trompet.nl > forum > Toon onderwerp - E.B.K.
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 22:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 mei 2005 16:35 

Als ik het dus goed begrijp was het EBK een grote teleurstelling. Jammer... want momenteel heibel in de Europese brassband federatie. Een goed georganiseerd EBK had er (misschien) voor kunnen zorgen dat dit opgelost geraakte... Maar dat zal nu zeker niet meer lukken.

Een aantal jaar geleden ben ik naar het EBK geweest in Kerkrade en dat was schitterend (zowel de organisatie als het muzikale (al had het galaconcert wat langer gemogen..;-)).

Normaal gezien zijn Nederlandse organisaties vlekkeloos, ik begrijp niet hoe het hier zo kon misgaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 mei 2005 08:32 

Mooi? Nee, Stoer? ja, Maar ach, hij speelde die noot mooier dan menig trompettist denk ik kan op deze site............. 8) :lol: :wink: :wink:
Gala hoort een feestje te zijn............

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 mei 2005 00:21 

Moon schreef:
Yamahaddatdangezegd schreef:
Ik had van iemand gehoord dat dat aan het eind van Children of Sanchez was, klopt dat? In dat geval was het een e3 namelijk. Maar ik zal me wel vergissen, ik was er tenslotte niet bij. Ik vind het overigens weinig smaakvol om dat te doen.

Inderdaad, dat moet uit een trompet loeie :lol: :lol:

Je bent pas goed bezig als je ook die e3 op bugel speelt.. kan nog wel smaakvol ook. Tenminste, Chuck kan dat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 mei 2005 00:52 

Fliscorno schreef:
Moon schreef:
Ik had van iemand gehoord dat dat aan het eind van Children of Sanchez was, klopt dat? In dat geval was het een e3 namelijk. Maar ik zal me wel vergissen, ik was er tenslotte niet bij. Ik vind het overigens weinig smaakvol om dat te doen.

Je bent pas goed bezig als je ook die e3 op bugel speelt.. kan nog wel smaakvol ook. Tenminste, Chuck kan dat.

Toch niet op een trompetmondstuk. Dat is het smaakloze eraan. Chuck speelt ook nog wel een B3. Is trouwens, voor zijn solocarriere, een goede leadtrompettist geweest.

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 mei 2005 01:09 

Fliscorno schreef:
Moon schreef:

Toch niet op een trompetmondstuk. Dat is het smaakloze eraan. Chuck speelt ook nog wel een B3. Is trouwens, voor zijn solocarriere, een goede leadtrompettist geweest.

sorry, ik bedoelde ook .. als je ook die e3 op bugelmonstuk speelt. En voor de rest ook zeer mee eens. Chuck the master. Wordt tijd dat 'ie weer eens in Nederland komt!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 apr 2009 18:51 
Moderator

Op de homepage van trompet.nl staat (nog steeds) dat Roger Webster principal is bij de Grimethorpe Colliery Band. (Brassed Off)
Roger Webster is echter in december jl, samen met zijn assistent principal Ian Shires ,ontslagen bij de Band.
Het ging zeker niet om hun cornetspel, Webster is absolute (brassband-)top.
Hier kun je een (telefonisch) interviewtje aanklikken, waarbij hem men naar de reden van zijn ontslag vraagt. http://www.4barsrest.com/news/detail.as ... 50&id=9199 (groene pijltje onder "interview with Roger Webster")

Tijdens de Europeese brassbandkampioenschappen, a.s. weekend in Oostende, zal hij zijn debuut maken als principal bij de Whitburn Band uit Schotland.
Grimethorpe heeft 2 toppers aangetrokken, t.w. Robert Westacott, (voorheen principal bij Hepworth Band) als principal en Alan Hobbins (voormalig principal bij Leylands) als assistent principal.
Dat kan nog een leuke (prestige)strijd worden.

Verder wordt Nederland vertegenwoordigd door Brassband Rijnmond en Belgie door Brassband Willebroek.
Als grootste kanshebber wordt de Cory Band getipt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 apr 2009 00:01 

Voor België komt niet Willebroek maar Festival Brass Band in actie. Ik ben er ook, heb er zin in.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 apr 2009 00:07 

Op zaterdag zal ik daar ook rondlopen (en vooral in de zaal zitten ;) )
Als je mij zou herkennen, zeg dan gerust eens goededag :)

(even een foto toevoegen aan mijn profiel :wink: )

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur