Geregistreerd: 12 maart 2002 13:12 Berichten: 636 Woonplaats: Nijmegen
Oke, ik ben dus net thuis van het optreden in Den Haag. Het verbaasde me vooral dat de kerk niet helemaal vol zat, ik denk dat er nog zo'n 20% van de kaarten verkrijgbaar waren. Maar nu, het optreden:
Sjesus, dat is echt ongelooflijk wat gasten allemaal doen. Tijdens het eerste stuk betrapte ik mezelf nog op de gedachte 'die Mathias is gewoon heeeeel goed, en de rest zijn gewoon goed'......Niets daarvan dus, het zjin stuk voor stuk allemaal geniale muzikanten. Voor de pauze werden de klassieke stukken gespeeld waaronder ook 'gouwe ouwe' toccata en fuga in D mineur. Wow! Bijna net zo goed als op de cd! Het viel me op dat ze of een nieuwe hoornist hebben, of een invaller hadden.
Na de pauze was het de beurt aan wat lichtere muziek en kwam er een drummer bij. Het werd met veel elan gespeeld en er kwamen verschillende solo's aan bod. Hier en daar hoorde je wel dat het allemaal klassieke mannen zijn en dat de 'feel' er net een procentje of 2 naast zat, maar ach, misschien ligt het ook wel aan mijn opvatting.
Als toegift werden 2 stukken gespeeld, de eerste allemaal op een trompetachtige (veel bastrompetten dus) en de tweede allemaal op trombone. Dit was een stukje gebaseerd op 'the peanut vendor' waarin eerst de bastrombone opkwam, darna de tenortrombone, de alttrombone en zo verder naar de schuiftrompetjes, tot aan een trombonetje toe wat in je broekzak paste! Ik heb me op en top vermaakt! Wat een show en wat een gemoedelijkheid. Super.
Geregistreerd: 22 jun 2002 16:08 Berichten: 1845 Woonplaats: Groningen
Dat van die trombonetjes gebruiken ze elke keer weer volgens mij, maar blijft idd geniaal.
Heeft die ene hoornist nog wel de presentatie gedaan dan? Zo nee, dan heb je echt wat gemist... Alleen om die kerel zou je er al heen gaan
Geregistreerd: 12 maart 2002 13:12 Berichten: 636 Woonplaats: Nijmegen
De presentatie werd deze keer gedaan door de trompettist die (bijna) geen piccolo speelt. Heckmann ofzo. Ik vond dat hij dit ook heel grappig deed hoor. De hoorns werden gespeeld door een man met een einsteinkapsel (eentje van de oude garde) en een kleinere getinte jongeman.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen