Moon schreef:
Dag symphonic-fan,
Ik heb Wolder over de radio kunnen volgen.
Ik had een soortgelijk gevoel als bij ons optreden, waar ik ook vond dat alles goed liep op enkele dingen na... Maar ik vermoed dat de jury ook een bepaald deel van het programma minder heeft geapprecieerd... Ik had het persoonlijk niet zo voor die viool
Op hafabra.net kon ik al lezen dat de jury mogelijks veel aandacht heeft besteed aan de transparantie van het orkest, wat in Goorhuis bij momenten toch een zware taak is...
Als je het overzicht van de resultaten ziet, dan kan je enkel tot de conclusie komen dat je voor een score van 90% deze keer echt moest vechten in HCA! Ried (wereldkampioen eerste divisie in 2001 nota bene voor ons orkest) moest het dit maal stellen met 83,50% en een derdelaatste plaats ... en slechts 7 van de 15 orkesten zijn zeker van behoud... Een score van 90% mag je met volle trots dragen denk ik

Viool was maar even aanwezig, een goede violiste overigens.
Desi vonden de juryleden een geweldige keuze. Was eigenlijk een breekpunt, waren er heel bang voor, maar op het laatste toch nog wat recht gekregen en dan uiteindelijk toch behoorlijk gespeeld voor ons kunnen.
Van de laatste 3 edities is WOlder de enigste kampioen van eerste divisie die naar de promotie overeind is gebleven.
De Italianen kampioen in 1993 in eerste divisie voor Wolder dan nog (dat toen tweede werd) , haalden ook geen 90 % in 1997.
Vroeger gooiden ze met de punten, dat was niet meer reëel. Nu is de vraag, zijn ze nu realistisch geweest of gewoon heel streng, om het kaf van het koren te scheiden.
Als ze dit aanhouden, dat wordt het wel heel erg beven voor veel harmonieën.
Waaronder Wolder, Peer met de nieuwe dirigent niet.
15 harm. voor concertafdeling is ook veel, misschien wilde ze daar toch wat aan doen.
Ook al haalt ge misschien maar 90.8 % voor velen, is het deze keer toch zeker een knappe prestatie, zoals U al aanhaalde.
Tekende er ook van te voren voor, want was eerlijk gezegd toch een beetje bang voor de degradatie. Plaatsen 4 en 6 lagen heel kort bij elkaar.
Vorige keer waren we 4de geeindigd, de derde toen is nu dus ook gedegradeerd met 88 %.