trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Moeilijkste solo/stuk ooit
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 02:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 dec 2005 19:43 

erikveldkamp schreef:
Het moeilijkste in jazz is dat je vaak geen tijd hebt om te repeteren. Klassieke orkesten hebben vaak de muziek al voordat ze een repetitie week beginnen de de musici kennen de stukken vaak al als ze beginnen te repeteren. het repertoire bestaat veelal ook al honderd jaar of meer...

Bij veel prof. freelance big bands heb je meestal maar 1 a 2 repetities om 2 uur muziek of een cd in te studeren. Heel vaak moet je a vu lezen. Dan zit je dus alleen maar noten te lezen en komt het erg op de individuele kwaliteiten aan of je er dan ook nog muziek mee kunt maken.

Bij jazz chorussen kun je het stuk en de solo zo moeilijk maken als je zelf wilt en kunt.

Afgelopen jaar heb ik een project gedaan met het Metropole orkest met rockgitarist Steve Vai. Die muziek was behoorlijk pittig omdat we vooral snelle gitaar licks zaten te spelen in rare maatsoorten zoals 7/16 !

Vanavond om 23.55 uur op Ned. 3. Metropole Orkest met Steve Vai (en Erik denk ik)!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 dec 2005 17:21 

Karel schreef:
Vanavond om 23.55 uur op Ned. 3. Metropole Orkest met Steve Vai (en Erik denk ik)!

Helaas voor Erik was hij er niet bij (ik heb 'm niet gezien in ieder geval).
Het zal wel weer een geval zijn van wel hard werken in de studio, maar op het plaatje er niet bij (mogen/kunnen) zijn...

8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 dec 2005 00:45 

(Er zijn 2 maal 2 concerten geweest, met een aantal maanden ertussen; misschien was Erik betrokken bij de eerste 2? Daar was ik bij namelijk en daar heb ik geen camera's gezien. Vet dat het op TV was, trouwens!) En sorry voor de offtopic ;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 dec 2005 18:54 

Ik heb het nog niet bekeken (met video opgenomen). Zal absoluut de moeite waard zijn.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur