trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Getzen trompet 300 serie
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 21:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2005 17:04 

Als je er af een toe een druppeltje olie in doet zijn die ventielen prima, niks aan de hand. Alleen als je je instrument een maand ofzo in de kast laat liggen, dan willen ze weleens blijven hangen - maar dat doe je toch sowieso niet?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2005 17:06 

Ik ben iemand die heel zuinig op z'n trompet is, ook als ie (zoals die Getzen) niet van mij is!
En ik probeer hem zo goed mogelijk te onderhouden!
En ik speel veel!

Nee, in dit geval lag het echt aan de trompet!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2005 17:11 

en de persoon die er later op heeft gespeeld is er ook op zuinig mee geweest en die had precies hetzelfde probleem. en de persoon die er nu op speelt zie ik afentoe ook met zijn 3e ventiel klooien.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2005 17:52 

heb ook het genoegen ( :? ) gehad om op getzen te spelen een aantal jaren! ook ik had last van die ventielen. Ik moet erbij zeggen dat ik ventielen niet helemaal recht indruk en daar kunnen getzens geloof ik niet tegen! Ook de Getzen bugel waar ik op heb gespeeld had ik dit probleem bij!

Jupiter pocket
King Trombone
OLP Tony Levin 5-string Basgitaar

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2005 18:40 

Ik speel ruim tien jaar op een getzen 300 series. Net zoals reeds gezegd willen de waterpompjes wel eens blijven hangen(die aan de stembuis blijft zelfs vaststeken zodat je het terug moet uitduwen met een sleutel of iets dergelijks). Ook een collega met een Eterna had er last van en heeft er het standaardtype waterklep op laten zetten.

De ventielen werken anderzijds wel degelijk. Als ze dan al blijven haperen, is het meestal omdat ze al enkele maanden niet meer geölied zijn of dat ik de ventielen per toeval schuin in duw.

De 300 series heeft een heldere toon maar eerder 'scherp' dan breed en rond. Dit merk je zelfs als je even overschakeld op een Capri (een niet veel duurder model van Getzen).

Deze trompet kan ook voor zowel klassiek als moderner werk gebruikt worden.

Groeten
Jazzy

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2005 18:51 

dat met die water dingetjes had ik ook. daar heb ik toen andere op laten zetten, maar nog wel hetzelfde soort, en daarna heb ik er geen last meer van gehad.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 mei 2005 22:14 

tim-f schreef:
heb ook het genoegen ( :? ) gehad om op getzen te spelen een aantal jaren! ook ik had last van die ventielen. Ik moet erbij zeggen dat ik ventielen niet helemaal recht indruk en daar kunnen getzens geloof ik niet tegen! Ook de Getzen bugel waar ik op heb gespeeld had ik dit probleem bij!

Getzen geeft levenslange garantie op de ventielen of je nou de 1ste of de 27ste eigenaar bent. Als er iets niet 100% met de ventielen is wordt het gratis gemaakt., dus as ik jou was.......

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 mei 2005 22:17 

jazzy schreef:
Ik speel ruim tien jaar op een getzen 300 series. Net zoals reeds gezegd willen de waterpompjes wel eens blijven hangen(die aan de stembuis blijft zelfs vaststeken zodat je het terug moet uitduwen met een sleutel of iets dergelijks). Ook een collega met een Eterna had er last van en heeft er het standaardtype waterklep op laten zetten.

<knip>
Jazzy

Die klepjes hebben een dikke oliesoort nodig, bijv motorolie. Dan doen zut altijd. Ventielolie of vaseline werkt minder ...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur