Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
Tobias Dammers
|
Berichttitel: Geplaatst: 09 maart 2005 18:39 |
|
Geregistreerd: 04 maart 2005 16:30 Berichten: 164 Woonplaats: Den Haag
|
Citaat: ik gok op de getzen, gevolgd door de schmelzer....
Hehe, compleet naast. De Schmelzer is een erg fijne trombone, die heb ik sinds januari 2004. De Getzen is wel al een paar jaar oud (wel perfect onderhouden), maar pas sinds december 2004 mijn eigen, en speelt wat mij betreft erg lekker voor een toeter van 400 euro. De Bach is mijn eerste eigen instrument, bouwjaar 94 (als ik me goed herinner). Prima instrument, maar vergeleken met de andere twee: oude zooi. Gebruik hem dan ook alleen nog maar voor lessen en 'high-risk' gelegenheden (sessies in drukke café's en dat soort toestanden).
En bedankt voor de complimenten, ik hoop dat je niet al te veel strafpunten oploopt...
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
sub baru
|
Berichttitel: Geplaatst: 09 maart 2005 19:47 |
|
Geregistreerd: 03 maart 2005 21:19 Berichten: 15 Woonplaats: Weesp
|
Mijn collectie bestaat uit:
Boosey en Hawkes Emperor cornet
Olds Super uit 1957
Yamaha 6335 HSII
Bach LR37
Op de cornet speel ik zelden, heb ik gekregen omdat vaders was gestopt.
Olds is een gouwe ouwe
Yamaha doet het altijd en speelt erg lekker.
De Bach was niet echt lekker, deze wordt nu hersteld. Er zaten wat onrechtmatigheidjes in, zoals lekkage op het 1e ventiel en de ventielen stonden erg uitlijn.  Hopelijk speelt ie bij terugkomst net zo lekker als mijn vorige Bach LR43, die Bach was geweldig  , is helaas total loss gegaan bij een optreden.
Gr Peter
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Yamahaddatdangezegd
|
Berichttitel: Geplaatst: 09 maart 2005 22:09 |
|
Geregistreerd: 17 jan 2004 13:47 Berichten: 971 Woonplaats: Welten, Heerlen
|
|
Oke:
- Hub van Laar B7, 3x getrokken beker, goudmessing mondbuis, voor de rest alles standaard, 2004
- Schilke B3, 1978
- Yamaha YFH631, vermoedelijk rond 2000
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
marnix
|
Berichttitel: Geplaatst: 10 maart 2005 02:56 |
|
 |
| Moderator |
|
Tobias Dammers schreef: Citaat: ik gok op de getzen, gevolgd door de schmelzer....
Hehe, compleet naast. De Schmelzer is een erg fijne trombone, die heb ik sinds januari 2004. De Getzen is wel al een paar jaar oud (wel perfect onderhouden), maar pas sinds december 2004 mijn eigen, en speelt wat mij betreft erg lekker voor een toeter van 400 euro. De Bach is mijn eerste eigen instrument, bouwjaar 94 (als ik me goed herinner). Prima instrument, maar vergeleken met de andere twee: oude zooi. Gebruik hem dan ook alleen nog maar voor lessen en 'high-risk' gelegenheden (sessies in drukke café's en dat soort toestanden). En bedankt voor de complimenten, ik hoop dat je niet al te veel strafpunten oploopt...
nee hoor, ik speel zelf op zooi, die gebouwd werd, ver voor dat ik, en waarschijnlijk jij ook geborend werd.... 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Tobias Dammers
|
Berichttitel: Geplaatst: 10 maart 2005 11:01 |
|
Geregistreerd: 04 maart 2005 16:30 Berichten: 164 Woonplaats: Den Haag
|
|
Heh, ja... als je het hebt over Amerikaanse instrumenten, dan kan je maar beter ouwe zooi hebben. Toen werden ze nog ambachtelijk gemaakt, tegenwoordig betaal je een ambachtsprijs voor een lopende-band toeter. Da's niet leuk meer. Eigenlijk best wel jammer dat Schmelzer alleen maar trombones maakt, hij bakt er echt iets van. Voor 2500 euro heb je een fantastisch instrument, een waarvoor ik mijn Bach dus al een jaar nauwelijks meer heb aangeraakt.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
trompet
|
Berichttitel: Geplaatst: 10 maart 2005 13:03 |
|
|
Een Yamaha Xeno RGS (YTR 8335RGS) geweldige toeter! mooie klank in alle registers
Heb er nog niets negatiefs aan ontdekt, ok soms mis ik de 2e waterklep (3de ventiel).
Verders heb ik nog een Yamaha bugel (YFH 631) en die bevalt ook prima.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
'SCRAPPIE'
|
Berichttitel: Geplaatst: 14 maart 2005 11:32 |
|
Geregistreerd: 17 maart 2004 11:20 Berichten: 2 Woonplaats: Arnhem
|
|
Heb een oude Bach Stradivarius 37 ml en sinds kort een Calicchio 1s2 ml van ongeveer 4 jaar oud. Ik speel zelf in een blaas(dweil)orkest en vind de Bach daarvoor iets te zwaar spelen, werd snel moe en sprak niet zo geweldig aan en ik moest erg veel moeite doen om mee te komen met mijn collega trompetters. De Calicchio is een heel ander verhaal, perfect voor mij en voor de soort muziek welke wij spelen. Hij preekt ontzettend gemakkelijk aan en zelfs voor het ingetogen werk geschikt. Ik had niet gedacht dat deze trompet ook redelijk allround kon zijn maar dat is ie wel. Wanneer je je inhoud mengt hij prima en als je echt losgaat knal je overal bovenuit. Ik heb in deze echt MIJN trompet gevonden. Ook heb ik nog een oude Stowasser staan, een erfstuk uit de familie en nog enkele chinese(???) decoratie c.q. knutseltrompetten. Mondstukken Bach 11/4 c Megatone, Bob Reeves 43 ES en een stapel oude afgebladderde diverse maten mondstukken.
p.s.
(De Bach heeft wel een bijzonder mooie toon/klank, maar in mijn opinie meer voor klassiek werk geschikt)
Groeten Scrappie.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
gerbio
|
Berichttitel: Geplaatst: 22 maart 2005 22:24 |
|
Geregistreerd: 22 maart 2005 21:44 Berichten: 54 Woonplaats: rijnsburg
|
|
een kanstul mariacchi Bes trompet, ideale grote sound
oude vieze selmer 75 c trompet, maar speelt niet gek
Selmer 365 piccolo trompet, nog nooit zon mooie piccolo gezien. Gerweldige grote sound, beetje zwaar in het hoge register, en het is net een stemapparaat.
en mn bes cornet is natuurlijk een besson souvereign. geen uitleg nodig denk
|
|
| Omhoog |
|
 |