trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Pocket/minitrompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 00:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2005 12:39 

Hahahaha... Ik heb zelf een tijdje nagedacht om een pockettrompet aan te schaffen voor een dweilorkest, maar begon toen opeens weer te twijfelen.. Ik vind dat zo'n dingetje een beetje de charme van een echte trompet mist. Dan kan je misschien beter een leuk "goedkoop" tweedehandsje kopen..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2005 12:45 

Rik Baars schreef:
Al die extra bochten maken 'm meer konisch dan een trompet,

Conisch heeft te maken met de manier van uitlopen van de buis, hoe meer conisch deze is , hoe meer de vorm op een conus (kegel) lijkt, in tegenstelling tot cilindrisch, waarbij de vorm van de buis een cilinder benadert.

Aan bartjefrit, Cedric en Magnumhorn: Ik vind ze nogmaals erg ongeschikt voor dweilorkest en aanverwante zaken. Je wordt in een mum van tijd doof van je eigen geluid. Of jullie hebbn al een gehoorbeschadiging (of blazen niet hard genoeg :wink: )

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2005 13:29 

Yamahaddatdangezegd schreef:
Rik Baars schreef:
Al die extra bochten maken 'm meer konisch dan een trompet,

Conisch heeft te maken met de manier van uitlopen van de buis, hoe meer conisch deze is , hoe meer de vorm op een conus (kegel) lijkt, in tegenstelling tot cilindrisch, waarbij de vorm van de buis een cilinder benadert.

Aan bartjefrit, Cedric en Magnumhorn: Ik vind ze nogmaals erg ongeschikt voor dweilorkest en aanverwante zaken. Je wordt in een mum van tijd doof van je eigen geluid. Of jullie hebbn al een gehoorbeschadiging (of blazen niet hard genoeg :wink: )

Ik heb zo'n ding (Jupiter) en vind 'm een stuk "tammer" dan mijn trompet, maar misschien heb ik een erg goedkope.....
Ik gebruik 'm zelden (vakantietoetertje, en op de camping kan je niet echt te keer gaan :( ), maar ik zal eens proberen wat er gebeurt als ik hard blaas........

over conisch:
een bocht maakt een instument (ook) conisch: er is een binnen- en een buitenbocht (=accoustisch gezien verschil in weglengte), en dat vertaald zich naar conisch gedrag. blijkbaar draagt het niet genoeg bij, en wordt het toch een scherp toetertje, maar bij cornetten worden toch met opzet meer bochten "gevouwen" als bij een trompet. Wat is behalve de beker, anders het verschil? Er wordt tussen de bochten toch vooral rechte pijp gebruikt, dacht ik........

Yamahaddatdangezegd, over dat oorverdovende volume: daar had je zowieso al eens een topic over, toch :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2005 13:42 

Nou wat ik zo hoor klinkt wel goed :lol: ..

Ik heb hem eigenlijk maar een paar keer per jaar nodig, carnaval en nog wat van die dorpsfeesten waar het de bedoeling is dat je er hard doorheen snijdt! Dus ik denk dat ik me toch maar zo'n dingetje ga aanschaffen.

Het zal waarschijnlijk deze worden:
http://fotos.marktplaats.nl/fotos/muzie ... n/5550.jpg

Kleurtje vind ik wel vetjes..!! :twisted:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2005 14:37 

ja, die kleurtjes zijn echt leuk he? vind ik ook wel grappig staan bij een "gewone" trompet, maar dan wel voor erbij..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2005 14:51 

Klopt, ik zoek een instrument voor erbij in een kleurtje en ben dan ook uitgekomen bij een pocket trompet, wat ook mooi is zijn die amati trompetten waarbij de kleuren in elkaar overlopen, turqoise rood turqoise.. das ook heel mooi!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2005 14:57 

Yamahaddatdangezegd schreef:

Ik speel nog maar 1x per jaar of zo in een 'zaate hermenie', dus het valt wel mee 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jun 2005 17:21 

Train wel vantevoren je spierballen!!!

Een trompettist had zo'n pockettrompetje gekocht om lekker op te vallen. Wij spelen op de jaarmarkt in ons dorp/ stad (ach wat doet 't er toe) en halverwege zei hij: "ben ff naar huis, zo terug". Komt 'ie terug met z'n gewone trompet. Wij verbaasd, maar toen hij vertelde dat hij kramp :lol: in z'n spierballen kreeg, konden wij er wel om lachen.

Sindsdien nooit meer gezien.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur