trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Nieuwe trompet!!!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 04:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jan 2005 01:47 
Moderator

Girlpower schreef:
Ik weet niet waar ze de instrumenten gekocht hadden, maar zulke dingen maken mij toch dat ik niet superenthousiast ben over tweedehads instrumenten. Ookal weet ik dat daar ook hele mooie en goede trompetten bij kunnen zitten. :)

Houden zo, dan kan ik mijn collectie ouwe troep weer uitbreiden, ik ken inmiddels best wat mensen die jaloers zijn op mijn collectie 3 t/m 10e hands spul.............

Profiel  

Berichttitel: cose vecchie
BerichtGeplaatst: 24 jan 2005 11:54 

Ha! Goed nieuws Marnix!! Ik heb misschien wel wat voor je liggen..... Maar om even terug te keren naar het onderwerp van gesprek: Natuurlijk is het onzin om bijvoorbeeld een nieuwe Bach te kopen, want die worden al eeuwen naar de zelfde specificaties gemaakt -althans, dat is de bedoeling van de erven Schrotenbach.....- dus als je er eentje tweedehands tegenkomt én de compressie van de ventielen is ook nog eens in orde én hij bevalt je qua spelen dan ben je natuurlijk een dief van je eigen portemonnaie als je dan toch met je angstige kop een nieuwe gaat uitzoeken. Iets anders is het als je een toeter wilt aanschaffen waar de tweedehandsmarkt nog niet van vergeven is zoals bijv. Straub. Ik heb, net als Marnix, vele tweedehandstoeters gekocht en daar zat geen enkele miskoop tussen. Met een minimaal technisch inzicht én kennis van koperblaasinstrumenten wat betreft merken en modellen kan je je volgens mij echt geen buil vallen.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jan 2005 18:11 

Ah, oké. Als ik jullie verhalen hoor, blijk ik toch een verkeerd beeld ervan te hebben. :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jan 2005 21:09 

Hey Girlpower,
nou ik ben de trotse eigenaar van een Holton Symphony en ik ben er erg blij mee. Sterker nog ik ben redelijk verslingerd aan dat ding. Een mooie sound (hoewel je die ook zelf moet maken natuurlijk), makkelijk aanspreekbaar, goed ventiel werk en 2e hands.

Ik gebruik um vrij allround, maar over het algemeen in musical orkesten. Hij mengt het beste met de strijkers is mijn ervaring. Heb ook voor heftige nummers een Calicchio klaar staan (en daar is de geluidsman helemaal niet blij mee!!!!!), maar das toch minder.

Toch zou ik verder kijken en proberen dan alleen de Holton.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jan 2005 07:34 

Owja. natuurlijk doe ik dat. Maar voorlopig zal het even bij mijn King blijven. En ik vind dat een prima trompet, waarvan ik zelf vind dat ik er een mooi geluid uit krijg. Ik maakte alleen de vergelijking naar de Holton van mijn moeder, dat door zo'n mooi geluid in zit en ik er graag ook zo eentje zou hebben. Maar ik heb al gezien dat zo'n toeter 3000 euro kost, nieuw. En een arme scholier zoals mij kan dat nieuw niet betalen en tweedehands ook amper, denk ik.
Ventielwerk erg belangrijk, hoewel er altijd wel iets aan de ventielen te doen valt.
De trompet klinkt ook zoals je zei, naar wie erop speelt. Zo kan mijn zusje bijvoorbeeld (sja trompet-familie, leuk voor de buurt hé!) niet mooi op mijn King spelen. Zij komt ook het best tot haar recht op een bugel. En de vrouw die naast mij zit speelt op een bach, weet niet of het één of ander prutsmodel is (als die bestaan) of een hele goede, maar die krijgt er geen heldere toon uit. Misschien komt dat omdat haar hoofdinstrument dwarsfluit is... Geen idee. Maar ik denk dat je altijd vanalles moet proberen en goed moet nadenken over wat je met een instrument wilt en wat het beste bij je past. Maar daar zijn we het allemaal mee eens...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jan 2005 13:22 

Girlpower schreef:
... Misschien komt dat omdat haar hoofdinstrument dwarsfluit is...

8O 8O 8O dat kan toch gewoon niet :!:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jan 2005 13:39 

Girlpower schreef:
......
En de vrouw die naast mij zit speelt op een bach, weet niet of het één of ander prutsmodel is (als die bestaan) of een hele goede, maar die krijgt er geen heldere toon uit. Misschien komt dat omdat haar hoofdinstrument dwarsfluit is.......

Hééééeejjjj, maakt Bach ook dwarsfluiten?
8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jan 2005 18:39 

Grapjas...

Wat kan niet? Dwarsfluit als hoofdinstrument?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur