Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
camel
|
Berichttitel: Geplaatst: 06 feb 2006 13:12 |
|
|
|
ja, het is natuurlijk belangrijk om te kijke nwat je aanspreekt in een concept van een toeter, maar het is vele malen belangrijker wat je NIET aanspreekt. Want een trompet met dingen die je tegenstaan of teveel neutraliteiten, of positieve dingen die je bij een andere goedkopere trompet ook krijgt, is zijn geld niet waard.
En eerliojk gezegd: Zowel Erik als ik, kwamen tot de conclusie dat een ander instrument, zonder alle theoretische blabla, het even goed, zo niet beter doet. Maar dat hebben we allemaal al eens gezegd, en onderbouwt.
Dus nogmaals, wat voor mij werkt, werkt voor een ander misschien wel weer heel erg tegen. Ik zou me niet teveel focussen op reclame achtige praatjes, maar gewoon werken aan de dingen die moeilijk zijn. Heb je helemaal geen belachelijk dure trompet voor nodig.
Ik durf te wedden dat als je al je tijd die je in dit topic hebt zitten in de pitch had gestoken dat je nu weer veel verder was, maar dat vind je zeker niet leuk om te horen..................
_________________ Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch. http://marnixblogt.blogspot.com/
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Hans
|
Berichttitel: Geplaatst: 06 feb 2006 14:56 |
|
Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02 Berichten: 1706 Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
|
|
Ik sluit me bij voorgaande sprekers aan.
Het is natuurlijk heel verleidelijk om op de mooie verhalen van Monette in te gaan, maar het blijft reclame "hé Jim, deze trompet speelt beter dan alle andere trompetten, what an amazing discovery!"
Ik heb op de Monette van Erik gespeeld en ook op andere, maar ik was ook niet bepaald onder de indruk.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Ruli
|
Berichttitel: Geplaatst: 06 feb 2006 17:03 |
|
Geregistreerd: 30 aug 2003 15:29 Berichten: 2239 Woonplaats: Amsterdam
|
|
Hoi Camel,
Ben ik inderdaad niet blij mee, had nl reeds aangegeven dat de Pitch IN je instrument moet zitten en anders moet je, net als ik altijd gedaan heb, em naar boven toe bijstellen.
En dat lukt goed! Hoef ik geen tijd meer in te steken, ook niet minder. haha?!
Maar ik hou erover op, ik ben om. Monette komt op de lange baan... als het er al ooit toe komt.
Bedankt voor de reakties.
Maar als er iemand is die wel tevreden is over zijn Monette dan hoor ik dat graag, want proefspelen is ALTIJD interresant.
groet
Ruli
Super tevreden over zijn Vincent Bach Stradivarius ML 43 Silverball Plus met, sorry, Monette B1-5M mondstuk.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Theo van Kampen
|
Berichttitel: monettemoney Geplaatst: 07 feb 2006 10:25 |
|
Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50 Berichten: 1753 Woonplaats: Amsterdam
|
|
Ik heb eens op een Monette C trompet gespeeld. Tsja, ik vond 'm niet echt veel beter dan m'n Courtois. De bezitter (als ie 'm nog heeft...) woont in Amsterdam, dus nieuwe ronde, nieuwe kansen!
_________________ Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-
www.luxuriamusic.com
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Ruli
|
Berichttitel: Geplaatst: 07 feb 2006 16:53 |
|
|
|
Thanks Theo,
maar ik heb niet eerder op een C-instrument gespeeld.
Ik denk niet dat het veel zin heeft als dit de eerste keer zou zijn.
groet
Ruli
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
camel
|
Berichttitel: Geplaatst: 11 feb 2006 09:08 |
|
|
Ruli schreef: Hoi Camel, Ben ik inderdaad niet blij mee, had nl reeds aangegeven dat de Pitch IN je instrument moet zitten en anders moet je, net als ik altijd gedaan heb, em naar boven toe bijstellen. En dat lukt goed! Hoef ik geen tijd meer in te steken, ook niet minder. haha?!
.[/b][/i]
Terwijl Erik juist stelde ( en daar ben ik het wel mee eens, vanuit mijn ervaring ) dat de pitch ( of tewel de noot ) in je spiergeheugen ( jemig, zo diep heb ik er zelfs nooit over nagedacht, dat spieren een geheugen hebben. Bij mij heet dat automatische piloot ) moet zitten. Dan hoef je er maar eenmalig aan te werken.
maar goed remi..ehh Ruli, ik wens je een goede zoektocht naar een monette toe.
_________________ Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch. http://marnixblogt.blogspot.com/
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Ruli
|
Berichttitel: Geplaatst: 11 feb 2006 10:58 |
|
|
|
Bedankt Camel,
Maar we komen er gewoon niet uit... dat hele pitch gedoe...
Ik wil (te) graag geloven in de gouden bergen van Monette, maar de overige nuchtere hollanders beweren gewoon iets anders. Ik hoop ooit eens achter de waarheid te komen door zelf eens zo'n trompet te proberen.
Het is wel jammer dat ik tot op heden geen aanbod heb gehad om even (een paar minuutjes maar!!!) op zijn/haar instrument te mogen spelen, want er staat er weer eentje te koop op Ebay. Een B937 in Raw brass, voor een zacht prijsje(nog) maar ik durf het gewoon niet aan hem te kopen.
Zeg Camel, wat voor soort muziek maakte jij op je Monette?
groet
Ruli
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 11 feb 2006 11:16 |
|
|
Ik zou hem gewoon kopen als ik jou was, anders blijft het maar aan je knagen.... 
|
|
| Omhoog |
|
 |