trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Favoriete hafabra-werk?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 03:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 apr 2005 08:15 
Moderator

ow ja over windows 95 of the world: punt een betwijffel ik of de gemiddelde luisteraar het opvalt dat het met fanfare swing gespeeld is, en punt 2 vraag ik me af of dat niet ook voor een groot deel aan de dirigent te wijten is

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 apr 2005 08:51 

Tjaa, weet niet, wel ooit de 98 versie gespeeld, en de dirigent is inderdaad een grote factor, als die het al niet serieus neemt. Nogmaals excuses, normaliter ben ik toch niet gespeend van fingerspitzengefühl (om in de taal onzer nieuwer geestelijk wereldleider te spreken) op muzikaalhumoristisch vlak. Het zal de vrijdagochtenddip wel zijn. Maar aangezien je (Marnix) de enige bent die überhaubt (...) deelnam in deze korte discussie waarin we het met elkaar eens bleken te zijn, zal ik het door mij eerder voorgestelde topic maar niet aanmaken.
Ik krijg steeds meer de indruk dat men op dit forum liever over C4's praat dan over timing- of fraseringskwesties...

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 apr 2005 09:01 
Moderator

Yamahaddatdangezegd schreef:
Tjaa, weet niet, wel ooit de 98 versie gespeeld, en de dirigent is inderdaad een grote factor, als die het al niet serieus neemt. Nogmaals excuses, normaliter ben ik toch niet gespeend van fingerspitzengefühl (om in de taal onzer nieuwer geestelijk wereldleider te spreken) op muzikaalhumoristisch vlak. Het zal de vrijdagochtenddip wel zijn. Maar aangezien je (Marnix) de enige bent die überhaubt (...) deelnam in deze korte discussie waarin we het met elkaar eens bleken te zijn, zal ik het door mij eerder voorgestelde topic maar niet aanmaken.
Ik krijg steeds meer de indruk dat men op dit forum liever over C4's praat dan over timing- of fraseringskwesties...

ach ja, want hard en hoog is stoer, en muziek maken niet......

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 apr 2005 09:12 

Egmont van Bert Appermont :D :D , Diversions on a Bass Theme maar dan wel door brassband uitgevoerd. Een allerbeste klassieker blijft ook symfonie 5 van Alfred Reed.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 apr 2005 09:19 

marnix schreef:
ow ja over windows 95 of the world: punt een betwijffel ik of de gemiddelde luisteraar het opvalt dat het met fanfare swing gespeeld is, en punt 2 vraag ik me af of dat niet ook voor een groot deel aan de dirigent te wijten is

Ik vind het wel een leuke discussie, hoor, dus ik wil me er wel even in mengen :P :

punt 1:
ik ken dat stuk windowsXP of the world niet, en beschouw mezelf niet als gemiddelde hafabra luisteraar, maar ik gruwel van "fanfare swing" :x , en het idee "dat mensen het verschil toch niet horen" is voor mij geen argument: ik hoor het wel!
punt 2:
veel hafabra dirigenten begrijpen weinig van wat in de lichte muziek "Opvatting" genoemd wordt: deze wisselt o.a. per muziekstijl, iets wat in het klassieke (=o.a. HAFABRA) toch nauwelijks voorkomt. Verder wordt deze Opvatting veelal bepaald door individuen in het orkest die een "lead" functie vervullen (drums/bas, trompet, (alt)sax), en wordt niet van de bok opgelegt. Dit is zeer moeizaam voor mensen die normaliter zeer gefixeerd zijn door een dirigeerstokje (incl. die dirigenten zelf ......)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 apr 2005 10:06 

Yamahaddatdangezegd schreef:

Ge weet het toch? ALs ge hoog, hard en snel kunt spelen zijt te een goeie trompettist, (kunt ge toevallig die dingen niet of maar gedeeltelijk, zijt ge maar niets)de rest is maar bijzaak. :oops:
Iedereen heeft het wel over hoe belangrijk muzikaliteit is, maar als puntje bij paaltje komt, keepen ze het achterover die gedachte.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 apr 2005 13:36 

Over windows of the world...

heeft iemand de partij voor mij? (en bartjefrit)
ik zou het leuk vind deze nog eens te spelen..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 apr 2005 13:58 

marnix schreef:
mijn opmerking over timing in klassiek was een humoristisch bedoelde opmerking, omdat het mij nog wel eens overkomt dat ik een inzet met volle overgave ernaast klap.
:)

mag ik me bij je aansluiten marnix :mrgreen:

@yamaha..... ik vind zo'n discussie altijd wel interessant. ik moet met ons ensemble jazz en swing spelen en elke opmerking kan weer verhelderend zijn. :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur