trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trumpet party 2005
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 05:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jun 2005 21:34 

Ik stond naast Bass en ik vond het geluid maar niks: niet helder(geen heldere piano, soms te veel lage drum), inderdaad veel te laat reagerend op andere solisten als trombone, sax, soms geheel niet reagerend; ik zag soms solisten uit de HBB ook niet zo tevreden kijken, of een 'solo'- microfoon na de solo wat al te hard met een wegwerpgebaar wegduwen, en tercht m.i.
Als die PA-er van de HBB zelf is moet hij zich schamen, als hij van het theater is ook en dan moet hij zich misschien beter voorbereiden.
Of zou die doof geweest zijn vanwege het trompetgeweld wat best goed door kwam?
Ook trompetsolisten, tenzij heel hoog en hard (en gezien de reacties van het publiek werd dat wel een beetje tot norm verheven) kwamen niet altijd door.
Als geheel wel een heel geslaagde middag overigens.

Profiel  

Berichttitel: knoppies
BerichtGeplaatst: 07 jun 2005 07:23 

[quote="tommy"]er zijn er onder geluidstechniekers echt maar weinig die er eigenlijk verstand van hebben....

Zoals ik reeds elders (en dus eigenlijk op de verkeerde plek...) melde was het geluid in de zaal goed waardeloos. Voor mij een reden om volgend jaar de zondagmiddag toch maar liever op de Bianchi te kruipen mocht de party wederom in de Muze gehouden worden. Vorig jaar was het geluid ook niet om over naar huis te schrijven, dit jaar tartte het iedere beschrijving. Waarom niet verhuizen naar het Bimhuis in Amsterdam? Daar weten ze tenminste hoe ze een bigband moeten laten klinken.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jun 2005 07:50 

Trumpetkix schreef:
Wat vonden jullie eigenlijk van het geluid? Als je fantastisch spelende muzikanten hebt is het toch jammer dat het geluid maar matig verzorgd was. De trompettisten komen er wel boven uit maar de andere solisten niet (zeker niet als de schuif laat open gaat).

Helemaal mee eens. Er werd door verschillende mensen weer eens boos omhoog gekeken naar die lui van de techniek. Wat een eikels. Inderdaad erg jammer dat we de trombone en sax-solo's hebben moeten missen!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jun 2005 07:54 

WA schreef:
Trumpetkix schreef:
Wat vonden jullie eigenlijk van het geluid? Als je fantastisch spelende muzikanten hebt is het toch jammer dat het geluid maar matig verzorgd was. De trompettisten komen er wel boven uit maar de andere solisten niet (zeker niet als de schuif laat open gaat).

Helemaal mee eens. Er werd door verschillende mensen weer eens boos omhoog gekeken naar die lui van de techniek. Wat een eikels. Inderdaad erg jammer dat we de trombone en sax-solo's hebben moeten missen!

Dit heeft er waarschijnlijk mee te maken dat er mensen achter staan die de nummers niet kennen en niet bij de repeitie van die BB zijn geweest. Het is echt noodzakelijk dat een geluidstechnicus de nummers kent, anders moet hij reageren op het staan van de mensen en dan is hij te laat.

http://www.jamopa.com
http://www.theriveraabigband.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jun 2005 10:07 

Rolando schreef:
Dit heeft er waarschijnlijk mee te maken dat er mensen achter staan die de nummers niet kennen en niet bij de repeitie van die BB zijn geweest. Het is echt noodzakelijk dat een geluidstechnicus de nummers kent, anders moet hij reageren op het staan van de mensen en dan is hij te laat.

Volgens mij is het best te doen als je een beetje kijkt naar de musici. Meestal zie je een solo wel aankomen. En dan nog: zondag werden gewoon hele solo's over het hoofd gezien. En dat getuigt niet heel er van inzicht/muzikale kennis ...

Profiel  

Berichttitel: genieten
BerichtGeplaatst: 07 jun 2005 21:55 

:D Beste collega´s,
Waren er toevallig ook nog "echte muzikanten" in de zaal, die genoten hebben van b.v. Ack van Rooijen of Jan Wessels op bugel en niet alleen commentaar hebben op geluidsinstallaties of opmerkingen over hoge "q´s" of een enkele "F16"? Ik ben reuze benieuwd!
Ook ben ik benieuwd naar reacties op de diverse trompetsecties die die middag voorbij kwamen "geschaatst". Hou je niet in, maar vergeet ook niet te genieten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jun 2005 21:58 

zoals ik al eerder zei heb ik me absoluut niet geergerd aan het geluid maar heerlijk staan genieten van vooral de marienierskapel en zeker ook van Ack van Rooijen , wat een boterzacht geluid brengt deze goede man voort

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur