trompet.nl > forum > Toon onderwerp - concoursstuk
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 17:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 nov 2005 01:37 

Hugo schreef:
Zolang je het mp3tje van iemand anders nog niet hebt...
Op de site van Frits Damrow staat een fragment onder audio.
www.fritsdamrow.com

ik vind deze opname niet zo geslaagd, waarmee ik niets wil afdoen over de kwaliteiten van Frits Damrow maar vind de interpretatie niet zo echt fantastisch (mijn mening!).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 nov 2005 12:17 

marnix schreef:
tommy schreef:
NJFO-Thomas schreef:
tommy schreef:
ja... opus for trumpet... voor op een schoolconcours :roll:

zou eens graag iemand van de middelbare school dat werk op een degelijke manier horen brengen...

Do'nt try me... :wink:

uhu :roll:

Citaat:
ik ken hem niet ...

iemand uit 6 VWO die is blijven zitten..
zou al 10 jaar trompetles kunne hebben (ik noem maar een voorbeeld)

In dat geval moet je al een aardig eind komen met Opus...

ik ken beroeps die al 20/30 jaar trompetspelen.. en die in de verste verte opus niet kunnen spelen...
het is een leuk stukje.. tot je de partij te zien krijgt.

9/10 trompettisten kunnen het niet op een degelijke manier live brengen... (denk ik zo)

ik denk dat je de kracht van studeren onderschat. Ik denk dat iemand die er goed voor gaat zitten dat best kan spelen. maar die beroeps die jij aanvoert zullen wel zo hun redenen hebben om dat stuk niet in te studeren.

zijn ze dan zo dik bezaaid? de trompettisten die, op een optreden, een vlotte glissando van G3 naar de lage G spelen? en dat op een muzikale manier...

mja.. al de rest van de partij is idd zeker te spelen.. maar volgens mij zitten er toch hier en daar wat zaken in die het idd voor sommigen(ik denk de meesten) niet speelbaar maken

http://www.oidv.net (up to date!)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 nov 2005 13:43 

Het is natuurlijk een afschuwlijk kermis-stuk, en het komt je reputatie als bekende pro niet ten goede als je het ergens uitvoert. Behalve stiekem in een achteraf-zaaltje, zonder reclame te maken. Mijn mening...

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 nov 2005 14:48 

Yamahaddatdangezegd schreef:
Het is natuurlijk een afschuwlijk kermis-stuk, en het komt je reputatie als bekende pro niet ten goede als je het ergens uitvoert. Behalve stiekem in een achteraf-zaaltje, zonder reclame te maken. Mijn mening...

???
Dan moet je toch eens verduidelijken waarom er dan een opname van dit werk staat op de website van Frits Damrow, de eerste solo-cd van Benny Wiame, ....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 nov 2005 16:40 

jazzy schreef:

???
Dan moet je toch eens verduidelijken waarom er dan een opname van dit werk staat op de website van Frits Damrow, de eerste solo-cd van Benny Wiame, ....

Omdat ze willen laten horen dat ze een glissando naar de hoge g kunnen misschien? :D

Ik ben het met Yama... eens dat het niet zo'n geweldig stuk is. Ik heb de opname van Frank van der Poel, maar het gaat echt om die hoge nootjes...

(neem dan het flugelhornconcert van Willem Jeths door Peter Masseurs... maar dat is weer een ander onderwerp...)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 nov 2005 16:43 

Jouw mening, dat mag natuurlijk, maar ik denk niet dat er iemand is die zich schaamt als ie het kan spelen!
En ook niet als ie het live kan uitvoeren!

Beetje onzinverhaal dus!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 nov 2005 18:20 

Dehaanmuziek schreef:
Jouw mening, dat mag natuurlijk, maar ik denk niet dat er iemand is die zich schaamt als ie het kan spelen!
En ook niet als ie het live kan uitvoeren!

Beetje onzinverhaal dus!

Niet echt onzin, even goed lezen wat ik schrijf:

Kunnen spelen, natuurlijk. Als ik ik het zou kunnen spelen, zou ik reuze trots zijn, maar zou het toch niet snel op eigen initiatief ergens daadwerkelijk uitvoeren, daar zou ik me toch een beetje voor schamen (of misschien op een carnavalsconcert, haha)

Jazzy, vind jij de bewuste cd van Benny Wiame getuigen van uitzonderlijk goede smaak?
Ik denk dat Frits Damrow ook een beetje als een grapje ziet, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

Maar: zoals Dehaanmuziek al benadrukte: het is mijn mening, en daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn.

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 nov 2005 18:36 

Wat Yama-en-nog-van-alles zegt over het fragment op de site van Damrow daar kan ik goed inkomen. Ik heb de goede man verschillende keren live gehoord (and I'm impressed) echter de opname van Opus op de site kan mij weinig beroeren.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur