trompet.nl > forum > Toon onderwerp - lead toeters
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 13:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 apr 2005 15:12 

Stefan schreef:
Volgende week is hij klaar.... nog ff-tjes een week op me 'oud instrumentje' :D

Dat is al snel!
Gaat zeker niet zo goed met Hub? :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 apr 2005 15:25 
Moderator

ik vind het zo jammer dat de hub van laars die je bijvoorbeeld bij schaap kan testen dat dat allemaal wat minne toeters zijn. Als ik al die verhalen mag geloven is hub van laar super ( en sommige zijn dat ook ) maar die toeters die schaap daar heeft staan zijn allemaal net niks

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 apr 2005 15:52 

Dat zijn oude modellen. Aangezien er inmiddels erg veel bekende trompettisten in binnen en buitenland op zijn toeters spelen, zowel klassiek als jazz, kun je van me aannemen dat zijn trompetten goed in de smaak vallen. Die spelen niet op "net niks" trompetten.

Maar als je zijn toeter wilt kopen kun je ook beter naar hem toegaan. Dat is erg leuk plus je hebt hem dan op maat gemaakt. Dat vindt Hub zelf ook prettiger.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 apr 2005 16:17 
Moderator

erikveldkamp schreef:
Dat zijn oude modellen. Aangezien er inmiddels erg veel bekende trompettisten in binnen en buitenland op zijn toeters spelen, zowel klassiek als jazz, kun je van me aannemen dat zijn trompetten goed in de smaak vallen. Die spelen niet op "net niks" trompetten.

Maar als je zijn toeter wilt kopen kun je ook beter naar hem toegaan. Dat is erg leuk plus je hebt hem dan op maat gemaakt. Dat vindt Hub zelf ook prettiger.

ja naja, voorlopig is dat nog niet aan de orde, ik heb nog niet eens geld voor een ouwe olds, laat staan voor een nieuwe hub van laar

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 apr 2005 16:48 

Ik heb een maandje terug op alle 3 die van laars bij schaap geblazen en er 1tje uitgezocht voor een vriend van me. Dit was wel degelijk een hele goeie. Hub gaat natuurlijk geen bagger naar het noorden sturen, hij wil ook een beetje reclame maken :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 apr 2005 17:34 

Ik bedoelde ook niet dat het slechte trompetten waren, maar zoals je je in kunt denken probeert Hub ze wel steeds te verbeteren. De modellen van dit jaar spelen toch een stuk anders als die van vorig jaar. Ik dacht dat Schaap nog oudere modellen had liggen maar ik kan het verkeerd hebben.

Daarnaast is het zo dat de ene trompet voor iemand fantastisch is terwijl voor iemand anders dat niet zo hoeft te zijn. Daarom is het ook goed dat er zoveel keuze is. Ik heb bij Hub ook wel eens trompet getest die ik iets minder vond dan hetzelfde model die er naast lag, bij iemand anders was dat net weer andersom. Daarom maakt hij meestal meerdere trompetten van hetzelfde model als je er 1 wilt kopen. Dat is in een winkel dus wat moeilijker om van elk model er meerdere op voorraad te hebben.

Maar zoals al eerder aangegeven zijn er een hoop goede toeters te koop, ik heb vorige week weer een stel Calicchio's getest voor een artikel en die speelden ook erg goed. De nieuwe Yamaha 8310Z vond ik ook erg goed en zo zijn er nog wel een hoop merken op te noemen. Het is soms jammer dat je maar op 1 trompet tegelijk kunt spelen.... :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 dec 2005 21:04 
Moderator

Rolando schreef:
Heb ook die andere V versie van Taylor gezien. Prachtig!!
Afbeelding

Deze Taylor Chicago 46 V is nu vier weekjes in mijn bezit. Na twee zaterdagmiddagjes
uitproberen bij Hans gekocht. Ik moet zeggen: een geweldige trompet!!!
Ik heb er al van alles mee gedaan: jaarconcert met de harmonie; optredens met koper-
ensemble etc. De eerste twee optredens voor Kerst (orgel/trompet in de kerk) ook al achter de rug. Overal heerlijk getoeterd. Hij blaast heerlijk licht met een prachtige warme sound. De reakties van mijn collega-trompettisten en dirigenten zijn zonder uitzonderig positief. Je kunt er fluisterzacht op spelen en het hele orkest van het podium blazen. De noten raak je hoog en laag goed in de kern. Ik had het eerlijk gezegd niet gedacht dat een ander instrument nog zoveel effect zou hebben . Groeten van een zeer positieve Diederik.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 dec 2005 09:06 

Heel mooi toetertje heel mooi!!
Veel speel plezier er mee de komende jaartjes :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur