trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet repertoire; what about it??
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 14:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 feb 2006 21:27 

ik vergat nog te noemen
Blazhevich
Enescu
Goedicke
roparz
John Stanley
Stanley Friedmann
Hertel
Marcello
Anthony Plog
Balay
Barat
Bitch
Desenclos
Ibert
Legley
Martinu
Pennequin
Weignein

Nou, plus de voorgaande lijst en ik weet zeker dat je nog voor jaren aan studie plezier hebt

Enneehh Hayd Hummel en Arutunian gaan niet wel...
Dat zijn stukken die vreselijk moeilijk zijn, om die inde juiste stijl te spelen....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 feb 2006 21:38 

Dehaanmuziek schreef:
Als je verder kijkt dan je neus lang is kom je er achter dat er ook voor amateurs meer dan genoeg te krijgen is!
Kijk alleen al eens bij uitgeverijen als Molenaar of Marc Reift (om een paar voorbeelden te noemen) Die hebben muziek voor trompet met piano voor elk niveau!
Camel heeft een dappere poging gedaan om een aantal componisten te noemen, maar dat is natuurlijk onbegonnen werk!

Natuurlijk, maar onder wat men noemt de 'groten onder de componisten' is het toch wel wat minder hoor. Maar ik sta altijd open voor voorbeelden die wel goed te doen zijn!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 feb 2006 21:58 

Hugo schreef:
Dehaanmuziek schreef:
Als je verder kijkt dan je neus lang is kom je er achter dat er ook voor amateurs meer dan genoeg te krijgen is!
Kijk alleen al eens bij uitgeverijen als Molenaar of Marc Reift (om een paar voorbeelden te noemen) Die hebben muziek voor trompet met piano voor elk niveau!
Camel heeft een dappere poging gedaan om een aantal componisten te noemen, maar dat is natuurlijk onbegonnen werk!

Natuurlijk, maar onder wat men noemt de 'groten onder de componisten' is het toch wel wat minder hoor. Maar ik sta altijd open voor voorbeelden die wel goed te doen zijn!

ken je uberhaupt 50% van de componisten die ik hier opnoemde>? Dat zijn best goeie werken vaak. En er zitten best goed speelbare stukken tussen. En voor de rest: je moet het niet in 2 dagen op de gevoelige plaat zetten, dus je kunt de tijd nemen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 feb 2006 16:27 

Beste ... allemaal,

Ik snap ook wel dat het trompetrepertoire groter is dan die paar werken die ik noemde!
Maar... dat maakt het juist een interessante vraag waarom Haydn, Hummel en co. dan toch nog grijsgespeeld worden.
Het repertoire is vrij uitgebreid volgens jullie; is bijv. Haydn dan zo'n ontzettend goed concert dat het zo kapotgespeeld wordt?
Dat is wat ik bedoel!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 feb 2006 07:10 

bartjefrit schreef:
Beste ... allemaal,

Ik snap ook wel dat het trompetrepertoire groter is dan die paar werken die ik noemde!
Maar... dat maakt het juist een interessante vraag waarom Haydn, Hummel en co. dan toch nog grijsgespeeld worden.
Het repertoire is vrij uitgebreid volgens jullie; is bijv. Haydn dan zo'n ontzettend goed concert dat het zo kapotgespeeld wordt?
Dat is wat ik bedoel!

Haydn is is bijvoorbeeld makkelijker om te spelen dan sommige andere hierbovengenoemde stukken die ik ken.
Dat kan een reden.
Andere reden datik hem speel is dat mijn leraar het me voorschreef.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 feb 2006 13:15 

bartjefrit schreef:
Beste ... allemaal,

Dat is wat ik bedoel!

naja ik weet niet, maar er zijn diverse cd's met andere werken dan die jij noemde.
En voor de werken die jij noemde zijn zelfs al arrangementen voor harmonie ( de horror, Haydn voor harmonie ) gemaakt. En voor de meeste andere stukken op mijn lijstje niet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 feb 2006 01:04 

ewazen is idd hele gave muziek

op school zijn we bezig met een koperproject in het kader van Ewazen. hier zullen we onder andere phantasia voor 7 trompetten spelen. erg mooi stuk!!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur