trompet.nl > forum > Toon onderwerp - WMC
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 20:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 205 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 26  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jun 2005 11:53 

Trumpetthomas schreef:
mi trompeta schreef:
Tja, maar dan zou je ook verplicht geen stukken meer moeten voorschrijven met contrafagotten, contrabastrombones, piccolotrompetten en dat soort zooi...
(Bijna) geen enkele vereniging heeft de beschikking over dat soort spullen.

En het feit dat ze Jorgen van Rijen hebben gevraagd... echt belachelijk, dat noem ik pas ECHT oneerlijke concurrentie, het is gewoon feit dat waarschijnlijk geen enkele andere deelnemende trombonist daar tegenop kan... :roll:

Even voor de duidelijkheid, hij gaat soleren, niet op 1e meedoen.

Oh, ok, dat wist ik dus niet :oops:
Dan kan ik me er nog wel iets bij indenken idd

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jun 2005 08:48 

ik hoorde zoiets van "on the waterfront" (hoe je dat ook schrijft?) en verder weet ik t niet, thomas zal het wel weten...........ik doe binnenkort 1 rep mee, dan weet ik meer, maar idd a3aan es is altijd relaxed, ik vindt het leuker dan bes........maar dat komt dat es me beter ligt................

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jun 2005 09:49 

bartjefrit schreef:
Jan H schreef:
In 1997 speelde Ivan Meylemans met het Kempisch Jeugdfanfare Orkest mee (net als Benny Wiame trouwens). Ik denk wel dat Ivan ook een heel aantal jaren vast lid geweest is van het KJFO, voordat hij beroeps werd.

We hebben het er nu toch over: ben benieuwd in hoeveel orkesten we Renato Meli gaan tegenkomen op euphonium 8O

Een andere om in de gaten te houden is Joost Smeets, Bassist, van Thorn, de kans is zeer groot dat die bij tal van verenigingen zijn steentje moet bijdragen.
Heel goede bassist, kan af en toe wel serieus hard toeten, maar een dure vogel, te duur naar mijn mening, maar ja als ze het willen betalen.

Renato Meli, zeer bescheiden en een heel symphatieke kerel.
Zeer goede tuba-speler, persoonlijk hoor ik hem veel liever spelen als Stef Phillaert, de Belgen geven over het algemeen de voorkeur aan Stef, maar qua toon en vooral muzikaliteit (en dat is het allerbelangrijkste) kan Stef niet aan Renato tippen.
Qua noten per minuut moet Renato het afleggen, maar dat interesseert mij totaal niet, maar velen trappen daar wel in.
Die twee artiesten hebben ook al eens als solist opgetreden, Stef was soms amper te horen, Renato daarentegen. Bepaalde BB-mannen beweren dat hij enorm hard kan spelen, zal wel zijn, maar als solist hoorde ge hem toen niet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jun 2005 10:40 

Citaat:
Renato Meli, zeer bescheiden en een heel symphatieke kerel.
Zeer goede tuba-speler, persoonlijk hoor ik hem veel liever spelen als Stef Phillaert, de Belgen geven over het algemeen de voorkeur aan Stef, maar qua toon en vooral muzikaliteit (en dat is het allerbelangrijkste) kan Stef niet aan Renato tippen.
Qua noten per minuut moet Renato het afleggen, maar dat interesseert mij totaal niet, maar velen trappen daar wel in.
Die twee artiesten hebben ook al eens als solist opgetreden, Stef was soms amper te horen, Renato daarentegen. Bepaalde BB-mannen beweren dat hij enorm hard kan spelen, zal wel zijn, maar als solist hoorde ge hem toen niet

Allebei zijn fantastische euphoniumspelers...alleen Stef Pilleart heeft meer een brassband klank dan renato meli....houdt in dat pilleart meer vibrato en wolliger heeft, waar Meli kernachtiger en meer to the point is....ik hou van beide stijlen...alhoewel pilleart soms iets wat te veel vibrato heeft...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jun 2005 12:00 

heb ook wel eens mensen van de Berliner zien zitten te spelen, mensen van het concertgebouw etc. Soms is het niet te geloven wie daar allemaal zitten...........

Heeft iemand idee wie er in de harmonie afdeling komen? Ik ben altijd enorme fan van de Spaanse Banda, die gasten hebben altijd zo'n ongelooflijk mooie sound....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jun 2005 12:55 

nielsmarchal schreef:
Heeft iemand idee wie er in de harmonie afdeling komen? Ik ben altijd enorme fan van de Spaanse Banda, die gasten hebben altijd zo'n ongelooflijk mooie sound....

Sinfonisches Blasorchester Bern
Koninklijk Harmonieorkest Vooruit Harelbeke
Banda Civica Musicale di Soncino
Sinfonisches Blasorchester Vorarlberg Feldkirch
Landesblasorchester Baden-Württemberg
Koninklijke Harmonie Peer
Deutsche Bläserphilharmonie Cloppenburg
Pihalni Orkester Zelezarjev Ravne na Koroskem
Union Musical Santa Cecilia Villar del Arzobispo
Lao Silezu Samassi
Harmonie St. Caecilia Simpelveld
Orchestre d'Harmonie de la Région Centre Les Bordes
Sinfonisches Blasorchester Ried
Harmonie St. Petrus en Paulus Wolder-Maastricht
Koninklijke Harmonie Lentekrans Linne

Slechts 1 spaanse harmonie dus...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jun 2005 16:00 

ik ga met Sint cornilius het katoenendorp mee op wmc.
:D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jun 2005 16:17 

trompetgek schreef:
ik ga met Sint cornilius het katoenendorp mee op wmc.
:D

Dat is eerste afdeling he? Welke keuzewerk gaan jullie spelen?

En nog een vraagje: hebben jullie een website? Ik was onlangs wat info aan het verzamelen over alle deelnemers (voor het forum op onze eigen site: http://www.kempenbloei.be/forum ), maar jullie waren de enige fanfare uit eerste afdeling waar ik niet direct iets over kon terugvinden...

Veel succes in elk geval!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 205 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 26  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur