trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Canadian Brass ... kiss my ass !
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 07:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Canadian Brass ... kiss my ass !
BerichtGeplaatst: 05 okt 2005 09:13 

Gisteren dus eventjes van Brussel op en af naar Maastricht gereden om nog eens naar Canadian Brass -of wat er tenminste van over is- te gaan luisteren : jongens, wat viel dat tegen :cry:

Individueel waarschijnlijk top-muzikanten, maar het geheel was echt niet ok. Ik begrijp niet dat zo'n top-ensemble durft op te treden als ze niet op elkaar ingespeeld zijn, wat gisteren zeker het geval was.

En dan durf ik het nog niet hebben over de twee piccolo-solo's waar ik zoveel van verwacht had : de eerste was gewoon vals, de tweede was inderdaad superhoog, maar wat heb je daaraan als je 25% van de noten niet of verkeerd treft ???

Enkel de bis-nummers waren 'top' !

Misschien ben ik te negatief, het zal de teleurstelling wel zijn, dus daarom ben ik op zoek naar andere reacties ...

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 okt 2005 10:37 

Er stond al een reactie van defred1 op dit forum:
http://www.trompet.nl/forum/viewtopic.php?t=2744

Zelf heb ik ze niet gezien, maar het kan toch ook bijna niet anders dan dat ze nog niet op elkaar ingespeeld zijn, met al die wisselingen van de laatste jaren?! Het is heel zonde van zo'n ensemble, met zo'n naam! Die begint nu heel snel af te brokkelen!
Het lijkt een beetje paniekerig wat ze doen, omdat ze zelf ook wel merken dat ze aan alle kanten voorbij gelopen worden door andere brassquintets!

Heel jammer!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 okt 2005 10:58 

Gisteren ?
Daar wist ik niets van, heb gisteren wel de omgekeerde weg gemaakt, woon 4 km van Maastricht, maar net over de grens, volgens mij aan de goede kant, volgens de Noorderburen, de verkeerde kant, is maar hoe ge het beziet. :P
Gisteren naar Gergiev gaan luisteren, deze man is nogal populair, is een uitstekend zakenman en een showman, velen trappen daarin, maar persoonlijk vind ik hem ver overroepen, was wel een goed orkest, Mariinsky, mooie piccolo-solo in de schilderijententoonstelling.
De tuba-solo, viel bijna van mijne stoel, man man, wat een geluid, nooit gehoord, dat was een kanon.
Ben persoonlijk nooit kapot geweest van Canadian Brass, muzikaal nooit aan mijn trekken gekomen. (gelieve niet te letterlijk nemen :wink: )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 okt 2005 11:10 

Bwa, ik heb ze verleden jaar in Leuven gezien (en dat is zeker aan goede kant van de grens :) ) en toen waren ze echt fan-tas-tisch, dus ooit hebben ze het wel gekund.

Maar gisteren ??? Sjongejonge, wat was me dat allemaal ... het leek eerder op een Canadian Clash :oops:

Iemand anders van de forum-lezers geweest ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 okt 2005 11:36 

ja in leuven waren ze top!
het zou jammer zijn moesten ze dat nivo door de vele wissels in bezetting niet kunnen houden

http://www.oidv.net (up to date!)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 okt 2005 12:55 

tja Joe Burgstaller was gestopt (zoals ik hier een tijdje geleden al had gezegd) en andertussen zijn er al 2 anderen in de plaats van hem gekomen. De nieuwste heeft gisteren een gedeelte tweede stem gespeeld en het 2e deel eerste stem. Gevolg: de trompettist die gewoon was van 2e stem te spelen speelde nu een gedeelte eerste stem. Dus had je in het eerste deel 2 onzekere trompettisten...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 okt 2005 12:28 

Zeg, jullie gaan me toch vertellen dat er -buiten defred1 die naast me zat- niemand naar Canadian Mess is gaan luisteren (kijken is misschien een beter woord, want er viel niet veel te luisteren) in Maastricht :?:

Of schamen jullie je ook voor het neerleggen van 30€ (+7€ parking) voor een net opgericht amateur-ensemble gebruik makend van de naam van een historsich brass-kwintet ? :roll:

Jaja, het zit diep :evil:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 okt 2005 13:27 

Nee, ben niet geweest!
Vind ruim 200 km rijden net even te ver voor een amateurkwintet! :wink:

Laatst bijgewerkt door Dehaanmuziek op 07 okt 2005 23:13, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur