trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Owjee kritiek mag niet meer!!!!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 08:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 nov 2005 10:44 
Moderator

Dehaanmuziek schreef:
symphonic-fan schreef:
marnix schreef:
toch raar.

heeeeel raar

ik kan me steeds levendiger voor de geest halen een topic over Sergei nakariakov, waarin de man ook dingen werd verweten, en zelfs sneren werden gegeven over kicksen die volgens bepaalde mensen op dergelijk niveau niet zouden mogen.

Ik maak hieruit op dat er dus schijnbaar alleen kritiek gegeven mag worden op pro's, door ama's, maar dat kritiek op ama's door ama's ( en wellicht pro's ) uit den boze is??

Dat is behoorlijk hypocriet. Of zijn jullie nu allemaalzo verschrikkelijk onzeker over jezelf dat kritiek meteen als een persoonlijke aanval word gezien.

Ik blijf het maar raar vinden....

Lees juist jou bericht, heb ik niet juist ervoor iets over Nakariakov gepost en wat staat daarin over kicksen( in het Belgisch, rateren), juist dat die dat normaal gezien nooit doet.
Wat betreft kritiek, zolang ge voor Uzelf ook kritisch zijt, dan heb ik daar zo geen problemen mee.
Ken er genoeg die zeer kritisch naar anderen toe zijn, maar naar hun eigen toe...

Dit is het onderwerp waar Marnix het steeds over heeft:
http://www.trompet.nl/forum/viewtopic.php?t=1390

Ja daar heb ik het over, maar schijnbaar wordt door niemand mijn punt ter harte genomen. Het is toch werkelijk van de hypocriete dat een opmerking/commentaar/kritiek in al zijn zouteloosheid over profs hier mag worden neergekwakt, maar als er iets van kritiek richting een amateur gaat, dat iedereen hier op zijn achterste benen gaat staan???

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 nov 2005 21:36 

wie in de schijnwerpers wil staan moet tegen kritiek kunnen. Slechte kritiek, Goede kritiek, je hebt het maar te pikken vind ik. Anders moet je het podium niet op gaan.

Wat betreft Thymen Botma; Leuke vent, heeft me een jaar of twintig gelden
les gegeven, stond toen voor onze 3e klasse fanfare in Gorredijk. Toen
speelde ik nog 3e bugel, mijn eerste stuk was "Sonatina".

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 nov 2005 14:28 
Moderator

ventilog schreef:
wie in de schijnwerpers wil staan moet tegen kritiek kunnen. Slechte kritiek, Goede kritiek, je hebt het maar te pikken vind ik. Anders moet je het podium niet op gaan.
.

Goed, prima, kom maar op mijn eindexamen luisteren, en kritiek geven, maar ik vind wel dat als je kritiek hebt, dat je dan wel meteen moet laten horen hoe het beter zou moeten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 nov 2005 14:31 

marnix schreef:
ventilog schreef:
.

Goed, prima, kom maar op mijn eindexamen luisteren, en kritiek geven, maar ik vind wel dat als je kritiek hebt, dat je dan wel meteen moet laten horen hoe het beter zou moeten.

En op dat punt ben ik het HELEMAAL met marnix eens..

mensen die na een concert zeggen dat de hoorns vals waren..
terwijl ze zelf niet eens een instrument (kunnen) spelen. :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 nov 2005 14:37 

Daar ben ik het helemaal NIET mee eens!

Voorbeeld:
Het Nederlands voetbalelftal speelt slecht.
Mag Tom Egberts (bijvoorbeeld) daar dan niets over zeggen omdat hij het zelf niet beter kan? Volgens mij niet!

Ik denk dat je best kritiek kan geven ook al kan je het zelf niet beter.
Ik geloof niet dat ik beter speel dan Marnix (ik ken zijn spel niet, maar weet zeker dat hij beter is dan ik! :wink: ) Maar als hij een valse noot speelt, of kikst, of zoiets dan hoor ik dat wel en kan ik daar wat van zeggen!
Alleen gaat het om de manier waarop je dat zegt. Je moet kritiek geven om iemand verder te helpen, opbouwend, dus. Niet om iemand de grond in te stampen!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 nov 2005 14:40 
Moderator

Dehaanmuziek schreef:

Voorbeeld:
Mag Tom Egberts (bijvoorbeeld) daar dan niets over zeggen omdat hij het zelf niet beter kan? Volgens mij niet!

Ik geloof niet dat ik beter speel dan Marnix (ik ken zijn spel niet, maar weet zeker dat hij beter is dan ik! :wink: ) Maar als hij een valse noot speelt, of kikst, of zoiets dan hoor ik dat wel en kan ik daar wat van zeggen!
Alleen gaat het om de manier waarop je dat zegt. Je moet kritiek geven om iemand verder te helpen, opbouwend, dus. Niet om iemand de grond in te stampen!

maar weet je wat het punt is: daar zit dus echt geen hond op te wachten, serieus,niemand niet.

Als ik mijn eindexamen gehad heb, en geloof me, ik zal er echt wel een kicks inhebben, en misschien ook wel een foute noot. Dan ben ik echt niet geinteresseerd in het feit dat wie dan ook mij heeft kunnen betrappen op een kicks....

Serieus, als er iets onbelangrijk is, ishet dat wel, en alsje dat niet beseft, en er per se een een opmerking over wil maken, doe maar lekker thuis, tegen het vriendinnetje, en niet tegen mij, want de kans is heel groot dat ik die kicks zelf ook wel gemerkt heb, dus hoeft niemand me dat nog te zeggen.....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 nov 2005 14:46 

marnix schreef:
Dehaanmuziek schreef:

Voorbeeld:

maar weet je wat het punt is: daar zit dus echt geen hond op te wachten, serieus,niemand niet.

Als ik mijn eindexamen gehad heb, en geloof me, ik zal er echt wel een kicks inhebben, en misschien ook wel een foute noot. Dan ben ik echt niet geinteresseerd in het feit dat wie dan ook mij heeft kunnen betrappen op een kicks....

Serieus, als er iets onbelangrijk is, ishet dat wel, en alsje dat niet beseft, en er per se een een opmerking over wil maken, doe maar lekker thuis, tegen het vriendinnetje, en niet tegen mij, want de kans is heel groot dat ik die kicks zelf ook wel gemerkt heb, dus hoeft niemand me dat nog te zeggen.....

En daar ben ik het dan weer WEL volkomen mee eens!

Toch nog even om het om te draaien:
stel, je speelt perfect. Alles raak, alles zuiver, zeer muzikaal, kortom: niets aan de hand!
Wil je dan ook niet horen dat je het goed deed? Dat weet je zelf ook wel, toch?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 nov 2005 14:53 
Moderator

het enige wat mij interesseert, is wat de commissie ervan vind. Dat zijn uiteindelijk de mensen die mij hebben gemaakt tot de trompettist die ik nu ben.

En ja: kritiek mag, maar zeiken over missertjes niet, want dat is geen kritiek, maar pure flauwekul.

Ik speel daar, voor mijn eindexamen, en min of meer in de hoop dat die paar lui die komen luisteren, naast de commissie, er een mooie avond aan hebben. Zo ja: mooi, zonee: jammer,maar een heel expose over wat er mis en goed ging hoef ik op zo'n moment niet. Als ik dat achter de rug heb, wil ik maar een ding: een groot glas bier.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur