trompet.nl > forum > Toon onderwerp - North Sea Jazz
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 05:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jul 2005 11:04 

tieske-toeter schreef:
roy hargrove heb ik ook gezien op tv ja 8) , niet echt spectaculair maar wel lekker

Heb Hardgrove éénmaal live gehoord in het NSF-festival en dezelfde dag ook Wynton Marsalis. De eerste boeide mij van de eerste tot de laatste noot, die laatste echter, helemaal niet, kan wel alles op zijn trompet, maar qua muziek maken, vind ik het niet dat.
Het laat me koud, is niet vanuit het hart.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jul 2005 11:43 

Ik vond Roy Hargrove niet zo heel anders dan wat hij vorig jaar hier in Perugia op Umbria Jazz bracht, voor zover ik dat uit de NPS-uitzending heb kunnen afleiden. Hij had nu twee andere saxofonisten bij zich. Ik heb niet alle uitzendingen kunnen zien (vrijdag en zaterdag), maar ik miste wel wat meer 'echte' jazz in de programmering. Nu was het vooral veel blues, funk, easy listening en soul, van weliswaar goede musici, maar toch een beetje eenzijdig en wel erg op safe gespeeld door de NPS. Ik miste ook fragmenten van Nederlandse groepen, zoals bijvoorbeeld concerten van het ICP en de Jongens Driest (zie mail Harpje). De Europese jazz en de Nederlandse in het bijzonder brengt echt wat meer kwaliteit en verrassing dan de voornamelijk Amerikaanse groepen die de NPS heeft laten zien (wat overigens niet wil zeggen dat de NPS dan maar moet verdwijnen).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jul 2005 12:35 

ik denk dat de NPS het bewaard voor NPS output want ze stonden er overal. jaja ik ben er weer. Het was gisteren 6.15 uur dat ik in mijn bedje lag. Ik ben naar het Bel Air gegaan waar alle grote jongens (en meisje) jammen. Ze kwamen allemaal voorbij en tussen die geweldenaren stond dan een bekende hollandse trompetiste, slank met lang blond haar. Ik kan nu niet op haar naam komen :mrgreen:

De Charley Parker Legacy in de Jan Steenzaal liep dus uit op een 2 uur durende jamsessie. Roy Hargrove, Don Byron, Engels, allemaal kwamen ze in de rij staan om te spelen en toen was er even geen pianist en kwam er volgens mij een hollandse blaag van 16 jaar achter de piano zitten. De frontman was helemaal overdonderd en vroeg hoe oud hij was. Maar wel spelen als een tiet met al die mannen. Daarna zag ik al diezelfde mannen dus ook in Bell-Air. ik heb me op de mailinglist laten zetten dus hoor volgend jaar precies waar ze weer gaan jammen.

Turbo ellie ook gezien en gehoord tijdens haar concert en tijdens het jammen. Klonk lekker relaxed. Die Peter Beets is ook fantastisch. Erik was ook weer lekker in de hoogte aan het bleren met het Dutch Orchestra. De klarinettist moest in het eerste nummer de vingers toch nog wat opwarmen want dat liep niet helemaal soepeltjes maar toen ze eenmaal warm waren :lol:

De Nederlanders waren zowiezo fantastisch: Calefax rietkwintet met Tony Overwater was weer een hoogtepunt. Dat klonk gewoon als een bigband met 5 van die rietinstrumenten :!: IPC orkest natuurlijk en Ernst Reisiger met indiase tablaspeler en Nederlands-Molukse zageres werd ook weer een feest. De Dizzy Gillespie band met Roy hargrove was zo slecht van geluidskwaliteit dat het te treurig was voor woorden. Mikes stonden niet aan, solo's kwamen niet echt uit de verf en dat in de PWA zaal. Oh ik vergeet bijna Don Byron te noemen op klarinet en sax. Ik denk dat ik dat het grootste hoogtepunt van Northsea vond dit jaar. Wat een geweldenaar en wat weet hij de rest van de groep op te stuwen.

Volgend jaar zijn we weer van de partij en gaan we weer naar de jamsessies toe. ik ga nu lekker naar mijn bed toe en ik vrees dat de repetitie vanavond niet door mij bezocht wordt :oops:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jul 2005 13:16 

harpje schreef:
ik denk dat de NPS het bewaard voor NPS output want ze stonden er overal. jaja ik ben er weer. Het was gisteren 6.15 uur dat ik in mijn bedje lag. Ik ben naar het Bel Air gegaan waar alle grote jongens (en meisje) jammen. Ze kwamen allemaal voorbij en tussen die geweldenaren stond dan een bekende hollandse trompetiste, slank met lang blond haar. Ik kan nu niet op haar naam komen :mrgreen:

Saskia Laroo?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jul 2005 14:23 

Gisteren Ack van Rooijen gezien, wat een meester. Elke noot weer muzikaal raak.

Ook goed was Dizzy Gillespie orchestra met oa greg gisbert en roy hargrove en clsuio roditi.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jul 2005 16:18 

oeeh! Claudio roditi rules!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jul 2005 20:10 

Het was errug gezellig op het festival. Heel veel mensen tegengekomen die ik een tijd lang niet gezien had.
Joe Wilder was voor mij echt heel bijzonder. Deze man is 83 en speelt nog zo mooi! Zo wil ik ook wel oud worden. Ik heb tijdens de repetitie 's middags een klein stukje op video opgenomen. http://www.ellister.34sp.com/audio/joe_wilder.rm
Leuk dat je bent komen luisteren trouwens, harpje! Beets is inderdaad helemaal gestoord. :P Op naar het volgende festival...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jul 2005 19:18 

Dehaanmuziek schreef:
harpje schreef:

Saskia Laroo?

volgens mij wel

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur