trompet.nl > forum > Toon onderwerp - blinde jury WMC???
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 08:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

blinde jury WMC
ja 72%  72%  [ 31 ]
nee 16%  16%  [ 7 ]
geen mening 12%  12%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 43
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 aug 2005 08:37 

defred1 schreef:
ik ben voor het blinderen van de jury en dan nog elk in een aparte box. Zo kunnen ze mekaar niet beïnvloeden. Indien je dan nog wil kan je een correctie doorvoeren door het hoogste en het laagste resultaat te laten vallen.

en dan vind ik ook nog dat iedereen van dezelfde afdeling op dezelfde dag moet spelen. Wij moeten bvb morgen (24/07) spelen en onze 2 tegenstanders hebben vorige week gespeeld, hoe de jury nog zal kunnen vergelijken weet ik niet...

Wij zullen in elk geval minder last van de warmte hebben... We spelen dus niet in de zelfde omstandigheden als de andere deelnemers in onze afdeling.

En Fred, hoe is het afgelopen ??? Ook met een kwart puntje verloren ???

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 aug 2005 11:08 

Wij hebben gewonnen he!!

Het is te zeggen de strijd om de 2e plaats! met een aantal met 0.15...

de eerste plaats die was al gewonnen (de week ervoor).

Gelukkig ben ik dit al gewoon op het WMC en we weten nu ook dat de Nederlanders met 10 bonuspunten vertrekken (toch in de fanfare afdeling)!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 aug 2005 11:16 

defred1 schreef:
we weten nu ook dat de Nederlanders met 10 bonuspunten vertrekken (toch in de fanfare afdeling)!

Als wij Nederlanders waren geweest (God behoede ons 8O ) dan hadden wij dus eigenlijk 105,3% moeten halen, of wat? :? :?

Onzin allemaal...

Zoalng er juries zijn, zullen er "vreemde" uitslagen zijn, zal er over de uitslagen gediscussieerd worden en zullen er tevreden en ontevreden mensen zijn.

Het grootste probleem is vaak dat het niet zo duidelijk is waarop een jury zich baseert. Ik heb bij sommige brass abnd wedstrijden al eens gezien dat iemand van de jury een speechke geeft voor het bekend maken van de punten, waarin hij uitlegt wat ze van het algemene niveau vonden, waar ze speciaal op gelet hebben, wat hun het meeste is opgevallen en zo. Zou dat niet leuk zijn als ze altijd zoiets zouden doen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 aug 2005 13:23 

Voor mij mogen ze dat ganse WMC 3 jaar steken waar het licht nooit komt ! Of misschien zelfs 7 jaar.

Heb deze keer meegetoeterd met de fanfare van Massemen, een pitoresk dorpje ergens in Oost-Vlaanderen. Stevige voorbereiding gehad en een schitterend concert gespeeld, eerlijk waar, ik draai nu 20 jaar mee in de HaFaBra, op onze uitvoering viel niet veel aan of af te merken. En wat krijg je dan ??? 85% of zoiets, eigenlijk om van te huilen, zeker als er op de jury-verslagen geen enkele deftige of concrete opmerking staat ... maar ja, oranje boven hé. Hup Holland Hup !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 aug 2005 14:17 

Met stijl en waardigheid verliezen schijnt toch vaak een stuk moeilijker te zijn dan winnen... :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 aug 2005 15:00 

MagnumHorn schreef:
Met stijl en waardigheid verliezen schijnt toch vaak een stuk moeilijker te zijn dan winnen... :?

waarschijnlijk wel :P
Maar er is een verschil tussen verliezen als je beduidend minder goed hebt gespeeld dan de winnaar, of belachelijk weinig punten krijgen na een schitterende uitvoering.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 aug 2005 15:06 

Je kan veel punten verliezen, maar dan is het minste wat de jury kan doen, het puntenverlies toelichten. Als ze dan alleen maar zeggen dat je een goed orkest bent, tja waar verlies je dan punten??????

EEN WEDSTRIJD DIE ZICHZELF WMC NOEMT IS AAN ZICHZELF VERPLICHT OM DE PUNTEN GRONDIG TE MOTIVEREN (en anders kunnen ze het beter opdoeken, maar ja er zullen iets teveel commerciële belangen meespelen)...

Mag ik er tevens op wijzen dat de componist Hardy Mertens na de live uitvoering in concertafdeling geen punten punten of pronostiek wilde geven op de radio en hij zei dit als volgt:
"als ik mijn punten vergelijk met die van de jury heb ik al genoeg bewezen dat ik van punten geven geen bal afweet"

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 aug 2005 14:10 

TEGEN !!

Geeft gewoon teveel problemen. Zoals al eerder aangegeven de dagen waarop je speelt, showelementen etc. Een ander nog niet eerder genoemd probleem kan het programma zijn. Van alle orkesten is bekend wat ze spelen. Hieraan kan je dus een orkest herkennen. Dan heeft blinderen geen zin. Iedereen zou dan hetzelfde programma moeten spelen om goed te kunnen vergelijken. Hiermee doe je dan weer tekort aan één van de doelstellingen van het WMC, om vernieuwingen te brengen. Wordt ook een beetje saai.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur