trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 07:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: trompet
BerichtGeplaatst: 04 sep 2002 08:24 

je vergeet de Yamaha Xeno's ?!!!!! :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 sep 2002 09:06 

Holton-Ferguson schreef:
Jaws,
De trompet waar ik nu op speel is een lekker scheurijzer. Goed voor in de harmonie waar ik in speel, hij speelt erg gemakkelijk. Maar de klank is niet perfect, niet helemaal wat ik zoek in een trompet.

Een scheurijzer in een harmonie? Als ik iets meeemaak bij harmonie orkesten, is het dat de trompetten vooral niet mogen scheuren: ik blaas ook in een bigband, en gebruik daar een ondieper mondstuk (Bach 3E ipv 1C of 3C) dan bij mijn harmonie. Als ik me eens vergis (nou ja, soms is het opzet) dan merkt iedereen meteen het verschil, en bijna niemand vind het mooi, zelfs als ik "vertaalde" lead-trompet partijen speel!! Dit geeft wel aan, dat je met een dieper of ondieper mondstuk al erg veel van de klank van je trompet kan manipuleren. misschien een (tijdelijke) oplossing?

Profiel  

Berichttitel: Holton Maynard Ferguson
BerichtGeplaatst: 04 sep 2002 13:30 

Ik speel al geruime tijd op een Holton MF-horn :lol: , in mijn ogen een van de betere trompetten die nu nog worden gemaakt; ik heb vaak geprobeert op een Bach en tot de dag van vandaag kan ik niet begrijpen wat er zo bijzonder is aan een Bach :oops: ;
daarbij moet ik wel zeggen dat de sound van een trompet is zo persoonlijk.
en niet iedereen kan met bepaalde trompetten het beste eruit halen. bij mij is is zo dat ik het beste klinkt op een de Holton MF-horn en wel de grote boring (468); daarnaast heb ik bijzondere trompetten waar ik nog op speelt zoals Conn Victor 6B, Conn 8B Gustat en mijn laatste aan winst een King Super 20 (H.N. White).
Bach en Schilke krijg ik een vrij dun iel geluid geen vet dragen geluid, in mijn ogen zijn deze trompetten dus niet te vergelijken met de Holton, ik moet ook nog bij zeggen dat ik op de Holton nu ook al de weerstand begin te voelen . dus ik denk dat ik in de toekomst naar een grotere boring moet. en dat is omdat ik een vrij sterk blaast 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 sep 2002 22:57 

Flip Oakes Wild Thing krijg je dus eg nie plat. Met conische buis en mega beker. En errig dikke klank. Maar dit alles van horen zeggen hoor.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 sep 2002 00:01 

dat valt wel mee hoor. Het is een Kanstul 1500 met een Calicchiobeker.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 sep 2002 10:59 

....en ik maar denken dat het een Wild Thing van Flip Oakes was :roll: . In praktijk komen wel meerdere merken uit een gezamenlijke fabriek. Callet spullen komen bijvoorbeeld ook van Kanstul weg, zo zijn er nog wel een paar te noemen. Kanstul krijgt redelijk veel werk van kleine bouwers. Volgens mij door het grote en goede machinepark.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 sep 2002 19:32 

Flip werkt ze zelf met de hand af tot perfectie.
En die toeter heeft hij wel degelijk zelf ontworpen, nix niet Callichio.
Dat ding slot hoger dan welke andere ook!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 sep 2002 00:01 

Er worden geen nieuwe instrumenten meer ontworpen (nou ja, misschien Monette en Taylor). Alles wordt na-geaapt van een ander.

Het stepbore design is al 50 jaar oud. De beker waar Calicchio bekend mee is geworden (grote flair, dat wil zeggen dat de beker al vlak na de ventielen begint uit te lopen) , is ook al decennia oud. Er wordt tegenwoordig gewoon een aantal concepten gecombineerd (Oakes, Callet, V-Raptor, Max) en Flip heeft dat ook gedaan. Niet dat het instrument slecht klinkt, absoluut niet, maar zo bijzonder is hij nou ook weer niet.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur