trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Piccolo / Eb trompet mondstuk
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 16:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Piccolo / Eb trompet mondstuk
BerichtGeplaatst: 09 dec 2005 14:23 

Wie kan mij adviseren?

Ik ben op zoek naar een mondstuk die ik zowel op mijn Stomvi piccolo als op m'n Schilke Eb trompet kan gebruiken. Ik heb nu een Schilke 14A4 voor de piccolo waar ik wel tevreden over ben maar dat speelt niet lekker op de Eb. Daar gebruik ik nu mijn monstuk voor die ik voor m'n Bb gebruik, DW3C maar dat vind ik te rond van geluid.
Benieuwd naar jullie reactie's.

Edward

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 dec 2005 14:25 

Maar als je al een mondstuk voor piccolo hebt, waarom niet eentje speciaal voor de Es?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 dec 2005 20:10 
Moderator

als je klassiek es doet, zou ik het bij je gewone mondstuk laten, als het voor in de fanfare is, zou ik je toch aanraden om een kleiner mondstuk te pakken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 dec 2005 17:56 

Bedankt voor jullie reactie.
Mijn Schilke piccolomondstuk is kapot(lang verhaal) dus ik moet toch een ander mondstuk hebben en idd mijn mondstuk van mijn Bb tp vind ik op mijn Eb in de fanfare iets te mooi mengen. Das wel mooi maar soms moet ik er te veel moeite voor doen om er af en toe doorheen te prikken. (Fanfare speelt ook best fors....) Omdat ik toch een ander monstuk moet kopen voor mijn piccolo dacht ik aan een mondstuk voor allebei maar heeft niemand ervaring in of is het gewoon helemaal niets!!??

Edward

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 dec 2005 20:33 

Ik speel ook al jaren op een Stomvi piccolo trompet. De zoektocht naar een goed piccolo mondstuk is moeilijk en hangt af wat je er allemaal op wilt doen. Ik heb een hele tijd gespeeld op een Warburton 5M met een S10 backbore (conrnet aansl.) beviel erg goed alleen de rand vond ik te rond waardoor ik minder lang vol hield. Ook heb ik op Bach 7E met trompet aansl. gespeeld (alleen ook hier vind ik de rand niet optimaal). Het langst heb ik op een thein mondstuk gespeeld 1 1/2CFF( trompet aansl) die uitstekend beviel en waar ik het lang op vol hield. Momenteel speel ik nu alweer een half jaar op eentje die ik op deze site gekocht heb en waar ik erg tevreden over ben qua rand en intonatie, ik speel hier weer makkelijker op en houd het ook langer vol. Dit is een Bob reeves 43 SPC. Het is dus iets wat je zelf moet proberen en aanvoelen wat voor jou het beste is.

mvg

John

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 dec 2005 20:55 

Hoi John,

bedankt, hier kan ik wel wat mee. Die Thein uitproberen zal moeilijk worden, maar die BR moet kunnen. Ik heb ook wat moeite met de Bach-rand maar ik kan het wel proberen. Zijn er nog meer BobR modellen die ik uit zou kunnen proberen voor piccolo & Eb? Ik heb geen idee welke type er zijn.
Ed

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 dec 2005 16:10 
Moderator

als je pic wil spelen, is de spc de beste optie. die is namelijk voor pic ontworpen, en doet het op de es ook niet onverdienstelijk.

Kun je goed mee prikken bij de fanfare.

Waar ikzelf nu mee speel is op piccolo warburton 7md met een 10* stift.
Als ik es moet doe nin de fanfare of lead werk vervang ik het cupje door een 8s.

Wat dat betreft hulde aan warburton, je kan je eigen mondstukken samenstellen. Gewoon ff naar hans toeren, en een middagje uitproberen. Knappe jongen die er niet inslaagt om de cupjes en stiften te vinden die goed passen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2005 15:53 

Hallo,
vandaag bij Pfeiffer geweest. Heb wat BR mondstukken geprobeerd en het is de BR43es692 geworden. Vind hem we wat geschikter voor de piccolo dan voor de Ebtp maar op de Eb klinkt 't toch wat beter met dit mondstuk als op de DW3C.
De BR 43-SPC hadden ze niet, maar kan iemand mij vertellen of dit met een cornetstift is want die moet ik niet hebben.

mvg,
Edward

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur