Yamahaddatdangezegd schreef:
Ik realiseer me plotseling: het heeft helemaal geen zin om op zoek te gaan naar trompetpartijen. Blazerspartijen moeten gearrangeerd worden. Als elke blazer op zoek gaat naar zijn eigen partijen is het resultaat een grote bende.
Een van de blazers, of om de beurt, moet het op zich nemen om de hele blazerssectie van partijen te voorzien.
Ook ik adviseer jullie te zoeken naar een tweede trompettist; de meeste blazerssecties zijn 2 trompetten, tenorsax en trombone. Kun je ook makkelijk partijen uitwisselen met andere bands.
In ieder geval veel succes!
Standaard is inderdaad 2 trompetten, 1 trombone en 1 altsax i.p.v. tenor (meen ik), hoewel je ook vaak 1 tp, 1 tb em 1 as/ts ziet (EW&F en Chicago b.v). Als je de oudere soulbands ziet zag je ook wel andere bezettingen met 2 of 3 saxen. Ik speel in zo'n "old school" soulband met 1 tp, 1 tb, 1 as, 1 ts/bs. Tower of Power heeft 3 saxen en 2 trompetten.
Ik weet dat er een trompettist uit Hilversum complete arrangementen voor blazerssectie verkoopt. Hij heeft zo'n beetje alle denkbare nummers en anders schrijft hij ze wel. Zelf doen kan ook maar is niet echt makkelijk tenzij je piano kunt spelen.