trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Valve Alignment
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 22:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 maart 2005 19:48 

Alex , ik denk het laatste :wink: laten we het daar maar op houden want hij speelt nog net zo super als voorheen , ik denk ook dat het een kwestie van tussen de oren is , gewoon het idee ervan dat het wel klopt nu allemaal van wat IK KAN ZIEN

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 maart 2005 09:31 

Helaas, ik kan er ook niets aan doen maar ik las dus dat er al twee Straub bezitters hun toeter hebben gemanipuleerd en dat de Straub die ik geprobeerd heb ook dezelfde gebreken vertoonde. En als half Nederland nu op een Straub speelt had ik er niets over gezegd maar dat is helaas niet zo…… :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 maart 2005 10:09 

Mijn Schilke is niet nieuw meer (~1990)toen ik het deed, maar het verschil was niet alleen tussen de oren: Qua blazen werd ie echt een stuk beter. Maar misschien is ie nu weer zo goed als toen ik 'm tien jaar geleden kocht :mrgreen:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 maart 2005 17:22 

voor alle duidelijheid.

ik heb het gedaan door en voor het zicht.

er was helemaal geen verschil achteraf.
mijn straub was super ervoor en is nu nog even super.
Citaat:
dat de Straub die ik geprobeerd heb ook dezelfde gebreken vertoonde. En als half Nederland nu op een Straub speelt had ik er niets over gezegd maar dat is helaas niet zo……
en als half nederland op een straub speelde. dan was merendeel daarvan gelukkiger met hun straub dan met hetgeen ze nu in handen hebben.....

ik heb op meerdere straubs gespeeld.... geen enkele daarvan had 'gebreken'.

die halve milimeter rubber die er teveel aan zat is helemaal geen gebrek. want nogmaals.... het verschil was noch hoorbaar, noch voelbaar

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 maart 2005 17:28 

Het probleem zit'm niet tussen de oren maar tussen mondstuk en beker.
Wel is het zo dat bij mis-alignment ergens een vernauwing zit in de luchtstroom tussen mondstuk en beker.
De trompet zal dan ook nooit zo klinken zoals hij is bedoeld.
Dat het altijd niet als een probleem ervaren wordt kan best, zo,n verschil is op een klein studeerkamertje ook niet te horen.

Profiel  

Berichttitel: over en sluiten
BerichtGeplaatst: 11 maart 2005 13:55 

Citaat:
Onzin
Vorig jaar bracht ik mijn Getzen voor een bescheiden make-over naar Schaap . Wat gaatjes dichten in de leadpipe, chemisch reinigen en de ventielen sloten ook niet perfect aanop de buisjes. Nou, de eerste twee zaken wilde Jac. wel uitvoeren, maar de ventielen 'op tijd zetten' vond hij niet nodig. Waarbij hij zich dus bij Hans aansloot. Vind ik okee: waarom problemen oplossen die er niet zijn? Voorts nee ik aan dat Jaws met de aanschaf van zijn Straub niet over een nacht ijs is gegaan; 'm grondig heeft uitgetest voor dattie die zak met spijkers leegde. Als dat ding toen beviel, wat maakt dat tiende milimetertje dan nu uit?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur