trompet.nl > forum > Toon onderwerp - WMC
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 17:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 205 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 26  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jun 2005 13:38 

ruben schreef:
ow fuck ja dat klopt heb ik idd iets van gehoord. Hoe bevalt het trouwens met Matty?

Matty bevalt goed.. Toen hij bij onze harmonie kwam kreeg hij ook het jeugdorkest onder zijn hoede.. En ik kan wel zeggen dat we met ons jeugdorkest echt goede prestaties hebben geleverd onder Matty.. Daarnaast is hij vaste dirigent bij de harmonie naast Jan Cober.. Hij heeft een andere manier van repetitievolgorde, maar wat hij vertelt en hoe hij het brengt vind ik altijd wel goed!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jun 2005 16:08 

Hans schreef:
Moon schreef:
2) Harmon mute - tube out opgevuld met doek

Dat wil ik wel eens iemand zien doen. Wat staat er in de klarinetpartij, doe een stuiver in het tonnetje? :lol: :lol: :? 8O .

Is best simpel...

Heeft iets weg van een Jo-Ral bucket (ook opgevuld met kunststof materiaal)

Je kan hiervoor verschillende materialen gebruiken en kan zeer mooi klinken ;-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jun 2005 16:31 

Kun je er net zo goed 'tacet' bij schrijven. In de zaal ben je toch niet te horen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jun 2005 00:27 

Hans schreef:
Kun je er net zo goed 'tacet' bij schrijven. In de zaal ben je toch niet te horen.

Euhhm,

het gaat niet over ZACHT klinken, het gaat over het TIMBRE, de KLANKKLEUR... en die bereik je zo WEL.

het volume moet je aanpassen in de sfeer. "p" wil niet altijd zeggen "zacht"... als je ECHT piano speelt op een harmon hoor je het zelfs op 5meter niet meer... en waarom denk je dat ze bucket mutes hebben uitgevonden??? Om GEEN geluid te maken ???????

de betrokken trek is delicaat en door gebruik te maken van de juiste mute kan je deze qua volume makkelijker spelen, in combinatie met de gewenste klankkleur... ideaal toch...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jun 2005 06:38 

Het kurk van een harmon mute sluit helemaal af in de beker!
Het enige lucht wat er uitkan komt dus uit het gat in de mute!
Als de die mute ook nog eens gaat dichtstoppen met doek kan er dus helemaal geen lucht meer uit en blaas je je helemaal de kolere, vandaar ook Hans' vergelijking met de stuiver in het tonnetje van de klarinet!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jun 2005 09:20 

Je moet natuurlijk de luchtstroom vrijwaren...

Wij gebruiken hier in sommige omstandigheden een soortgelijke stof als in de aangehaalde jo-ral mute. Lage structuurdichtheid en makkelijk manoeuvreerbaar ... Is bijna een wollige stof --> voor een wollige klank ;-) :idea:

Het kan werken hoor, je moet er gewoon mee experimenteren...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jun 2005 09:00 
Ik ga op 30 juli kijken , oa beatrix uit hilversum

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jun 2005 20:48 

Hallo mensen, ik lees dat er enige misverstanden bestaan over het feit dat wij in Dinxperlo voor 100.000 Euro mensen zouden hebben ingehuurd! Alleen op de plekken die niet volledig bezet zijn zoals piccolo trompet, trombones, slagwerk, hoorns, euphoniums komen er wat mensen bij, maar het is niet zo dat nu alle mensen die in het orkest zitten die normaal op de 1e stoel zitten nu inneens moeten doorschuiven, iedereen blijft op zn plek en we willen er gewoon een fantastisch concert van maken waar nog lang over zal worden na gesproken. En Niels ik weet niet van wie je al die roddels hebt maar als je het precieze er niet van weet kan je beter niet al die conclusies trekken! Groetjes Jeroen

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 205 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 26  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur