marnix schreef:
Kijk, maar Yamaha maakt zoveel instrumenten, eerst was er de top der toppers de mark II serie, en toen kwam de topper der toppers xeno, en nu de artist modellen. DIe dingen moeten ze wel verkopen. En je ziet nu al dat bij de diverse Mark II modellen, maar ook reeds bij de Xeno rare slijtplekken ontstaan... Dat moet ook haast wel, want anders kunnen ze de volgende lijn toppers niet verkopen. Want als je volmaakt tevreden bent met de mark II waarom een xeno???
Snap je wat ik bedoel te zeggen.
Ik snap wel wat je probeert te zeggen denk ik, maar ik geloof niet dat bouwers bewust hun eigen product 'slecht' houden, zodat ze daarna één van hun andere producten kunnen slijten. Dit klinkt me gewoon helemaal niet logisch. Bovendien denk ik dat weinig van de trompetten die gekocht worden, gekocht worden omdat de vorige "op" is.
Veeleer is het beginnen van de hobby of eerste eigen instrument of zoveelste eigen instrument de reden volgens mij.
Neenee, dat bedoelde ik ook niet echt, maar ik overdreef alleen wat om mijn punt duidelijk te maken.