trompet.nl > forum > Toon onderwerp - WMC
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 17:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 205 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 26  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jun 2005 10:30 

Moon schreef:
Als gerenommeerde naam (dirigent/orkest) kan je al sneller zulke dingen doen zonder afgestraft te worden... Als we in onze vereniging onze 3 deelnames met elkaar vergelijken, kunnen we er bijvoorbeeld niet naast kijken dat onze eerste deelname veel kritischer is beoordeeld dan de andere twee en zulke zaken vermeld werden in het juryverslag (in negatieve zin)... terwijl in latere verslagen precies dezelfde dingen (door zelfde juryleden nota bene) werden geapprecieerd... Strange how the world turns...

Misschien de jury dan toch maar in een afgesloten hokje zetten (elk apart natuurlijk), zoals bij de brass bands...?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jun 2005 11:11 

Dat lijkt me nou een enorme vooruitgang!!!!!!!!!!!!!!!!!
Objectiever kan niet, zou ik zo zeggen........

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jun 2005 12:27 

Jan H schreef:
Moon schreef:
Als gerenommeerde naam (dirigent/orkest) kan je al sneller zulke dingen doen zonder afgestraft te worden... Als we in onze vereniging onze 3 deelnames met elkaar vergelijken, kunnen we er bijvoorbeeld niet naast kijken dat onze eerste deelname veel kritischer is beoordeeld dan de andere twee en zulke zaken vermeld werden in het juryverslag (in negatieve zin)... terwijl in latere verslagen precies dezelfde dingen (door zelfde juryleden nota bene) werden geapprecieerd... Strange how the world turns...

Misschien de jury dan toch maar in een afgesloten hokje zetten (elk apart natuurlijk), zoals bij de brass bands...?

Dat is inderdaad een mogelijke oplossing...

Maar die zullen het verschil ook nog wel horen tussen een contrabasklarinet en een bassax of ander alternatief denk ik :-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jun 2005 08:18 

symphonic-fan schreef:
misschien dat hij zo een naam had, dat ze hem daarvoor niet echt durfde af te straffen. ^

Nagel op de kop :-)

Zeer mooie en passende opmerking in deze discussie...

Hmm, Sinfonia Brevis, waar zijn de tijden dat we het op repetities knudde vonden en het uiteindelijk na het concours een geweldig stuk vonden :-)[/quote]
Maar Pijpers was er toch wel een crack in, niemand kon dat zo als hem.
Het verplciht werk dat zou ik echt willen repeteren met die ouwe, vraag mij af met welke truckskes hij zou afkomen.
Heeft U Sinfonia Brevis gehoord met hem 8 jaar terug ?
Zoja wat vond ge ervan ?
Daar heeft hij ook weer meesterlijke zetten gedaan, zoals met dat kwintet wat ik eerder al heb aangehaald.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jun 2005 12:47 

Moon schreef:
Dehaanmuziek schreef:
OK, dit zijn schaarse instrumenten, van mij zou daar best iemand voor ingehuurd mogen worden (een amateur, welteverstaan) maar als je alledaagse instrumenten als hoorns, trombones, baritons, noem maar op, moet gaan inhuren kan je gewoon beter niet op concours gaan!

ik geef het je te doen om met een fanfare van dertig man eens in de vijf jaar op concours te moeten en dan zonder versterking. bij ons worden die instrumenten wel ingevuld door amateurs van een bevriende vereniging. overigens wel derde hoorn,derde trombone,derde bugel en dat soort partijen dus niemand hoeft zijn/haar eerste partij in te leveren ook al is in de meeste gevallen de invaller van een hoger niveau.
je moet iets als fanfare in een klein gat waar niet meer blazers wonen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jun 2005 16:08 

Botma schreef:
En Niels ik weet niet van wie je al die roddels hebt maar als je het precieze er niet van weet kan je beter niet al die conclusies trekken! Groetjes Jeroen

dat zijn de roddels die de ronde doen, geen conclusies van mij, maar ach , wat maakt het uit........ als we allemaal maar mooi spelen op het wmc..........

Laatst bijgewerkt door nielsmarchal op 05 jul 2005 13:54, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jul 2005 08:13 

Even om terug te gaan naar de originele vraag:

Ik ga naar het WMC met het Gelders Fanfare Orkest. Daar speel ik es-trompet.
We hebben geen budget voor inleenkrachten dus proberen we zoveel mogeloijk alles zelf op te lossen. Als het echt niet anders kan komt er dus iemand bij.
We hebben een geweldige dirigent, als je die wil komen bewonderen.......we spelen zaterdagavond 16 juli om 8 uur in de Rodahal.

Tot dan

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jul 2005 08:52 

alike schreef:
We hebben een geweldige dirigent

Dat kan ik alleen maar beamen ;)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 205 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 26  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur