trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Specificaties laten maken op een trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 00:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jan 2005 20:29 

Natuurlijk is het nooit weg als je het wel weet, maar je zult er echt niet minder om spelen, als je geen idee hebt :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jan 2005 08:31 

Het wordt weer erg overdreven allemaal...
Ik weet niet in welke mate je de vrijheid hebt om specificaties te bepalen Frans; is het zo dat je uit bepaalde modellen met bepaalde specificaties kunt kiezen of mag je echt tot op de mm bijv de grootte van de beker bepalen??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jan 2005 08:45 

bartjefrit schreef:
Het wordt weer erg overdreven allemaal...
Ik weet niet in welke mate je de vrijheid hebt om specificaties te bepalen Frans; is het zo dat je uit bepaalde modellen met bepaalde specificaties kunt kiezen of mag je echt tot op de mm bijv de grootte van de beker bepalen??

Ik mag inderdaad zelf een model bepalen, ik wil graag een c-trompet, aangezien ik deze nog niet heb.
Ook de specificaties die ik erop aan mag brengen, mag ik echt zelf bepalen wat ik wil. Ik ga hiervoor een weekend naar Frankfurt (naar de Yamaha fabriek) hier worden deze specificaties aangebracht, en ik krijg een op maat gemaakt mondstuk.

Daarbij:
Ik weet wel ongeveer wat ik wil:
het veranderen van de boring, reversed leadpipe. Deze twee zo ongeveer wel zeker. Ik ga natuurlijk ook proberen wat voor mij het beste verschil is kwa andere dingen.
Maar ik ben inderdaad nog niet zoveel bezig met mijn instrument (aangezien ik tevreden ben over mijn instrument) maar ik houdt me meer bezig met mijn spel, meer oefenen wordt je beter van, niet elke maand een ander instrument uitproberen waar het een of ander makkelijker op gaat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jan 2005 09:06 

Dan zou ik gewoon voor de nieuwe artist model C trompet gaan. Die moet erg goed zijn.

Trouwens,de boring kun je niet veranderen van een instrument. Je kunt wel dingen aanpassen aan een trompet zodat hij groter of kleiner voelt zodat het lijkt alsof de boring groter of kleiner is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jan 2005 09:08 
Moderator

heb je wel ervaring met c trompetten, want anders zou ik dat eerst even heel rap gaan doen, dan heb je in elk geval referentiekaders, van wat je wil, of denkt nodig te hebben.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jan 2005 09:28 

marnix schreef:
heb je wel ervaring met c trompetten, want anders zou ik dat eerst even heel rap gaan doen, dan heb je in elk geval referentiekaders, van wat je wil, of denkt nodig te hebben.

Jah Marnix,
Ik heb wel ervaring met c-trompetten. Maar ik zei dat die niet van mij zijn. :wink: :cry:
Heb op verschillende gespeeld, en zal dat inderdaad ook blijven doen.
Even afwachten tot maart april dat de nieuwe c-trompet uitkomt :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jan 2005 09:30 

En dan zou ik zeker iemand meenemen die ervaring heeft op C-trompetten (Leon bijvoorbeeld?)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur