trompet.nl > forum > Toon onderwerp - tower of power komt
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 08:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: gister
BerichtGeplaatst: 26 okt 2005 22:44 

Yamahaddatdangezegd schreef:
trompet schreef:
een tenorsaxofonist die gewoon hoger toetert dan de lead trompettist...

Tip: Als je nog eens in de buurt van een tenorsax bent, speel eens erop en knijp het riet helemaal dicht. Blaas nu zo hard als je kunt, wedden dat er een C6 uitkomt? Hoog spelen op een saxofoon stelt geen reet voor, ten opzichte van hoog spelen op een trompet, bovendien is het erg lelijk (maar dat is mijn mening).

Ik ken trompettisten die stampen hun saxcollega van het podium als ze bij een slotnoot hoger dan de lead spelen. Zover wil ik niet gaan, maar ik ben wel al een keer erg boos geweest op een tenor die dacht dat het wel interessant was om bij elk nummer hoger dan mij te eindigen.

In een solo is het natuurlijk een ander verhaal, en de tenor van Tower of Power zal dit waarschijnlijk alleen in solo's gedaan hebben. Ik weet niet wie er speelde gisteren, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het gisteren erg goed geklonken heeft. Deze post is alleen maar even om duidelijk te maken dat het hoog spelen op rietinstrumenten een totaal andere zaak is als op trompet.

Bovendien vind ik hoge noten op trompet, mits goed in de kern gespeeld, ook heel veel beter klinken, zoals gezegd...

daar ben ik het ook wel mee eens, maar het viel wel op... ik wist echter niet dat het zo makkelijk schijnt te zijn maja...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 okt 2005 08:40 

Hans schreef:
Typisch dat toch iedereen anders reageert op zo'n concert.

Ik was er inderdaad ook en ik vond het dus helemaal niks. Er gebeurde niks op het podium, en ze stonden volledig op de automatische piloot het verplichte repertoire af te werken. En ik hoor toch liever Greg Adams en Lee Thornburg.
Natuurlijk was het allemaal retestrak maar dat mag ook wel na 38 jaar :wink: De mix vond ik ook niet goed maar dat komt misschien omdat ik boven stond, het scheen beneden inderdaad beter te zijn. Alleen kan de band daar zelf niks aan doen natuurlijk, maar toch.

Ze hadden net zo goed een CD'je op kunnen zetten, daar ga ik niet voor naar een liveconcert, dan verwacht ik toch echt wat meer, zeker voor € 25,- per kaartje. Ik denk dat ik het volgende concert van ze maar even over sla.

Aan een kant heb je gelijk, want ik heb een Live opname van "Still a young Man" als toegift van een concert 3 jaar geleden, dus hetzelfde als dinsdagavond. Ook de hele riedel tekst voor "Diggin' on James Brown" is identiek. Dus routinematig spelen ze al jaren hetzelfde, maar dat wil toch niet zeggen dat het niet mooi is.

http://www.jamopa.com
http://www.theriveraabigband.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 okt 2005 09:01 

Ik heb in de 5 jaar dat ik bij de Swinging Soul Machine heb gezeten, nog nooit een nummer 2 x hetzelfde gespeeld. Elke avond gebeurde er wel wat anders.
TOP speelt alles exact volgens het album, dus ik had net zo goed een cd'je aan kunnen schaffen, had ik nog geld overgehouden voor een paar kratten bier ook. Ik ga niet voor een live cd-uitvoering naar een concert toe.
Ik begrijp het ook niet, want het is voor die gasten zelf ook dodelijk saai. En ik vond dat goed te horen.
Ze hadden beter voor zichzelf een feestje kunnen bouwen op het podium, dat slaat namelijk ook over op het publiek en dan heeft iedereen het naar zijn zin in de zaal, zowel op het podium als ervoor.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 okt 2005 10:07 

Hmmm opmerkelijk.

Ik ben gisteren in Paradiso geweest daar was het van begin tot en met de tweede toegift een grote show. De ene na de andere trompetsolo kwam voorbij. :twisted:
Blijkbaar hadden ze zichzelf gespaard voor De Poptempel, het blijven tenslotte Amerikanen, allemaal gelovig. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 okt 2005 10:09 

Ik ben dr geweest gister in Amsterdam, voor mij was een live optreden van hun nieuw, en ik had hun slechts enkele keren een beetje horen spelen op een cdtje dus veel kan ik over routinematig niet zeggen, maar ik geloof het best wat Hans hiervoor zegt.

Maar het klonk echt wel lekker. Die baritonsax kwam er goed onderdoor en klonk gaaf, maar ik zag hier verder terug een post dat wanneer een tenoorsax met de trompetten meegaat in de hoogte het niet ok is. Nu hetzelfde princiepe zou dan gelden dat een saxofoon die enigszins de laagte ingaat dezelfde afkeer zou genieten van mij als bastrombonist. En ja, misschien een beetje wel.... nogmaals baritonsax klinkt lekker, maar ik mis dan de sound. De bespeler is echt goed, het zal ook meer persoonlijke smaak zijn van mezelf

Verder vond ik de trompettisten echt stikgoed, ik kreeg een beetje het idee dat ze wat ondergewaardeert werden. Ik had meer solos en meer hoge nootjes willen horen, maar als die er waren zat het wel goed in elkaar volgens mij. Ik kwam echt voor de trompetten, aangezien ik toch wel van scherpkoper houd. Had ietsje meer gemogen, maar misschien kwam het door waar ik stond (bovenin)

Ik was er met een stel andere muzikanten en kwam ook nog bekenden tegen (vooral trompettisten, trombonisten) en het was wel gezellig. Vond het zo jammer dat ze er na 2uur mee stopten, had het idee dat ze net begonnen (maar dat is toch altijd positief)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 okt 2005 10:14 

ik ben ook geweest in paradiso en ik vond de balans gewoon kut met peren!!!

ik hoorde alleen base drum, orgel, zang. Af en toe hoorde je zo'n chromatische tafelpoot soleren en idd hoger dan de trompetten. Moet zeggen dat ik ook meer had verwacht of gehoopt van de trompetjes. Ik heb die dvd van hun, die trompettist die kick de rest van de band gewoon het podium af, zo goed. Maja, het was wel heel gezellig. Die gast kon wel zingen trouwens, leek af en toe wel een wijf zo hoog :)

Toch wel een leuk concert maar er zijn dingen dat ik denk nou , ik ga liever naar german brass of zoiets..........maja smaak he????

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 okt 2005 10:58 

Ik ben ook geweest dinsdag. Ik vond het enorm gaaf, maar ik vond wel dat ze iets meer hadden mogen spelen voor 25 euro... Van het punt waar ik stond (beneden, rechts van t midden) stond de bas wel erg hard... En ik miste enorme trompetsolo's... heb er maar 1 gehoord, erg jammer!! Verder wast erg gaaf wel en lekker druk.:)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 okt 2005 13:28 

Ik ben gisteren voor de vijfde keer bij ze geweest en dit was echt met afstand de beste!
Alleen in het begin kwamen de trompetten er niet zo goed uit, maar dat lag aan de versterking. Voor de rest gingen ze van de eerste tot de laatste noot helemaal los! Zelfs 'Doc' bewoog af en toe! Terwijl hij bij de voorgaande keren gewoon op het podium werd geplant om z'n nootjes (perfect) te spelen en vervolgens weer werd weggetakeld :wink: !
Ze maakten er gewoon echt een spetterende show van! In verhouding inderdaad wel wat te veel saxsolo's en te weinig trompetsolo's, maar de solo's die er waren stonden als een huis! Ook in de hoogte was (bijna) alles raak en natuurlijk retestrak!
De oude David Garibaldi was weer ouderwets geweldig op dreef achter z'n drums!

Maar het allerbeste was toch echt de zanger, Larry Braggs! Wat een bereik! Hij gooide alle registers open!
Misschien was Tilburg inderdaad een opwarmertje voor ze, in Paradiso was het een show vanaf de eerste minuut tot aan de (minimaal) vierde toegift!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur