trompet.nl > forum > Toon onderwerp - bach tr 300
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 08:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2005 22:58 

mi trompeta schreef:
Ach, je weet het niet... misschien heeft zij wel een uitzonderlijk goed model Schenkelaars! Ik heb er niet op gespeeld... dus ik zal er ook niet over gaan oordelen 8)

Maar verder over die Bach TR300... Ik weet niet of het een goed idee is om zo'n instrument te kopen... feit blijft dat het toch een beetje een slap aftreksel is van een Strad, waar minder zorg en kwaliteit in gestoken is.
Ik denk persoonlijk dat je marktplaats scherp in de gaten moet houden, en je kennissenkring inschakelen. Misschien kom je nog eens een betere trompet (zoals een Yamaha 43xx serie ofzo) tegen, die zijn ook wel te koop, 2ehands voor 400 euro, vermoed ik...

Nouja, dit is mijn mening, zie maar wat je er verder mee doet.
In ieder geval succes ermee :D

Dank je wel, misschien beter nog even wachten.
Denk je dat zo'n Bach beter is dan een jupiter of een amati?
Toen ik begon te spelen, eind jaren 60 hadden sommige kinderen en chinese trompet. Mijn muziekleraar vond dat helemaal niets. Jupiter en Amati zijn toch voortzettin gen daarvan. Weet iemand trouwens waar Vincent Bach wordt gemaakt? Website misschien? :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2005 23:01 

http://www.bachbrass.com/

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2005 23:01 

www.trompet.pagina.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2005 23:03 

Yes... Erik Veldkamp is de Bach goeroe alhier... maar de website is http://www.bachbrass.com

En ja, ik moet toegeven, zo'n middenklasse bach is naar mijn mening nog altijd beter dan Amati... of wat dan ook voor chinees of ander vaag merk...
Veel van die extreem goedkope dingen stemmen echt absoluut niet goed.. in vergelijking daarmee is zon TR300 nog wel redelijk goed te doen.
Maar, aangezien je toch wel wat kwaliteit wilt hebben... zou ik toch uitkijken (zoals ik eerder zei) naar een 2ehands, beter model :)

Trouwens... Jupiter trompetten zijn nog niet zo heel erg verkeerd, de nieuwere modellen althans.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2005 23:11 

Misschien is dit wat?
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/ ... n/5100.htm

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2005 23:14 

Dehaanmuziek schreef:
http://www.bachbrass.com/

Dank voor de verwijzing, staat nu bij favourieten.
Site geen hofkapel ook gevonden en muziek beluisterd. Wel mooie site en als ik de kwaliteit van de instrumenten moet inschatten?

Zei iemand iets in dit forum over Schenkelaars?

:lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2005 23:30 

Ik ken de TR300 niet, maar heb laaste wel de Bach VBS getest. Die vond ik wel goed spelen. Die zit qua prijs behoorlijk onder de Strad.

Hij staat niet op de Bach site.

Als je een goedkope trompet wilt kun je beter een 2de handse kopen van een goede kwaliteit. Kijk eens op eBay of zo.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 maart 2005 00:15 

erikveldkamp schreef:
Ik ken de TR300 niet, maar heb laaste wel de Bach VBS getest. Die vond ik wel goed spelen. Die zit qua prijs behoorlijk onder de Strad.

Hij staat niet op de Bach site.

Als je een goedkope trompet wilt kun je beter een 2de handse kopen van een goede kwaliteit. Kijk eens op eBay of zo.

Beste Erik,

dank voor je reactie.

Heb jouw site bekeken.
Tsjonge, wat leuk en wat maak jij een prachtige muziek en wat ligt er nog een wereld voor jou open.

Ik zie me nog zitten op de muziekschool in Eindhoven.
Kreeg les van van Tiel, speelde ook in het Brabants Orkest.
Moest kiezen tussen een studie, werd Zootechniek, Landbouw of verder gaan met de trompet, had 4 graden. Hij gaf mij het advies te gaan studeren en trompet er bij te blijven doen omdat trompetist worden, lesgeven in combinatie met optrenes om in je bestaan te kunnen voorzien weinig aantrekkelijk leek. Jij hebt een andere keuze gemaakt en het gaat je goed zo te zien. Gefeliciteerd.

Ik speel nog steeds trompet maar doe het erbij met de nodige lipproblemen als ik speel, meestal met kerkelijke feestdagen en thuis meeblazen met een cd. Als je maar gelukkig bent en dat ben ik.

Mocht je nog een goede trompet willen aanbevelen, houd ik me aanbevolen. Wat vind je er van dat ik naast mijn C trompet een bes wil gaan spelen. Wat zijn eigenlijk de verschillen? :D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur