trompet.nl > forum > Toon onderwerp - WMC
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 16:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 205 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 26  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 mei 2005 01:24 

Ik lees het al: veel concurrenten op het WMC

Ikzelf speel mee met Fanfare St. Cornelius - Het Katoenen Dorp in de Eerste Divisie Fanfare op de 17e.
(4 jaar geleden 2e in 2e divisie, 8 jaar geleden Kampioen in de 3e Divisie)

Gas erop zou ik zeggen, en da zeg ik!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 mei 2005 01:24 

janhuizer schreef:
Zelf zou ik toch gaan luisteren naar K&G uit Leiden. Al meerdere afleveringen van het WMC wereldkampioen in de hoogste klasse op het show en mars gebied. Komen dit keer natuurlijk ook weer. Evenals Advendo en DVS...

Dus de topbands zijn zeker aanwezig!! Om nog niet te spreken over eventuele buitenlandse deelname...

Jan

Vergeet de Rijnmondband niet! De kampioen van 1978 :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 mei 2005 05:54 

Moon schreef:
Qua fanfare kan ik je aanraden:
Koninklijke fanfare Kempenbloei uit Achel (Belgie). Kampioen op het vorige WMC en van zeer hoog niveau

Dank U Steven :wink: De Harmonie van Peer mag er ook zijn :D

Ik speel dus bij Kempenbloei Achel, en wij doen dit jaar voor de eerste keer mee in de concertafdeling (vorige keer hebben we gewonnen in eerste).
De organisatie heeft ons wel op die ongelukkige eerste vrijdag geplaatst (15 juli), maar we gaan er toch het beste van proberen te maken!
Voor de rest ga ik luisteren naar de brassbands op zondag en de fanfares op zaterdag en zondag (dat is dan weer het voordeel als je als één van de eerste moet spelen, dan kan je tenminste op je gemak naar de concurrentie gaan luisteren ;) )
Ik kijk er in elk geval naar uit!

Moon schreef:
Waar je dat van de jury haalt, mag Joost weten.

Mijn naam is niet Joost, maar ik weet het toch :) Vier jaar geleden was er bij de fanfares een verschillende jury op zaterdag en zondag. Ik dacht dat het iets te maken had met Norbert Nozy die moest gaan dirigeren bij de Gidsen, een opdracht waar hij echt niet onderuit kon?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 mei 2005 07:45 

't Is graag gedaan Jan :-)

Nu zijt ge hier ook al :-)

Ik was dat van Nozy inderdaad al vergeten, maar ik meen dat er nu altijd dezelfde jury zou zitten, of vergis ik me daar rijkelijk? Alé, zo is mij deze maal toch toevertrouwd...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 mei 2005 07:46 

evanderzee schreef:
Ik ga zaterdagavond 16 juli luisteren (oa naar DSS). Lekker avondje fanfaremuziek en veel bekenden.
Woensdag 20 juli speel ik zelf met het NJFO (nationaal jeugd fanfare orkest) (waarvan de lokatie nog steeds onduidelijk is helaas). Ik heb echt geen idee wat we gaan spelen... over 2 weken beginnen de repetities (godzijdank doen we niet mee aan het wedstrijd-gebeuren).
Nog iemand voor mij absolute aanraders waar ik heen moet? (of fanfare-gebied het liefst)

Als je op 16 juli dan toch de barre tocht onderneemt naar Kerkrade dan zou ik een plekkie zoeken om te overnachten en het hele weekend daar blijven. Volgens mij belooft het nl. een heel mooi weekend te worden. Op vrijdag speelt Achel inderdaad maar ook Dinxperlo. Wat ik begrepen heb gaan die dit jaar ook voor de medailles. Zaterdag ben ik ook wel heel erg benieuwd naar Aarlanderveen en op zondag is natuurlijk de grote finale. Ik speel zelf bij het FFO maar van Maasbracht en de vlamingen valt natuurlijk ook veel te verwachten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 mei 2005 07:49 

Dinxperloo gaat idd voor de medailles, tenminste dat zegt het geruchtencircuit. Alleen doet Dinxperloo dat niet maar al die invallers..........Naar het schijnt € 100.000 budget? Of is dit een leugen?
Vindt het zo triest als je besluit met je club heen te gaan en dat je dan half beroeps nederland inhuurt. Kijk als je 1 of 2 of 3 misschien 4 invallers regelt ala, maar er zijn er bij die 12 invallers hebben...........Dan gaat het om het resultaat en niet meer om de club, zou bijna zeggen dat het dan gaat om wie de beste dirigent/manager is..............

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 mei 2005 07:57 
Moderator

nielsmarchal schreef:
Dinxperloo gaat idd voor de medailles, tenminste dat zegt het geruchtencircuit. Alleen doet Dinxperloo dat niet maar al die invallers..........Naar het schijnt € 100.000 budget? Of is dit een leugen?
Vindt het zo triest als je besluit met je club heen te gaan en dat je dan half beroeps nederland inhuurt. Kijk als je 1 of 2 of 3 misschien 4 invallers regelt ala, maar er zijn er bij die 12 invallers hebben...........Dan gaat het om het resultaat en niet meer om de club, zou bijna zeggen dat het dan gaat om wie de beste dirigent/manager is..............

meh, het schept wel werkgelegenheid...... En als verenigingen op die manier de boel willen belazeren, zijn alleen de inhuurkrachten de lachende mensen, financieel dan. Voor de rest laat het zich allemaal raden, het vereiste niveau is zo belachelijk hoog, dat een amateur orkest zich dat bijna niet meer kan bolwerken, dus huur je invallers in. Het is m.i. een hoop blabla. Als ze nu het hele wedstrijdgedeelte weglaten en er gewoon een wereldwijde meeting van maakt voor blaasorkesten, met masterclasses, clinics en instrumenten shows, en veel spetterende concerten, zit je ook niet met dat eeuwige geleuter over omgekochte juryleden, en orkesten die met een kater naar huis gaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 mei 2005 07:59 

nielsmarchal schreef:

Dit is nou precies wat ik op elk concours tegen heb!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 205 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 26  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur