow en is dus een mondstuk die bedoeld is voor het hoge register.
Bij de Bach moet je dan gaan denken aan de E-cups i.p.v de C-cups en een maatje kleiner dan 1.5 , 3 of nog kleiner 7 of zelfs 10 .
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen