trompet.nl > forum > Toon onderwerp - E.B.K.
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 21:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 mei 2005 15:31 

Citaat:
Denk aan het fenomenale galaconcert van het EBBK in Brussel met het slotconcert met YBS en de Dyke (Maurice André buiten beschouwing gelaten)

je laat je wel erg kennen hoor. Is het toeval dat je las belg het gala in brussel "fenomenaal" vond of is het , net als marnix zegt, puur afgeven op alles omdat je het niet eens bent met de uitslag.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 mei 2005 16:48 

Ik vond het echt fantastisch... ik heb alleen de verplichte werken niet gehoord, maar zaterdag de vrije werken en het galaconcert... Genieten!!!!!!!

En rijnmond, van harte met deze fantastische uitslag!

(trouwens... was er ook nog iemand bij het farewell concert???, daar werd Raf van Looveren door de "geniale" ladyspeaker gecomplimenteerd met zijn 'fantastische vingerwerk' in Rule Brittannia... dat kreeg de zaal wel plat :mrgreen:)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 mei 2005 17:05 

nou ik was er bij hoor.

het werd nog leuker toen ze erna zei: en wat te denken van de rest van het orkest.....

dat ze zon persoon speaker maken, ik vindt het geweldig.

trouwens rijnmond was niet slecht he. gewoon 5e. haha. stonden ze flink van te kijken in friesland hoor :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 mei 2005 21:58 

ik zat ook in de zaal, ze zij eerst idd wat een fantastisch vingerwerk, en 1 seconde later en nog overheen: en om over de rest maar niet te praten. Ze had nog een aantal van die opmerkingen...........echt een blamage, als ik zo'n vrouw had, zou ik haar bij t grof vuil zetten......ongelooflijk.
ik heb trouwens bij de vrije keuze werken ook in de B sectie nog geluisterd naar de band uit oostenrijk, daar zal Hans Gansch op de principle cornet. Echt onwijs vette techniek en spel zeg die man. Maja, ze zeggen ook niet voor niets dat hij de Masseurs van Oostenrijk is. Echt topband ook vond ik, wel raar dat die niet bij de kampioensdivisie mee deed.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 mei 2005 23:09 
Administrator

Alhoewel Black Dyke wel gewonnen heeft, en ook de meeste punten hier voor gescoord heeft, waren er toch een of twee hele kleine nootjes in het zachte pianissimo kwartetje helemaal aan het begin van het verplichte werk Extreme Make Over bij Roger Webster. die niet helemaal aanspraken.

Dit geloof je niet!!

Zie hier de verklaring:
http://www.4barsrest.com/news/detail.asp?id=758

:D :D :D :D :D :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 mei 2005 03:34 

@ marnix & Mighty Brass:

IK heb me nergens maar dan ook NERGENS uitgelaten over de uitslag !
NERGENS heb ik ook maar gewag gemaakt dat Willebroek had moeten winnen of dat de uitslag van Rijnmond onverdiend zou zijn.
Gelieve mij dus GEEN woorden in de mond te leggen.
Dat andere mensen dit doen, is hun zaak !

Zoals jullie beiden waarschijnlijk ook maar al te goed weten, zijn er bij elke wedstrijd winnaards en verliezers en zijn er altijd mensen die het eens of oneens zijn met de jurering.
Feit is dat de uitslag er staat, dat de jury in eer en geweten heeft gehandeld en dat je je er bij moet neerleggen.

@ marnix

Als je het EBBK onderbrengt onder de noemer "concoursjes en evenementjes", scheelt er toch iets.

@ Mighty Brass:

"je laat je wel erg kennen hoor. Is het toeval dat je las belg het gala in brussel "fenomenaal" vond of is het , net als marnix zegt, puur afgeven op alles omdat je het niet eens bent met de uitslag."

Ja ik ben Belg, maar dat heeft nu eens NIETS te maken met mijn oordeel over het galaconcert in Brussel.

Duik het brassbandarchief maar eens in om de reviews van dat galaconcert te lezen, indien je een voor jou als objectief aanvaardbare mening wilt. Jammer voor jou, zal deze hetzelfde zijn. Een galaconcert hoort een feest voor het oor te zijn, geen ordinaire bedoening. Je begroet de koningin ook niet met een boer...

Hoewel er ook grote overeenstemming is over het concert van dit jaar...

Speciaal voor jou eentje van brassinfo.nl van een muzikant van Oenkerk:

"Nee maar het Gala concert van vorig jaar in schotland was ook niet geweldig, wat doedelzakken enzo, maar er was ook een soliste waarbij ik afvroeg wat zij daar eigenlijk deed (speciaal uit australie gevlogen). Zo goed kon zij trouwens niet vingeren...
Maar 3 jaar terug in Brussel dat was fantastisch!! toen met de Yorkshire en de black dyke. Dus het kan wel, een leuk gala-concert.. "

en deze jongen houdt het nog beschaafd:

"Alle ideeen om het concert heen waren erg leuk, maar alles opgeteld teveel acts en te weinig brassband en eigenlijk wil je gewoon twee brassband stukken horen spelen waar je je stoel vanaf rolt. (dat kan juist erg goed met lichte muziek)"

of misschien

"heb gehoord dat er eveneens verschrikkelijk teleurgestelde Oekraïners in de zaal zaten. Kan dit niet bevestigen, want ik heb enkel de japanezen ontmoet en getroost. (wel waren ze in de wolken met elke foto van een black dyke lid"

nog?

"Het programma van Dyke was super. Goede solisten, mooie werken.
De muzak na de pauze was ronduit bagger. Dit hoort niet op BRASSfestival. Daar zal in de europese brassband wereld nog lang negatief over nagepraat worden. Een slechte beurt van de Nederlandse Organisatie."

eentje om het af te leren

"slecht? was er een overtreffende trap geweest dan had ik die gekozen. redenering....?" om kort te gaan 25 euri's teveel betaald!

...

"Achteraf hou ik er net als de andere Belgen een gevoel van bedrogenheid aan over. Niet door de muzikanten natuurlijk, maar wel door de organisatie. Het tweede deel van het Galaconcert heeft het bedrogen gevoel alleen maar erger gemaakt."

Om te eindigen met de immer beleefde maar met teleurstelling doorspekte commentaar van die brave Engelsman:

"My opinion is that (as said before) this shows disrespect to what the bands put in regarding both time and money."

"I suppose, I'm a bit traditional in some ways. I like to see a band play every now and again... "

Het feit dat jij blindelings de mening van marnix overneemt, zonder (ogenschijnlijk) mijn post te lezen, is schrikwekkend. Nogmaals: nergens uit ik ontvredenheid over de uitslag....

Bericht #22 kan misschien verhelderend werken inzake onze meningsverschillen...

Van brassinfo.nl

Super [ 5 ] [8.20%]
Redelijk [ 23 ] [37.70%]
Zeer Matig [ 18 ] [29.51%]
Slecht [ 15 ] [24.59%]

Stof tot nadenken niet? Een galaconcert moet voor 90% van de toehoorders super zijn...

Wetende dat het merendeel op dit forum BB-liefhebbers zijn, maakt deze score enkel nog duidelijker...

@ IEDEREEN:

Ik vind het wel zeer opzienbarend dat iedereen een mening heeft over het EBBK, terwijl toen ik enkele maanden geleden het forum trachtte warm te maken voor het BB milieu er nagenoeg geen reactie kwam... en de reacties die wel kwamen mij erop wezen dat dit een trompet-forum is en geen cornet-forum... stof tot nadenken over de kennis van zaken waarmee sommigen spreken...???

@ admin

Ja, die super glue story las ik gister ook.

Daar ga je toch helemaal van gieren :-)

Laatst bijgewerkt door Moon op 04 mei 2005 08:35, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 mei 2005 07:48 

Vooral de slechte zaal vond ik een schande. Voor de bands kost het tienduizenden euro's om te komen spelen, en dan worden ze ondergebracht in een sporthal...En achteraf bekeken 25 Euro voor zo'n galaconcert is afzetterij. Dan kun je tenminste toch wat kwaliteit verwachten.
De meeste reacties gaan toch helemaal niet over de jury? Ik was de enige(en geen kritiek op de jurering zelf!): die het wat jammer vond dat BB Willebroek maar 4'de is geëindigd. Ik mag toch wat teleurgesteld zijn als grote fan van BB Willebroek, zoals jullie blij zijn met BB Rijnmond's 5'de plaats?

Heh die noodreparaties ken ik, laatst bij mij een trigger die uiteenviel 15 minuten voor het concert. En ook nog een veer van een waterklep kapot. Gelukkig had ik me voorzien met een schroevendraaier, om het ding terug vast te zetten, en dan het hele gebouw afzoeken achter een elastiekje voor die waterklep :roll: Toen viel m'n demper er ook nog eens uit tijdens het concert, de kurkjes waren er af gegaan...
Die Roger Webster toch, de deugniet :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 mei 2005 08:34 
Moderator

Moon schreef:
@ marnix & Mighty Brass:

IK heb me nergens maar dan ook NERGENS uitgelaten over de uitslag !
NERGENS heb ik ook maar gewag gemaakt dat Willebroek had moeten winnen of dat de uitslag van Rijnmond onverdiend zou zijn.
Gelieve mij dus GEEN woorden in de mond te leggen.
Dat andere mensen dit doen, is hun zaak !

Zoals jullie beiden waarschijnlijk ook maar al te goed weten, zijn er bij elke wedstrijd winnaards en verliezers en zijn er altijd mensen die het eens of oneens zijn met de jurering.
Feit is dat de uitslag er staat, dat de jury in eer en geweten heeft gehandeld en dat je je er bij moet neerleggen.

@ marnix

Als je het EBBK onderbrengt onder de noemer "concoursjes en evenementjes", scheelt er toch iets.

Begrijpend lezen gaat je ook niet makkelijk af he?? Mijn post was naar aanleiding van de links naar de diverse fora, en had dus niet zoveel met jou van doen. Als jij je verder aangesproken voelt ligt dat meer bij jou dan bij mij. En ja als mensen op de diverse fora zo onwijs zichzelf belangrijk en serieus vinden kom ik op de proppen met verkleinwoorden. Relativeren de gexxte denk ik dan altijd maar

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur